Op mijn vorige school werkten ze toen ik daar kwam met Zin in Taal. Dit was een onhandige keuze geweest, ze waren vanaf het moment van aanschaf al niet blij...Dat had onder andere te maken met de soms rare opbouw in dingen, de aparte verhalen die totaal niet leefden bij de kinderen en het geluidsmateriaal dat door een belg ingesproken leek.
Om de tijd te overbruggen tot er een nieuwe methode kwam werkten we zo:
- Per hfdst zochten we de goede / nuttige opdrachten uit
- Daarna keken we of zo nog alle doelstelling behaald werden. Als dat niet zo was bedachten / zochten we bij de doelstellingen nog opdrachten
- Hiervoor gebruikten we soms het Taalmaatje (in principe is dit het boek met de lijn voor zwakkere/betere leerlingen)
Maar wat een zucht van verlichting toen we een andere methode konden aanschaffen....
Bedankt voor je reaktie Anita. Mijn collega's zijn ook niet blij met de methode maar eraan gewend. En inderdaad wat een vreemde verhalen. En steeds maar die stelopdrachten. Volgend schooljaar gaan we op zoek naar een andere methode. Nu dus nog even doorbuffelen.
Ze gebruiken nu trouwens het taalmaatje helemaal niet maar ik ga er toch eens in kijken.