hallo,
ik maak me zorgen over een kind in mijn klas. Er wordt op schoolniveau en met mama regelmatig samen gezeten hoe we hem moeten aanpakken maar toch, ...
Ik probeer de jongen te schetsen.
Hij kan vrij goed rekenen, heeft een uitgebreide woordenschat. Hij geeft een pientere indruk. Lezen ( alles wat taal is ) gaat heel moeizaam. Hij gaat hiervoor al naar een logopediste.
Tot zover alles ok. Hij is heel onzeker, zegt vaak dat hij iets niet kan. Gaat thuis zeggen dat hij heel slecht gerekend heeft bij een toets want hij had 3 fouten op een toets. Tot vorig jaar ging rekenen super en vond hij dat hij een rekentalent was. Nu met die enkele foutjes vindt hij dus dat hij geen rekenwonder meer is. Hij vindt dat hij perfect moet zijn in alles, en niet perfect tja dat is dan niet goed. Met andere woorden hij loopt helemaal gefrustreerd. Mama geeft aan dat ze er eigenlijk amper mee bezig is ( omdat ze weet hoe hij is ) Ze wil geen druk leggen op hem, zegt bij alles wat hij deed dat hij zijn best gedaan heeft...
Het woord toets durf ik amper gebruiken want dan krijg ik grote paniek.
Verder merk ik ook dat hij heel vaak zit te zuchten, hij zit nooit stil op zijn stoel.
Wat zouden jullie hier mee doen?
alle tips en tricks welkom!
Bedankt
sann