nieuwe methode Wereld Oriëntatie

Vragen, opmerkingen, of variaties op nieuwe en oude methodes.

Moderator: timgearz

nieuwe methode Wereld Oriëntatie

Berichtdoor helen71 op 28 nov 2010, 09:52

We zijn bij mij op school toe aan een nieuwe methode WO.
We overwegen er nu 2. Ik zou graag ervaringen van collega's willen horen m.b.t. die 2 methodes of onderdelen van de methodes.
Het gaat om Wijzer (door de tijd, door de wereld, door natuur en techniek) en Naut, Meander, Brandaan.
Alvast bedankt. :D
helen71
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 28 nov 2010, 09:43
Groep: 6
PABO jaar: 0

Re: nieuwe methode Wereld Oriëntatie

Berichtdoor JufH op 28 nov 2010, 11:24

Wij zijn dit jaar overgegaan van de oude "wijzer door de tijd" naar "Brandaan". Een enorme vooruitgang al zeg ik het zelf!
Erg gebruikersvriendelijk voor de leerkracht door de zeer compacte handleiding (dun a4-boekje per blok met alles erin, boek/werkschrift).
De kinderen vinden de boeken én werkschriften veel mooier en duidelijker, de scores op de toetsen zijn ook flink vooruit gegaan. Wat ik ook erg prettig vind is dat ze in groep 5 en 6 dezelfde stof behandelen als in 7 en 8, waardoor stof die bij de Citotoets wordt gevraagd minder diep is weggezakt!
In groep 8 moest ik dit jaar beginnen met de gouden eeuw en dat hadden ze nét in groep 7 behandeld maar er kwam zoveel andere stof in voor dat de kinderen het helemaal niet saai vonden.
Volgend jaar gaan wij aardrijkskunde vervangen en waarschijnlijk wordt dat Meander!
Dit jaar weer fijn juf van groep 7!
Avatar gebruiker
JufH
Paboforumholist
 
Berichten: 1869
Geregistreerd op: 03 feb 2010, 09:38
Groep: 7
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Juf

Re: nieuwe methode Wereld Oriëntatie

Berichtdoor helen71 op 30 nov 2010, 21:29

Heel erg bedankt voor je reactie.
Hopelijk volgen er meer.
helen71
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 28 nov 2010, 09:43
Groep: 6
PABO jaar: 0


Keer terug naar Methodes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron