Hoi allemaal
Voor school moet ik een handelingsplan leren schrijven over gedrag. Ik heb een kind bestudeert en het volgende 'probleem' gesignaleerd: ( ik geef een stuk tekst uit mijn verslag weer)
Wat me nu opvalt, is dat ik vind dat T. niet zomaar door de juf heen praat, maar dat hij iedere keer een reactie op een verhaal wil vertellen. Hij wil dus direct zijn mening of zijn verhaal vertellen, terwijl dit niet mag.
Bij het buitenspelen valt me op dat T. vaak even wil laten weten dat hij er ook is. Hij vraagt vaak om aandacht, ook al heeft iemand anders op dat moment even de aandacht.
In mijn ogen heeft hij dus niet in de gaten dat hij op dat moment het moment verstoort door zijn aanacht te vragen.
Mijn bevindingen heb ik besproken met mijn medestudenten en leerkracht op de pabo en daar is uit gekomen dat T. moet leren om met uitgestelde aandacht om te gaan.
iK heb dus geobserveerd dat hij om moet gaan met uitgestelde aandacht.
Hij praat vaak door het gesprek van anderen heen maar heeft dit niet zelf in de gaten.
Mijn vraag is: Wie heeft er ideen om hem hierbij te helpen?
welke acties kan ik in mijn handelingsplan zetten om hem op de beste manier in te laten zien dat hij ook op zijn beurt moet wachten om iets te zeggen?
Groetjes Kristel