Hallo
Groep 8 is net een aantal weken van start, maar ik loop tegen een probleem aan.
Een van de leerlingen heeft een zware depressie (vastgesteld).
Daarnaast heeft zij een posttraumatische stressstoornis.
Ze is getuige geweest van bepaalde zaken op jonge leeftijd.
En ze heeft op de leeftijd van drie maanden hersenvliesontsteking gehad, waardoor haar concentratie erg slecht is.
Ze presteert steeds slechter, ziet het niet meer zitten op school. Eigenlijk in het hele leven niet meer.
Vorig jaar (groep7) zelfs suïcidaal geweest.
Ze heeft weerbaarheidstraining/SOVA training?/emdr training. Dus hier is alles goed geregeld.
De psychologe van de EMDR training heeft aangegeven dat het misschien goed is dat ze één dag in de week naar een andere school gaat.
(een school voor achtste doeners, met een lager niveau).
Ze vindt geen aansluiting bij de groep, die bekend staat als een pittige/nietsociale groep.
Ze is ouder en voelt zich niet begrepen. Maar dit komt natuurlijk ook weer voort uit bovenstaand verhaal. Een cirkeltje dus.
Mijn vraag is:
Wat moet ik doen?
Ik heb moeder aangeboden een heen en weer schrift te beginnen, waar dingen in geschreven worden door moeder en school.
Op die manier hoeft moeder niet elke dag te bellen als ze uit school thuis komt met haar verhalen.
Verder zit ik met mijn handen in het haar. Ik heb de map Sociale competenties voor me liggen, maar hier werkt ze natuurlijk in al haar therapieën ook aan.
Is het verstandig met een sociaal portfolio te beginnen?
Pfff help!