Leefboek voor Kinderen

Tip elkaar met goede boeken. Waar hebben we wat aan?

Leefboek voor Kinderen

Berichtdoor Theo Legters op 31 jan 2008, 07:17

Wil je een goede handreiking om met kinderen aan de slag te gaan met Emotionele Vorming? Kijk dan eens naar het Leefboek voor Kinderen. Veel van wat ik de afgelopen jaren heb bestudeerd, bedacht en in de praktijk gebracht, heb ik opgeschreven in dat Leefboek voor Kinderen. Kinderen leren daarin over zichzelf na te denken; over hun gevoelens, over problemen, over pesten, vriendschap en allerlei andere dingen die hen bezig houden. Ik noem het bijna een Zelfopvoedboek. Dit is het eerste boek dat kinderen leert zichzelf serieus te nemen en minder afhankelijk van anderen of van hun omstandigheden te zijn. De meeleesgroep, kinderen van twee scholen in Nieuwerkerk aan den IJssel en Breda, vond de aangedragen onderwerpen geweldig en zei er veel aan te hebben. Het boek is zowel geschikt om lekker zelf te lezen, als ook om gebruikt te worden bij het vak Emotionele Vorming op basisscholen. Het full color boek kost 14,50 euro en is te bestellen (ISBN 9789088400070)bij uitgeverij Panta-Rei, Bol.com of in de boekhandel.
Als je het boek hebt gelezen, ermee werkt of gewerkt hebt, dan vind ik het pezierig als je mij daarover iets vertelt. Ik ben voorbereidingen aan het treffen voor een tweede deel en wil graag jullie input/feedback! Je kunt me bereiken via mailto:info@metaforia.nl.
Op mijn website (http://www.metaforia.nl) vind je wat achtergronden en theorieën van het boek. Daarnaast ben ik bereid om op PABO's gastcolleges te geven over Emotionele Vorming, Zelfvertrouwen en Zelfbeeld bij Kinderen.
Theo Legters
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 31 jan 2008, 07:13
Groep: 5
PABO jaar: 0

Keer terug naar Themaboeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast