BLOE!

Tip elkaar met goede boeken. Waar hebben we wat aan?

BLOE!

Berichtdoor JIO op 26 apr 2010, 15:46

Vandaag kwam ik bij het opruimen van het kleutermagazijn een serie boeken tegen van BLOE! (Inclusief handpop en cd's) Dit is een serie prentenboeken die een aantal emoties behandelt.
Ik vond het er allemaal erg aantrekkelijk uitzien, en ook alles zit nog in de verpakking!Natuurlijk wilde ik dit morgen meteen gaan gebruiken!

Helaas zit er geen handleiding bij, ook op internet kan ik niet veel over deze serie boeken vinden.
Heeft iemand ervaring met deze boeken of kent iemand de werkwijze hiervan?
Kun je alle emoties door elkaar aanbieden of moet je boek per boek aanbieden?

Nou ja, allerlei vragen dus, ik ben erg niewsgierig of iemand mij meer kan vertellen over deze serie!

Groetjes,
JIO
Avatar gebruiker
JIO
PABOforum Baby
 
Berichten: 29
Geregistreerd op: 10 okt 2006, 15:03
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: BLOE!

Berichtdoor Demy op 26 apr 2010, 17:16

Wij doen het op de volgende manier: eerst zingen we het liedje van bloe. Dan wordt het verhaal voorgelezen. Over het verhaal worden vragen gesteld en gekeken welke kinderen ook wel is in zo'n situatie hebben gezeten. Soms zit er bij het verhaal ook nog een liedje en die wordt dan ook geluisterd.
Ik zocht de tekst van het liedje van bloe, maar die kan 1,2,3 niet vinden. :( Zal ik morgen even voor je kijken?
Verre doelen bereik je beter samen.
Demy
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 522
Geregistreerd op: 14 dec 2008, 13:36
Groep: 0
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 3

Re: BLOE!

Berichtdoor Demy op 26 apr 2010, 17:18

Wij bieden het trouwens niet boek per boek aan. We kijken soms naar wat er in de klas speelt. Als bijvoorbeeld iemand bang is voor het donker, behandel je boek dat over het bang zijn gaat.
Verre doelen bereik je beter samen.
Demy
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 522
Geregistreerd op: 14 dec 2008, 13:36
Groep: 0
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 3


Keer terug naar Themaboeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron