Sorry zeggen

Alles wat niet in de andere zorgonderwerpen past.

Moderator: Anne

Re: Sorry zeggen

Berichtdoor JufH op 23 mei 2012, 13:21

Bedankt Joke!

Directeur heeft vanavond een gesprek met ouders, leerling was vandaag niet op school ivm de situatie. Er is al gezegd (niet tegen ouders) dat de strafmaat fout is. Wel denk ik dat ouders hulp moeten gaan zoeken voor hem. Hij heeft ergens 'gelopen' maar dat ging fout dus zijn ze gestopt. Ik hoop heel erg dat ze verder zoeken met hem want volgend jaar in het VO kan dit elk lesuur voor gaan komen!
Dit jaar weer fijn juf van groep 7!
Avatar gebruiker
JufH
Paboforumholist
 
Berichten: 1869
Geregistreerd op: 03 feb 2010, 09:38
Groep: 7
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Juf

Re: Sorry zeggen

Berichtdoor JufH op 23 mei 2012, 13:27

Ik reageer nog even op Robje en Silvia,

De leerkracht staat hierbuiten!!! Zij is een invalster (en mijn moeder ;)) en staat buiten de straf. In een 3 weekse periode dat zij er niet was hebben ze bij een jongere invalster de boel van eieren gemaakt. Toen zijn ze door de directeur toegesproken en is er gezegd dat wie zich nog zou misdragen de klas uit zou gaan.

Bij mijn moeder ging het juist heel goed met de bewuste leerling. Zij had al die weken een goede band met hem. Tot toen opeens... Zij wist niet wat ze met hem aan moest. (In mijn beginpost heb ik niet het hele verhaal verteld maar hij was gruwelijk onbeschoft). De directeur heeft hem toen uit de klas gehaald. Later heeft mijn moeder met de directeur gesproken, van haar hoeft hij geen excuus aan haar aan te bieden maar dat is een eis die de directeur heeft gesteld...
Dit jaar weer fijn juf van groep 7!
Avatar gebruiker
JufH
Paboforumholist
 
Berichten: 1869
Geregistreerd op: 03 feb 2010, 09:38
Groep: 7
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Juf

Re: Sorry zeggen

Berichtdoor JufH op 24 mei 2012, 12:23

Gisteren is de bewuste leerling thuisgehouden door ouders. 's Avonds was er een gesprek met hen en de directeur. Om een lang verhaal kort te maken: vanochtend heeft hij in mijn bijzijn sorry gezegd tegen m'n moeder. Hij is direct weer met z'n spullen de klas in verhuisd! :D We zijn er allemaal heel blij mee, en aan z'n lichaamstaal te zien de bewuste jongen ook! :D
Dit jaar weer fijn juf van groep 7!
Avatar gebruiker
JufH
Paboforumholist
 
Berichten: 1869
Geregistreerd op: 03 feb 2010, 09:38
Groep: 7
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Juf

Re: Sorry zeggen

Berichtdoor LisetteCastelein op 24 mei 2012, 13:39

Wat ontzettend fijn dat het voor nu afgesloten is en dat hij weer terug de klas in kan.

Alleen... hebben jullie al concrete stappen bedacht én opgeschreven voor een eventuele volgende keer?
Een voorbeeld is bijvoorbeeld een 'woedemeter'. Hierin schrijf je op, samen met hem, wat hij bij een bepaalde waarde denkt, voelt en hoe hij en zijn omgeving vervolgens moet handelen.

Zeer aan te raden om een dergelijke situatie als waar je nu doorheen bent gegaan te voorkomen.
'Ieder kind verdient speciale aandacht.'
http://www.lisettecastelein.nl
LisetteCastelein
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 20 mei 2012, 12:11
Woonplaats: Sassenheim
Groep: 0
PABO jaar: 0
Functie: RT- Leerkracht- OZL

Re: Sorry zeggen

Berichtdoor JufH op 25 mei 2012, 14:10

Ja, met ouders zijn er duidelijke afspraken gemaakt wat er gebeurt als het weer misgaat. Hij kent deze afspraken ook.
Dit jaar weer fijn juf van groep 7!
Avatar gebruiker
JufH
Paboforumholist
 
Berichten: 1869
Geregistreerd op: 03 feb 2010, 09:38
Groep: 7
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Juf

Vorige

Keer terug naar Algemene zorg

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron