routeboekjes

'een combinatie van drie essentiële kenmerken: intelligentie, creativiteit en doorzettingsvermogen. Deze drie aspecten worden in een continu proces positief beïnvloed door de factoren school, thuissituatie.'

Moderator: Anne

routeboekjes

Berichtdoor Sjanne op 25 jul 2012, 20:56

Hee, heeft er iemand ervaring met het gebruik van routeboekjes van SLO?
Dit voor het compacten van de leerstof van hoogbegaafde kinderen bijvoorbeeld.
Ik ben er benieuwd naar, ik krijg een hoogbegaafde leerling in de klas en was wat rond aan het zoeken.
Vooral gericht op rekenen (Rekenrijk groep 8)
Hoor het graag!
Sjanne
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 701
Geregistreerd op: 22 jun 2004, 20:47
Woonplaats: Hoorn (Noord-Holland)
Groep: 0
Schooltype: Katholiek Jenaplan
PABO jaar: 0
Functie: stamgroepsleider

Re: routeboekjes

Berichtdoor juf suus op 25 jul 2012, 21:40

Ik heb via verschillende methodes met de routeboekjes van SLO gewerkt.
SLO heeft richtlijnen ontwikkeld voor het compacten van de rekenmethode voor begaafde en hoogbegaafde leerlingen. Op basis van deze richtlijnen zijn de compactingprogramma's geschreven. Leerlingen die met de routeboekjes werken mogen 50-75% van de oefenstof en 75-100% van de herhalingsopgave schrappen. Bij mij op school moeten de leerlingen die met een routeboekje mogen werken een A+ op CITO rekenen scoren en minimaal 90% op de methodetoetsen. Je kan ook voorafgaande aan het rekenblok de methodetoets afnemen en eventueel ook van het volgende blok. Leerlingen die ( uit mijn hoofd) 85% goed scoren mogen het routeboekje volgen.

Ik weet niet of je verder nog specifieke vragen hebt?
http://juliana7.yurls.net/nl/page

2013-2014: groep 7 ( 27 leerlingen)
2014-2015: groep 7 ( 26 leerlingen)
juf suus
Paboforumholist
 
Berichten: 1791
Geregistreerd op: 11 jul 2007, 19:05
Groep: 7
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: leerkracht

Re: routeboekjes

Berichtdoor Sjanne op 25 jul 2012, 21:51

Hee! Super bedankt voor je snelle en duidelijke uitleg!
Dan snap ik even iets meer hoe het in elkaar steekt en of ik het eventueel ga gebruiken volgend schooljaar.
Dat moet ik dus nog even afwachten, kijken hoe de methodetoetsen gaan.
Ik ga voortoetsen en dan alleen nog laten maken waar hij moeite mee heeft.
Als je zo'n routboekje hebt is dat misschien wat gemakkelijker 'aankruisen' wat er gemaakt moet worden..
Maar misschien ook niet.. haha!
Zal het ook even met de ib-er bespreken.
Sjanne
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 701
Geregistreerd op: 22 jun 2004, 20:47
Woonplaats: Hoorn (Noord-Holland)
Groep: 0
Schooltype: Katholiek Jenaplan
PABO jaar: 0
Functie: stamgroepsleider


Keer terug naar Hoogbegaafdheid

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron