toetsen

Alles wat niet in de andere zorgonderwerpen past.

Moderator: Anne

toetsen

Berichtdoor joyce1982 op 18 sep 2010, 20:21

* Welke toetsen van CITO nemen jullie allemaal af in een schooljaar?
* Wij gaan dit schooljaar starten met de nieuwe toetsen van AVI en DMT. Nemen jullie deze toetsen af bij alle kinderen? Zo, ja wie neemt die toetsen af?
De groepsleerkracht of de intern begeleider of iemand anders?
* Wat zijn jullie ervaringen met de CITO DMT en AVI toetsen?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Juf van groep 3. Daarnaast IBer en opleider in de school.
joyce1982
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 517
Geregistreerd op: 30 dec 2002, 16:45
Woonplaats: Achterhoek
Groep: 3
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0

Re: toetsen

Berichtdoor Anita op 19 sep 2010, 09:20

Wij hebben: rekenen/wiskunde/ spelling/ begrijpendlezen / DMT verplicht. AVI doen we in principe zelf omdat het praktisch handig is.

De afspraak bij ons is dat kinderen die bij DMT uitvallen AVI getoetst worden, maar zoals ik al aangaf doen wij AVI bij ieder kind vanwege het maken van leesgroepjes en het kunnen bekijken of het kind vorderingen maakt.

Deze toetsen worden in ieder geval niet afgenomen door de IB'er. Zij heeft hier echt geen tijd voor en is hier ook niet voor. Het wordt over het algemeen bij ons gedaan door de eigen groepsleerkracht terwijl er een stagiair voor de groep staat.

Ik weet niet precies welke ervaringen je bedoelt, heb je misschien specifieke vragen?
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: toetsen

Berichtdoor pippi78 op 19 sep 2010, 12:15

Wij doen ook nog leeswoordenschat, naast de bovengenoemde toetsen. Wij nemen voor elk kind DMT en AVI af.
In principe doet de leerkracht de afname als de kinderen naar muziek of godsdienst zijn.
Mijn groep 3/4 krijgt dan gezamenlijk muziek (nu hebben ze apart muziek) of ze gaan met de kleuters mee naar buiten.
pippi78
PABOforum Peuter
 
Berichten: 194
Geregistreerd op: 24 maart 2002, 12:28

Re: toetsen

Berichtdoor JufH op 19 sep 2010, 12:20

Wij doen DMT, AVI, leestempo, rekenen/wiskunde, spelling en begrijpend lezen

DMT en Avi worden door de RT/IB-ers gedaan de rest in de klas. Als lln klaar zijn met AVI doen we alleen nog DMT
Dit jaar weer fijn juf van groep 7!
Avatar gebruiker
JufH
Paboforumholist
 
Berichten: 1869
Geregistreerd op: 03 feb 2010, 09:38
Groep: 7
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Juf

Re: toetsen

Berichtdoor joyce1982 op 19 sep 2010, 19:16

Ik stelde deze vraag omdat wij altijd alleen maar AVI afnamen en bij de risicolezers / kinderen met een leesdossier ook nog DMT. Deze toetsen werden altijd afgenomen door de IBer en SIBer. Met ingang van dit schooljaar willen wij bij alle kinderen DMT en AVI afnemen. Dit kan absoluur niet meer door de IBer gebeuren. Hier is geen tijd meer voor. Daarom was ik benieuwd hoe anderen het doen. Vandaar mijn vraag.
Afgelopen week hebben wij de nieuwe AVI/DMT toetsen binnen gekregen en binnenkort presenteren wij deze aan het team + de verandering die wij willen doorvoeren. (afname niet meer door IB)
Juf van groep 3. Daarnaast IBer en opleider in de school.
joyce1982
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 517
Geregistreerd op: 30 dec 2002, 16:45
Woonplaats: Achterhoek
Groep: 3
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0


Keer terug naar Algemene zorg

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron