artikelen...

Enkele leerkrachten stromen door naar het VMBO. Ook dat kan een prima uitdaging zijn!

Moderator: timgearz

artikelen...

Berichtdoor super_juf op 13 maart 2014, 14:49

Hoi allemaal,

Voor mijn studie maak een dossier RT. Bij de problematiek moet ik literatuur zoeken. Nu heb ik al een manuscript gevonden van M.C. van den Toorn gevonden over de Nederlandse grammatica. Verder kan ik niets vinden.

Oh, het lijkt mij handig dat ik even vertel over wat voor problematiek het gaat :)
Ik help een leerling bij grammatica zinsdelen. De persoonsvorm kan hij vinden, maar dan houdt het op. Volgens de leerlijn van het VO moet hij het onderwerp, werkwoordelijk gezegde en lijdend voorwerp kunnen vinden. De steunles geven lukt me wel, maar ik kan geen bijpassende literatuur vinden. Ik vind vooral websites/artikelen als het gaat om deze problematiek bij NT2 leerlingen. Dit is in het geval van de leerling niet zo.

Kan iemand mij helpen??
Docent in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Moslim, christen, atheist. We delen allemaal dezelfde hemel; die ozonlaag met dat gat er in....
Avatar gebruiker
super_juf
Paboforumholist
 
Berichten: 1078
Geregistreerd op: 27 jan 2009, 11:11
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Docent Nederlands

Re: artikelen...

Berichtdoor Joke op 18 maart 2014, 21:57

Heb je al gezocht met de zoektermen: ontleden, redekundig ontleden, zinsontleding e.d.?
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: artikelen...

Berichtdoor super_juf op 19 maart 2014, 15:28

Dat is een goede tip. Dank je!
Docent in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Moslim, christen, atheist. We delen allemaal dezelfde hemel; die ozonlaag met dat gat er in....
Avatar gebruiker
super_juf
Paboforumholist
 
Berichten: 1078
Geregistreerd op: 27 jan 2009, 11:11
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Docent Nederlands


Keer terug naar VMBO

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron