Beste mensen,
Even een uiteenzetting van de situatie:
Zoon, geboren in december 2008, dus net 4 geworden. Altijd al bijzonder pienter, heel goed en duidelijk praten, snel met lopen, snel met fietsen. Snel met alles. Duidelijk een (heel) slim kind.
In september waren we voor de reguliere afspraak bij het consultatieburo. De arts gaf toen aan dat het misschien wel goed voor onze zoon was als hij alvast naar school ging. Na een kort gesprek op school is toen afgesproken dat hij voorlopig 1 dag in de week naar school zou gaan. Na twee weken meldde onze zoon dat hij aan de juf gevraagd had of hij niet vaker mocht komen. Een dag later, mailtje van de juf. Weer kort gesprek op school en toen is al besloten om na de herfstvakantie elke dag te gaan. Nu is hij helemaal happy en vrolijk, thuis goed te hebben. In de maanden voordat hij naar school ging was dat weleens minder. Niet luisteren, lomp tegen zijn zusje. Het liefst speelt hij met kinderen die na de zomer naar Groep 3 gaan. Dat zijn kinderen die anderhalf jaar ouder zijn.
Tijdje terug heeft hij de CITO groep 1 gedaan, A voor taal en B voor rekenen. We hebben vorige week weer gesprek gehad met de juf. Al snel ging het over versnellen, en eventueel al na de zomer naar groep 3. Om te kijken hoe en wat stelt ze een Digitaal Handelingsprotocol Hoogbegaafdheid voor.
Wat kunnen wij daarvan verwachtten?
En wat is volgens jullie de beste manier om te bepalen of versnellen naar groep 3 het beste is?