Kabinet

Het laatste nieuws uit het onderwijs.

Kabinet

Berichtdoor Linda_M op 05 aug 2010, 15:21

Hoi allemaal,

Ik ben even nieuwsgierig geworden na al die berichten over het kabinet. Een rechts kabinet is voor ons toch niet zo heel goed he? Vooral CDA wil toch bezuinigen op het onderwijs?
Hoe zit het eigenlijk met de VVD en de PVV? Vooral van de PVV lees ik veel tegenstrijdige berichten over het onderwijs.
Wie denkt dat ie weet hoe het zit want ik zou het wel willen weten.
Het is nog niet helemaal rond maar ik denk dat het toch wel deze formatie blijft eigenlijk.
Linda_M
PABOforum Peuter
 
Berichten: 242
Geregistreerd op: 02 maart 2008, 13:07
Groep: 1
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0
Functie: Invaller-deels vast

Re: Kabinet

Berichtdoor Robje op 05 aug 2010, 15:36

Ik denk dat het onderwijs -bij wat voor partij dan ook- in redelijk veilig vaarwater is. De rek is er al redelijk uit, klassen kunnen niet nòg groter, we verdienen redelijk maar vergeleken met de profit-sector willen ze het verschil niet teveel op laten lopen (die verdienen nog meer). Er is in het onderwijs niet veel meer te bezuinigen dan dat ze al doen. Toch zullen ook wij een steentje bij moeten dragen aan die 18 miljard. Dat zul je niet zozeer op je werk merken, maar -net als elke Nederlander- in de koopkracht. De broekriem moet aan en elke partij die dat niet doet negeert de huidige problemen en kweekt nog grotere problemen voor de toekomst.
Robje
Paboforumholist
 
Berichten: 1411
Geregistreerd op: 10 dec 2005, 14:03

Re: Kabinet

Berichtdoor Linda_M op 06 aug 2010, 13:36

Okee, dankje voor de duidelijke uitleg...
Nou het is een geruststelling om te horen dat het niet nog krapper kan en dat we wat dat betreft niet erger afzijn dan andere sectoren.
Linda_M
PABOforum Peuter
 
Berichten: 242
Geregistreerd op: 02 maart 2008, 13:07
Groep: 1
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0
Functie: Invaller-deels vast


Keer terug naar Nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron