Detachering

Bespreek hier zaken die je als afgestudeerd leerkracht tegenkomt: solliciteren, invallen, salaris, functioneringsgesprekken, e.d.

Moderator: miekiemousie

Detachering

Berichtdoor super_juf op 16 maart 2013, 13:30

Hoi allemaal!

Op het internet lees ik allerlei berichten over het werken voor een detacheringsbureau.
De een is heel positief en de ander heel negatief. Er zijn verhalen van mensen waarvan het werk tussentijds werd opgezegd. Je hebt dan weleswaar een opzegtermijn maar de betaling werd per direct stopgezet omdat je onder de cao ABU valt. Dit is voor uitzendkrachten. Nu heb ik begrepen dat je het beste een projectovereenkomst kunt sluiten en dat je er op moet letten dat er geen uitzendbeding in zit. Anders kun je nog wel eens voor vervelend verrassingen komen te staan.

Alleen wat ik mij afvraag. Als ik een project zou aan gaan op een school. Bijvoorbeeld een vervanging voor zwangerschapsverlof of langdurige ziekte. Zou een school toch niet snel een tussentijdse opzegging doen? In geval van zwangerschapsverlof bedoel ik dan.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Of ken je iemand die ervaring heeft op dit gebied?

Ik begrijp heel goed dat alles nu onzeker is in het onderwijs maar ik ben nogal geschrokken van 'loon per direct stopzetten' zelfs in je opzegtermijn. Of ben ik nu te onzeker en moet ik gewoon zoiets proberen...?
Ik heb enkele kritische vragen gesteld per mail aan de recruiter maar ik krijg vooralsnog geen antwoord...dus dit vind ik ook niet echt geruststellend..
Docent in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Moslim, christen, atheist. We delen allemaal dezelfde hemel; die ozonlaag met dat gat er in....
Avatar gebruiker
super_juf
Paboforumholist
 
Berichten: 1078
Geregistreerd op: 27 jan 2009, 11:11
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Docent Nederlands

Re: Detachering

Berichtdoor Joke op 16 maart 2013, 13:46

Ik heb er geen verstand van, maar waar ik bv. erg benieuwd naar ben: bouw je een pensioen op?
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Detachering

Berichtdoor super_juf op 16 maart 2013, 22:13

Ja dit heb ik uitgezocht. Ik bouw dan pensioen op bij de ABP. Vind ik ook belangrijk! :D
Docent in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Moslim, christen, atheist. We delen allemaal dezelfde hemel; die ozonlaag met dat gat er in....
Avatar gebruiker
super_juf
Paboforumholist
 
Berichten: 1078
Geregistreerd op: 27 jan 2009, 11:11
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Docent Nederlands

Re: Detachering

Berichtdoor super_juf op 21 maart 2013, 16:35

Helemaal niemand? :-)
Docent in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Moslim, christen, atheist. We delen allemaal dezelfde hemel; die ozonlaag met dat gat er in....
Avatar gebruiker
super_juf
Paboforumholist
 
Berichten: 1078
Geregistreerd op: 27 jan 2009, 11:11
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Docent Nederlands


Keer terug naar In het werkveld

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron