vast contract

Bespreek hier zaken die je als afgestudeerd leerkracht tegenkomt: solliciteren, invallen, salaris, functioneringsgesprekken, e.d.

Moderator: miekiemousie

vast contract

Berichtdoor super_juf op 29 aug 2013, 17:20

Dag collega's!

Op dit moment heb ik een jaaraanstelling waar ik erg blij mee ben :-D
Nu ben ik vanaf afgelopen februari in dienst op deze school.
Ik weet dat een school je een vaste aanstelling moet geven na 32 maanden.
Alleen worden de vakanties ook meegeteld? Dus een jaaraanstelling zou dan betekenen 12 maanden.
Je zou dan na ruim 2,5 jaar en vast contract moeten krijgen?
Of reken ik verkeerd?

Niet dat het bij aan de orde is, maar ben nieuwsgierig. :-D
Docent in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Moslim, christen, atheist. We delen allemaal dezelfde hemel; die ozonlaag met dat gat er in....
Avatar gebruiker
super_juf
Paboforumholist
 
Berichten: 1078
Geregistreerd op: 27 jan 2009, 11:11
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Docent Nederlands

Re: vast contract

Berichtdoor justme27 op 01 sep 2013, 13:28

Ik heb bij de stichting waar ik nu nog werk drie keer een jaarcontract gehad. Daarna was het of vast in dienst of weg (en voor mij gelukkig dus een vast contract!) Dus volgens mij is het 3 hele werkjaren zeg maar...
Wees jezelf; er zijn al zoveel anderen... (Loesje)
justme27
PABOforum Peuter
 
Berichten: 230
Geregistreerd op: 30 jun 2006, 14:39
Groep: 6
Schooltype: katholiek
PABO jaar: 0

Re: vast contract

Berichtdoor super_juf op 09 sep 2013, 19:30

Dank je wel voor je reactie!

Oke, dan weet ik ongeveer waar ik aan toe ben :-)
In mijn geval heb ik een contract van vijf maanden gehad en heb ik nu een jaarcontract. Dit moet ik dan van de 3 jaar afhalen?
Docent in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Moslim, christen, atheist. We delen allemaal dezelfde hemel; die ozonlaag met dat gat er in....
Avatar gebruiker
super_juf
Paboforumholist
 
Berichten: 1078
Geregistreerd op: 27 jan 2009, 11:11
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Docent Nederlands

Re: vast contract

Berichtdoor Migie op 13 sep 2013, 08:33

Ik neem aan dat voor onderwijs dezelfde regels gelden als bij de andere arbeidsrechtelijke contracten. Het is namelijk zo dat je na drie contracten een vast contract moet krijgen, krijg je dan toch een jaar, maand, week of wat dan ook voor contract is het dus automatisch een vast contract. Dit is ook wanneer ze vergeten dat je contract afloopt en dus niet verlengt. Bijvoorbeeld: je begint met werken en krijgt een half jaar contract. Nu verloopt deze op bijvoorbeeld 3 januari en op 4 januari moet jij gewoon werken, zonder dat er over je contract is gesproken veranderd deze in een vast contract. Dat geldt ook voor drie jaar. Na drie jaar is het een vast contract. dus je kunt nooit drie x een 1,5 jaar contract krijgen.

Hopelijk heb je hier iets aan. Ik neem aan dat deze regeling ook gewoon voor het onderwijs geldt. Let wel op, wanneer een werkgever moeilijk gaat doen, heb je dus wel gelijk, maar hoever ga je om je gelijk te halen ;). Want de sfeer moet natuurlijk wel prettig blijven.
Migie
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 27 mei 2013, 11:54
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: vast contract

Berichtdoor super_juf op 13 sep 2013, 09:06

Ah, ik ben eruit :-)

Er is in het onderwijs niets afgesproken over het aantal tijdelijke contracten.
Alleen mag een tijdelijk contract niet langer duren dan 36 maanden. Is er geen onderbreking geweest van drie maanden of langer, moet je een vast contract krijgen. Dit geldt waarschijnlijk voor bijvoorbeeld invalwerk.

Als het een functie is binnen de formatie, dan krijg je een tijdelijk contract van maximaal een jaar met uitzicht op een contract onbepaalde tijd.
De werkgever moet na dat jaar met een goede reden komen om je geen vaste aanstelling te geven.

In mijn geval heb ik eerst een vervanging gedaan voor vijf maanden en nu heb ik een jaarcontract omdat er ruimte in de formatie was.
Alleen als mensen nog niet de wettelijke bevoegdheid hebben, dan kun je niet in vaste dienst komen. Dit zal voor mij gaan gelden omdat ik feb. 2014 mijn tweedegraads ga doen. Dus de school kan het bij mij nog flink rekken ;-)
Docent in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Moslim, christen, atheist. We delen allemaal dezelfde hemel; die ozonlaag met dat gat er in....
Avatar gebruiker
super_juf
Paboforumholist
 
Berichten: 1078
Geregistreerd op: 27 jan 2009, 11:11
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Docent Nederlands


Keer terug naar In het werkveld

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron