Schaalindeling onderwijsgevenden

Bespreek hier zaken die je als afgestudeerd leerkracht tegenkomt: solliciteren, invallen, salaris, functioneringsgesprekken, e.d.

Moderator: miekiemousie

Re: Schaalindeling onderwijsgevenden

Berichtdoor Fransje op 22 maart 2009, 21:58

Ja dat houden ze bij/ nemen ze over! Daar vraagt het nieuwe administratiekantoor dan om. Het kan overigens wel zo zijn, dat beiden bij dezelfde zitten.
Sinds 1 augustus 2010 directeur op een school met +/- 125 leerlingen, dit jaar ook leerkracht van groep 7/8 en ik volg een opleiding... Kortom druk bezig!
Fransje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 417
Geregistreerd op: 06 nov 2002, 20:37
Groep: 7
Schooltype: Protestants Christelijk
Functie: directeur en leerkracht

Re: Schaalindeling onderwijsgevenden

Berichtdoor MeesterD op 06 jun 2010, 21:26

Hmm, kreeg vanmiddag van een medestudent de vraag wat ik betaald kreeg bij mijn werk. Ik gaf aan dat ik geregistreerd stond als onderwijsassistent (aangezien ik nog geen diploma heb). Ze reageerde daarop dat ze op haar school hoger dan een gewone onderwijsassistent stond ingeschreven, omdat ze ook nakijk werk deed, toetsen afnamen, vergaderingen bijwoonde, etc...

Ik zat net even op de verzamelakte / akte van aanstelling te kijken die ik eergisteren binnen heb gekregen en daar staat op
Functienaam: onderwijsassistent
met maximum salarisschaal: 04

Salaris: salarisschaal 4 salarisnummer 1


Doe ik nou veel te veel dan waar ik voor betaald wordt, of zit het wel goed aangezien ik in schaal 4 zit (en blijkbaar niet in een schaal 1)?
Avatar gebruiker
MeesterD
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 856
Geregistreerd op: 26 apr 2010, 22:26
Woonplaats: Noord-Holland
Groep: 5
PABO jaar: 0

Re: Schaalindeling onderwijsgevenden

Berichtdoor Anita op 07 jun 2010, 14:20

Ik denk inderdaad dat jij op die manier gecompenseerd wordt. Ik weet geen bedragen, maar normaal is het dat je anders in schaal 1 zou beginnen. Zij wordt misschien betaald als leerkrachtondersteuner?
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Schaalindeling onderwijsgevenden

Berichtdoor Luni op 07 jun 2010, 14:42

Het fijne weet ik er niet van maar schaal 4 is echt wel heel laag, en dan zit jij in trede 1, het startpunt van schaal 4.
Bij ons op school (werk wel in het speciaal onderwijs, daar zijn de schalen beetje anders) zitten de onderwijsassistentes in schaal 4 of 5, dat weet ik niet zo goed meer. Maar, daar zijn we erg voor aan het vechten dat zij een schaal omhoog mogen want het is echt erg weinig dat zij verdienen.
Voor al het werk en verantwoordelijkheid die jij op dit moment neemt en moet nemen vind ik het zelf wel laag. (ben meer een meelezer dan een poster zoals je nu ziet) Aan de andere kant ben je nog niet afgestudeerd dus ik weet niet of de school veel mogelijkheden heeft om je hoger in te schalen. Het zou dan wel fijn zijn als er wat extra hulp kwam....
Luni
PABOforum Peuter
 
Berichten: 237
Geregistreerd op: 23 dec 2008, 20:52
Groep: 4
Schooltype: cluster 2

Re: Schaalindeling onderwijsgevenden

Berichtdoor juffrouwdropje op 25 jan 2013, 12:14

Hallo,

Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand die voor mij kan beantwoorden.
Ik ben enkele weken als schaal 7 uitbetaald op dagen die ik heb ingevallen.
De komende maanden zal ik ook invallen en ben ik benieuwd of iemand weet hoeveel ik ongeveer (per uur) zal ontvangen als leerlingondersteuner (schaal 7??)
juffrouwdropje
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 25 jan 2013, 12:09
Groep: 0
PABO jaar: 0

Vorige

Keer terug naar In het werkveld

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron