Invallen

Bespreek hier zaken die je als afgestudeerd leerkracht tegenkomt: solliciteren, invallen, salaris, functioneringsgesprekken, e.d.

Moderator: miekiemousie

Invallen

Berichtdoor juffie82 op 13 sep 2013, 08:52

Hallo allemaal,

Ik ben aan het overwegen of ik de stap ga maken om me in te schrijven bij een aantal invalpools voor het primair onderwijs. Nu ken ik een aantal mensen die al werkzaam zijn bij de invalspools waar ik me wellicht wil inschrijven. Ik wil graag wat informatie van hen over de invalpools. Nu heb ik al wel wat vragen bedacht en ik ben benieuwd wat jullie zouden vragen aan vrienden / kennissen die al via de invalpool werkzaam zijn. Kom maar op met jullie vragen..!!

Groetjes!!
juffie82
PABOforum Baby
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: 17 jan 2011, 20:25
Woonplaats: Den Haag

Re: Invallen

Berichtdoor super_juf op 13 sep 2013, 10:59

Ik heb alleen langdurige inval gedaan maar dit is op het VO. Dus ik denk dat ik je niet kan helpen.
Misschien iemand anders?
Docent in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Moslim, christen, atheist. We delen allemaal dezelfde hemel; die ozonlaag met dat gat er in....
Avatar gebruiker
super_juf
Paboforumholist
 
Berichten: 1078
Geregistreerd op: 27 jan 2009, 11:11
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Docent Nederlands

Re: Invallen

Berichtdoor Sellebel op 13 sep 2013, 14:42

Juffie, wat wil je weten over de invalpool?
Mijn eigen kleutergroep.
Sellebel
PABOforum Peuter
 
Berichten: 128
Geregistreerd op: 07 dec 2009, 09:00
Groep: 1
Functie: kleuterjuf

Re: Invallen

Berichtdoor juffie82 op 13 sep 2013, 22:25

Hoi Sellebel,

Ik wil meer informatie over de invalpool waar vrienden/kennissen voor werken. Ik zat al te denken aan vragen mbt hoeveelheid werk, ervaringen met de invalpool, wat bouw je op, enz.

Heb je nog tips? Wat is nog meer handig om te weten waardoor ik een goede keuze kan maken?

Groetjes
juffie82
PABOforum Baby
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: 17 jan 2011, 20:25
Woonplaats: Den Haag

Re: Invallen

Berichtdoor Sellebel op 18 sep 2013, 21:13

Ikzelf heb ervoor gekozen om mij bij 1 stichting in te schrijven. Hoe meer je beschikbaar bent, hoe vaker je ingezet wordt. En veel werken is wat ik wil. Daarnaast had ik tijdens mijn studie al gekozen voor het katholieke onderwijs, dus de stichting is ook katholiek.
Voor het invallen wordt er gewerkt met het internetprogramma 'vervangingsmanager', waarin te zien valt wanneer ze je nodig hebben en waar. Ik krijg een mailtje en sms'je als ik ingepland ben. Via een sms'je of internet bevestig ik de aanvraag.
Wat belangrijk is, is om je loonstrookje goed na te kijken. Hebben ze wel alle dagen uitbetaald dat je gewerkt hebt? Het uitbetalen loopt bij ons van de 15de de ene maand t/m de 14de de volgende maand. Dus je loopt telkens een halve maand achter met je loon. Ik weet niet hoe andere stichtingen werken.

Is het trouwens niet handiger om eens een avondje te gaat zitten met je vrienden en dan alles door te spreken? Zoveel valt er niet te vertellen over hoe stichtingen werken. En de ene stichting is de andere niet...

Veel succes met het vinden van werk!
Mijn eigen kleutergroep.
Sellebel
PABOforum Peuter
 
Berichten: 128
Geregistreerd op: 07 dec 2009, 09:00
Groep: 1
Functie: kleuterjuf

Re: Invallen

Berichtdoor ik-je op 21 sep 2013, 12:12

Over betalen zijn veel verschillen:
Hier krijg je je invaldagen een maand later betaald.

Inderdaad hebben stichtingen computerprogramma's maar hier niet. Je wordt gewoon gebeld. (en als je bekend bent op een school dus vaak als eerste) Ze voeren je in het systeem en je krijgt een loonstrookje thuisgestuurd.
Maar dit is echt per stichting/school verschillend.

Maar idd: controleer altijd je loonstrookje en dagen van invallen! Er gaat helaas regelmatig wel wat mis en kan meestal simpel opgelost worden.
ik-je
Paboforumholist
 
Berichten: 1262
Geregistreerd op: 28 maart 2008, 18:01
Groep: 12
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0


Keer terug naar In het werkveld

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron