Ik heb zelf een verrijkingsklas opgezet.
En ik merk dat de meeste leerkrachten dit moeilijk vinden, omdat er nu een stukje les niet meer onder toeziend oog van deze leerkrachten gebeurt. Ook zijn zij van mening dat er verrijking in de klas gegeven moet worden, maar dit vinden zij erg moeilijk.
Waarschijnlijk omdat het lastig is om deze ontwikkeling bij te kunnen houden voor de leerkracht.
Nu is er een compromis om de verrijkingsmaterialen bij mij vandaan ook in de klas gemaakt mag worden.
Hoe vinden jullie dit?
Kunnen jullie wel makkelijk of ook moeilijk verrijking aanbieden in de klas?
Geeft het jullie extra les aan deze kinderen?
Welke verrijking kiezen jullie?
Gaat dit in overleg en met wie?
Hoe zouden jullie je ideaalbeeld t.a.v. hb zijn in het onderwijs en dan met name voor jullie leerkrachten?
Wat zijn jullie knelpunten?
Wat gaat jullie gemakkelijk af?
Het zijn wel veel vragen, maar ik ben erg nieuwsgierig. Ook vind ik het prettig om andere visies te horen, zodat ik iets vind wat ik misschien over het hoofd heb gezien.
Alvast bedankt.