[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Vacatures - Selecteren

Vacatures - Selecteren

Bespreek hier zaken die je als afgestudeerd leerkracht tegenkomt: solliciteren, invallen, salaris, functioneringsgesprekken, e.d.

Moderator: miekiemousie

Vacatures - Selecteren

Berichtdoor miekiemousie op 16 mei 2006, 21:45

Ik ben, net als vele anderen, druk aan solliciteren. Nu wil ik volgend jaar graag een vaste baan, al is het maar gedeeltelijk. Vele zullen dit herkennen. Ik heb nu her en der sollicitaties gedaan, waarbij de ene school me meer aanspreekt dan de andere (schoolconcept of eenvoudig reistijd). Nu vraag ik me alleen af. Als je nu gevraagd wordt voor een sollicitatie, maar je hebt ook een andere lopen waar je eigenlijk 'liever' heen zou willen gaan. Wat doe je dan? Geef je dit aan of niet. Wie snapt wat ik bedoel en zou aangeven wat hij/zij zou doen. Of wie kan er misschien uit eigen ervaring spreken.
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0

Berichtdoor kikker123 op 16 mei 2006, 21:58

tja, niet trots op maar wel gedaan:
solliciteren bij een school voor een inval baan.
zij stelde duidelijk dat ik niet tegelijkertijd mocht solliciteren op een andere school, ik braaf nee tuurlijk niet
maar.....ik had al een sollicitatie lopen bij een andere school in een andere gemeente voor een vaste baan.

ik krijg de inval baan en je raad het al , ik ben 3 dagen aan het werk en wordt uitgenodigd voor een gesprek voor de vaste baan...
ik ben daarheen gegaan en kreeg de vaste baan !!!

niet eerlijk? nee!
kiezen voor mijzelf ? ja.

de manier waarop verdiend zeker geen schoonheidsprijs, maar het was ook in een tijd dat de banen niet voor het oprapen lagen...
en een vaste baan....daar kon ik een huisje mee kopen, met een inval baan niet...
kikker123
Paboforumholist
 
Berichten: 1024
Geregistreerd op: 10 jan 2006, 11:28
Groep: 0
PABO jaar: 0

Berichtdoor Geoffrey op 17 mei 2006, 07:35

Zij mogen dat helemaal niet van jou eisen! Jij hebt uiteindelijk óók het recht om de sollicitatie alsnog af te zeggen, om wat voor reden dan ook. Ik had op een gegeven moment drie sollicitaties tegelijkertijd lopen: twee scholen en AmbraSoft. Bij die scholen heb ik beslist niet verteld dat zij niet de enigen waren... alleen bij AmbraSoft wel, omdat dat mijn eerste keus was. Eén school wilde niet met me verder, maar de andere school zag het wel zitten. Helaas voor die school had ik een paar dagen later een gesprek met AmbraSoft, waar ik eigenlijk meteen werd aangenomen. Toen heb ik de school opgebeld, verteld dat ik ingegaan ben op een ander aanbod en ze veel succes gewenst bij het zoeken naar een andere kandidaat.

Voor een school is het makkelijk om te zeggen "je mag niet op een andere school solliciteren". Maar het gaat wel om jóuw brood op de plank, terwijl het voor hun gewoon een factor in de overweging is. Je moet kiezen voor jezelf en zoveel mogelijk bronnen aanboren bij het solliciteren. Dat is niet onethisch, dat is niet onredelijk en dat is ook niet oneerlijk naar scholen toe. Het is oneerlijk dat scholen van jou verlangen dat jij braaf gaat zitten wachten op hun antwoord. De hypotheker, de belastingen en het energiebedrijf wachten tenslotte ook niet!
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.
Avatar gebruiker
Geoffrey
PABOForum team
 
Berichten: 2145
Geregistreerd op: 15 dec 2001, 21:37
Woonplaats: Zwaag
Groep: 0
Schooltype: Educatieve uitgeverij
PABO jaar: 0
Functie: Productmanager

Berichtdoor marjan op 17 mei 2006, 10:29

Haha, dat heb je weer mooi gezegd, Geoffrey.
Ik ben het daar mee eens. Probeer zoveel mogelijk te solliciteren, ook op scholen die je wat minder aanspreken, je leert er alleen maar van.
marjan
Paboforumholist
 
Berichten: 2522
Geregistreerd op: 17 mei 2002, 19:32
Groep: 0
Schooltype: n.v.t.
PABO jaar: 0

Berichtdoor kikker123 op 17 mei 2006, 12:16

inderdaad, probeer op zoveel mogelijk scholen te solliciteren.

heb je uiteindelijk een baan op een school die niet helemaal jouw keuze is? vraag dan volgend jaar mobiliteit aan binnen het bestuur.
solliciteren vanuit een baan is altijd makkelijker dan uit "het niets"
kikker123
Paboforumholist
 
Berichten: 1024
Geregistreerd op: 10 jan 2006, 11:28
Groep: 0
PABO jaar: 0

Berichtdoor jennifervd op 17 mei 2006, 16:05

Maar vaak kom je jezelf wel tegen in een gesprek met een school die niet helemaal jouw keuze is. Mensen voelen dat...jij komt minder overtuigd en 'echt' over.
Ik vind het moeilijk om een grens te bepalen...waar reageer ik wel en niet op. Meestal stuur ik toch een brief maar wanneer je dan op gesprek mag komen wordt het moeilijk.
Juf van groep 3/4/5 op een Jenaplanschool!
Avatar gebruiker
jennifervd
Paboforumholist
 
Berichten: 2387
Geregistreerd op: 24 sep 2004, 09:26
Groep: 3
Schooltype: Openbare/ Jenaplan
PABO jaar: 0

Berichtdoor Micky op 17 mei 2006, 21:25

Ik viel in op een school. Het was niet duidelijk hoelang diegene nog ziek zou blijven. Tijdens mijn sollicitatiegesprek op een andere school voor een tijdelijk baan (maar wel een eigen klas 5 dagen in de week) heb ik ook genoemd dat ik op die andere school ook kan blijven. Zij vonden dit alleen maar prettig. Het is misschien ook maar net de manier waarop en wanneer je het brengt.
Full-time groep 3! Maar wat wordt het volgend jaar???
Avatar gebruiker
Micky
PABOforum Peuter
 
Berichten: 103
Geregistreerd op: 19 jan 2005, 17:19
Woonplaats: Rockanje

Berichtdoor miekiemousie op 18 mei 2006, 21:32

Ik ben er ook over begonnen hierom. Ik heb aankomende week een gesprek op een school, voor vakleerkracht bewegingsonderwijs en groepsleerkracht. Ergens vind ik het wel leuk, maar er komt veel de nadruk te liggen op de vakleerkracht. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik dit wel. Nu kwam ik pas geleden ook de perfecte vacature tegen, waar ik liever heen zou willen. Nu heb ik hier natuurlijk pas een brief naar gestuurd en weet ik niet eens zeker of ik uitgenodigd ga worden voor een gesprek. Maar toch, het lonkt!
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0

Berichtdoor klaartje op 19 mei 2006, 20:51

Ik begrijp dat je heel graag naar je perfecte school wilt maar wat dat betreft is alles nog heel onzeker.
Ik zou gewoon naar het gesprek gaan en afwachten wat hun reaktie is. Word je niet aangenomen, hoef je verder dus ook niets te zeggen maar word je wel aangenomen dan kun je zeggen dat je even bedenktijd wilt omdat je nog een sollicitatie hebt lopen die je erg aantrekt.

Als een school jou uitgekozen heeft omdat ze jou de beste vinden, zullen ze best een paar dagen willen wachten op jouw beslissing. Gaat het veel langer duren dan kan het natuurlijk een probleem worden voor de school. Dan zal het er ook aan liggen hoe de andere kandidaten uit de bus zijn gekomen. Tja, en dan zul je misschien wel een beslissing moeten nemen en daar kan ik je niet echt bij helpen.
Wel is het natuurlijk zo, dat je tegenwoordig erg blij moet zijn als je een baan krijgt. En daarbij: je kunt altijd blijven solliciteren. Je bent dan in ieder geval wel bezig, doet ervaring op en inderdaad zoals Nirak ook al zegt: misschien is het een bestuur met meerdere scholen en komt er vanzelf een kans om over te stappen.
Succes met je gesprek en met je keuze.
klaartje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 315
Geregistreerd op: 03 nov 2005, 15:26
Groep: 1
PABO jaar: 0

Berichtdoor jennifervd op 20 mei 2006, 10:29

Maar scholen voelen wanneer ze te maken hebben met een leerkracht die een baan aanneemt omdat het werk is.

Tegen mij werd op een gesprek gezegd dat er tegenwoordig veel mensen solliciteren omdat het werk is...en dat ze daar meteen doorheen prikken, die wilde ze niet.
Juf van groep 3/4/5 op een Jenaplanschool!
Avatar gebruiker
jennifervd
Paboforumholist
 
Berichten: 2387
Geregistreerd op: 24 sep 2004, 09:26
Groep: 3
Schooltype: Openbare/ Jenaplan
PABO jaar: 0

Berichtdoor klaartje op 20 mei 2006, 13:53

Jennifer, ik geloof inderdaad dat een school het wel aanvoelt als een sollicitant alleen maar komt omdat het werk is maar het eigenlijk liever niet zou doen. Dan zou ik zo'n persoon ook liever niet aannemen want dat is geen aanwinst voor het team en de school. Zo'n persoon zal zich echt niet volledig inzetten voor de school en dat gebrek aan enthousiasme zal echt wel uit het gesprek blijken.

Zoals ik begrijp van miekiemousie is het voor haar niet alleen 'zomaar werk' maar wil zij zich ook voor de school inzetten. Natuurlijk wil je dan het liefst op een school die bij je past en waar je het werk kunt doen wat je het liefste doet. Maar dat lukt niet altijd en dan moet je je goed afvragen of je die 'minder leuke baan' toch wilt en of je je daar toch voor de volle 100% voor wilt en kunt inzetten. (wie weet valt het reuze mee of heb je kans dat het jaar daarop iets anders mogelijk is op die school). Kun je dat niet dan kun je er ook beter maar van afzien, dat is voor jezelf en de school veel beter.
klaartje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 315
Geregistreerd op: 03 nov 2005, 15:26
Groep: 1
PABO jaar: 0

Berichtdoor miekiemousie op 21 mei 2006, 12:20

Je beschrijft het prima. Ik ga aanstaande dinsdag ook kijken wat de school me te bieden heeft. Ik wil daarbij aangeven dat ik wel vakleerkracht bewegingsonderwijs wil zijn, dit trekt me heel erg aan. Maar dat ik ook groepsleerkracht ben. ik zou graag een combinatie van beide willen hebben. Dit wil ik ook aangeven. Als dit niet mogelijk is, moet ik er nog goed over nadenken. Alleen vakleerkracht is waarschijnlijk niet goed voor me, ik ga dan toch bepaalde dingen missen. Dus ik ga het gesprek afwachten.
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0

Berichtdoor klaartje op 21 mei 2006, 13:23

Heel verstandig denk ik. Goed aangeven wat jij wilt en dan horen wat zij te zeggen hebben. Wie weet wat zij nog achter de hand hebben voor jou?
Succes en laat het even weten.
klaartje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 315
Geregistreerd op: 03 nov 2005, 15:26
Groep: 1
PABO jaar: 0

Berichtdoor jennifervd op 22 mei 2006, 19:26

In deze tijd kies je sneller voor een soort school dan wanneer je de keuze had. Dat betekent dat ik nu dus eerder zou solliciteren op een baan die minder bij me past. Dat voelen scholen, dat het minder bij me past.
Lastig hoor!

Go MM! :D
Juf van groep 3/4/5 op een Jenaplanschool!
Avatar gebruiker
jennifervd
Paboforumholist
 
Berichten: 2387
Geregistreerd op: 24 sep 2004, 09:26
Groep: 3
Schooltype: Openbare/ Jenaplan
PABO jaar: 0

Berichtdoor miekiemousie op 23 mei 2006, 14:20

Nou, heb het gesprek gehad. Ik heb hier duidelijk aangegeven dat ik en groepsleerkracht en vakleerkracht wil zijn. Nu ben ik natuurlijk nog jong en heb weinig ervaring. Ik denk dat dit als een groot minpunt wordt gezien, maar dat merk ik vanzelf.
De school heeft mij nu 1 dag groepsleerkracht en in totaal 3 dagen (2 dagen en 2 ochtenden) vakleerkracht (i.s.m. een andere school) te bieden. Ik wacht af wat de school van mij denkt, maar moet mezelf ook bedenken of ik wel 4 dagen in de gymzaal wil staan. Ik weet het nog niet...
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0

Volgende

Keer terug naar In het werkveld

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron