Salaris zij-instromer erg weinig?

Bespreek hier zaken die je als afgestudeerd leerkracht tegenkomt: solliciteren, invallen, salaris, functioneringsgesprekken, e.d.

Moderator: miekiemousie

Salaris zij-instromer erg weinig?

Berichtdoor Evelien3 op 30 dec 2018, 22:16

Hallo,

Ik ben 37 jaar en sinds zomer 2016 afgestudeerd zij-instromer, deeltijd, op eigen kosten, dus niet via een traject.
Ik heb nu een baan gevonden waarbij ik 1 dag vast in dienst ben en 1,5 dagen als invalkracht. De Stichting waar ik voor werk geeft aan dat ze me schaal 3 kunnen bieden. Ik vind dit zelf erg weinig: voor 2,5 dag komt dit netto neer op zo'n 870 euro. Ik verdiende in mijn vorige baan ongeveer 1900 netto voor 3 dagen.. Mijn keuze voor het onderwijs is goed, maar ik vind het salaris in verhouding heel erg weinig. Ik ben dan wel startend leerkracht, maar breng wel andere ervaring mee. Toch? Daarnaast ben ik wel eindverantwoordelijke voor de klas, wat natuurlijk nooit lukt met 1,5 dag invalbasis. Ik doe het wel, maar in mijn eigen tijd, en deze verhouding begint me wat te storen merk ik..

Ik ben eigenlijk op zoek naar andere ervaringen/advies/tips: hoe hebben andere zij-instromers of wellicht zelfs reguliere starters dit geregeld? Heb ik gewoon slecht onderhandeld of is dit echt wat er in zit?

Alvast bedankt!

Groeten!
Evelien3
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 09 dec 2013, 20:49
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Salaris zij-instromer erg weinig?

Berichtdoor Anita op 06 jan 2019, 20:39

Ik vraag me om te beginnen af of dit bedrag wel klopt. Er vanuit gaande dat je met 2,5 dag wtf 0,5 bedoelt moet je volgens dit rekenmodel https://www.onderwijssalaris.nl/ zo'n 300 euro meer verdienen netto. Bij mij kloppen de getallen van deze site over het algemeen goed, vandaar dat ik hier redelijk op durf te vertrouwen.
Als het dus L10 - schaal 3, WTF 0,5 is dan gaat het mis. Kijk eens op je loonstrook of deze getallen wel kloppen, of gaat er daar al iets mis?

1900 netto voor drie dagen zul je nooit redden in het onderwijs. Ik heb uit nieuwsgierigheid even gekeken, maar zelfs in L12 krijg je voor 3 dagen maar rond de 1500 euro.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht


Keer terug naar In het werkveld

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron