Reiskosten, loonstrookje

Bespreek hier zaken die je als afgestudeerd leerkracht tegenkomt: solliciteren, invallen, salaris, functioneringsgesprekken, e.d.

Moderator: miekiemousie

Reiskosten, loonstrookje

Berichtdoor Juf__mama op 12 sep 2007, 18:44

Ik ben nu bijna 5 weken aan het werk en krijg nu voor het eerst ook loonstrookjes. Vanaf de zomervakantie heb ik op 3 scholen gewerkt en een dag ingevallen. Ik weet echt niet hoe ik dit op mijn loonstrookje af moet lezen. Het is best lastig want volgens mij moet ik alles goed bijhouden om er zeker van te zijn dat ik geen geld ga mislopen (ik werk nu immers niet meer voor niks :)). Hoe kan ik dat aflezen/bijhouden en zien van welke scholen ik allemaal geld heb gekregen? :shock:

En dan nu mijn reiskosten....elke dag moet ik 50 km in totaal rijden om op mijn werkplek te komen. Van mijn directeur hoorde ik dat je maar max. 75 euro per maand krijgt als je fulltime werkt. Ik werk niet fulltime dus dat zal een stuk minder zijn voor mij. Nu ik er dus zo even over nadenk komt het er dus op neer dat ik eigenlijk uit mijn eigen zak moet bijleggen om op mijn werkplek te komen. Klopt het dat je maar max. 75 euro krijgt voor ongeveer 50 km? Eigenlijk is dat dan toch heel raar? In 4 weken tijd heb ik al 2x moeten tanken en dat heeft mij al tegen de 100 euro gekost.

Laatst moest ik ook werken = 50 km, toen in de middag naar huis en in de avond weer ouderavond = 50 km. Totaal heb ik die dag 100 km gereden. Eigenlijk werk ik dus gewoon om de kosten aan mijn auto te betalen :shock: .

Hoe zit het met reiskosten?
Mama van zoon (1 jaar), zwanger van 2.0, groep 5/6, hoofdredactrice en blogger bij L2BM & MLG.

Ik laat mijn droom uitkomen! www.love2bemama.com en www.mamalovesgadgets.nl

Voor de hippe mama van nu!
Avatar gebruiker
Juf__mama
Paboforumholist
 
Berichten: 1246
Geregistreerd op: 01 mei 2004, 12:09
Groep: 0
PABO jaar: 0
Functie: parttime juf en mama

Re: Reiskosten, loonstrookje

Berichtdoor heppie op 12 sep 2007, 21:01

De reiskosten staan vast, 75 euro is max. Je moet dus idd de rest van de benzine zelf betalen.... Alleen als je voor school extra dingen doet, zoals huisbezoeken (bij ons wonen veel kinderen een eind van school) of een cursus buiten school krijg je nog extra km vergoeding. Als ik 's avonds nog wat op school heb, ga ik niet tussendoor naar huis. Ik heb altijd genoeg werk te doen, plan een huisbezoek, of ga even met een collega mee, die wel dicht bij school woont...
Helaas Linda....'t is niet anders...., maar het is al meer dan het een paar jaar geleden was ! Toen kregen we iets van 35 euro, voor hetzelfde aantal dagen werk. Je hebt nog geluk dus ;) !
Avatar gebruiker
heppie
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 711
Geregistreerd op: 21 okt 2005, 16:50
Groep: 5
Schooltype: cluster 4
PABO jaar: 0

Re: Reiskosten, loonstrookje

Berichtdoor Kim20 op 12 sep 2007, 21:18

Ik werk nu wel fulltime en krijg dus ook 'maar' 75 euro.
Ik rij 120 km per dag, dus dat tikt wel aan.
Maar uiteindelijk heb ik er zelf voor gekozen, dus ik moet ook niet zeuren :)
Kim20
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 775
Geregistreerd op: 05 nov 2002, 20:03
Groep: 6
Schooltype: Montessori
PABO jaar: 0

Re: Reiskosten, loonstrookje

Berichtdoor Priscilla op 12 sep 2007, 21:29

Tja, soms woon je net te dichtbij waardoor je niks krijgt en soms woon je zo ver weg dat de reiskosten vergoeding niet (geheel) de kosten dekt! Het is altijd wat. Maar ook ik "klaag" niet. Het is nu eenmaal zo en de zin en het enthousiastme waarmee ik ga werken wegen zwaarder dan de onkosten aan mijn auto! :D
Avatar gebruiker
Priscilla
PABOForum team
 
Berichten: 1995
Geregistreerd op: 28 nov 2001, 05:55
Woonplaats: Noord-Brabant
Groep: 12
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0

Re: Reiskosten, loonstrookje

Berichtdoor Anita op 12 sep 2007, 21:33

Ik woon idd te dichtbij. Vanaf 10 km krijg je betaald bij ons en ik hoef er maar 6. Op jaarbasis verlies je daar inderdaad wel wat geld mee misschien, maar ik zou echt niet op de school bij mij tegenover willen werken. Ik heb graag iets meer privacy en dan moet ik die reiskosten maar voor lief nemen.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Reiskosten, loonstrookje

Berichtdoor Juf__mama op 13 sep 2007, 15:02

En hoe zit het met de loonstrookjes? Hoe kan ik dat het beste bijhouden?
Mama van zoon (1 jaar), zwanger van 2.0, groep 5/6, hoofdredactrice en blogger bij L2BM & MLG.

Ik laat mijn droom uitkomen! www.love2bemama.com en www.mamalovesgadgets.nl

Voor de hippe mama van nu!
Avatar gebruiker
Juf__mama
Paboforumholist
 
Berichten: 1246
Geregistreerd op: 01 mei 2004, 12:09
Groep: 0
PABO jaar: 0
Functie: parttime juf en mama

Re: Reiskosten, loonstrookje

Berichtdoor Anita op 13 sep 2007, 16:18

Vraag na hoe het bij jouw stichting zit met de precieze werktijdsfactoren. Wat is een dag, een ochtend, een middag, een woensdag waard. Houd bij wat je hebt gewerkt.
Bij ons is het zo dat 'normale' dingen niet helemaal uitgesplitst staan, maar invaldagen staan apart genoemd met datum en wtf. Dat kun je dan dus makkelijk controleren.

En helemaal snappen... dat is mij nog steeds niet gelukt. Bijna iedere maand krijg ik wel wijzigingen door, en dan weer 13 euro teveel betaald, en dan weer 0.66 te weinig etc...
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht


Keer terug naar In het werkveld

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast