Klas loopt niet lekker.... Help!

Bespreek hier zaken die je als afgestudeerd leerkracht tegenkomt: solliciteren, invallen, salaris, functioneringsgesprekken, e.d.

Moderator: miekiemousie

Klas loopt niet lekker.... Help!

Berichtdoor AntjeAnna op 21 jan 2014, 20:30

Groeten Antje
Laatst bijgewerkt door AntjeAnna op 23 maart 2014, 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt
AntjeAnna
PABOforum Baby
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: 02 jan 2012, 20:48
Groep: 3
Schooltype: christelijk
PABO jaar: 0

Re: Klas loopt niet lekker.... Help!

Berichtdoor Anita op 21 jan 2014, 20:56

De eerste vraag die bij mij op komt is of het iets is dat alleen bij jou speelt of ook bij de vaste leerkracht. Wanneer het alleen bij jou is zou je in overleg kunnen gaan en misschien zelfs kijken bij de andere leerkracht. Waar gaat het bij die persoon anders en hoe kun jij dat vertalen naar jouw persoon. Wanneer het bij jullie allebei waarneembaar is zullen jullie samen een plan moeten bedenken om het tij weer te keren.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Klas loopt niet lekker.... Help!

Berichtdoor super_juf op 26 jan 2014, 19:48

Misschien een gekke vraag, maar is er iets veranderd aan de medicatie van de leerlingen? Of hebben deze leerlingen geen medicatie. Ik lees één van de twee wel? Soms wordt medicatie aangepast vanwege leeftijd, gewicht etc. Misschien is dit niet door de ouders doorgegeven aan school? Doordat medicatie wordt aangepast, kan het gedrag natuurlijk veranderen.

De reden dat ik hieraan denk, is dat dit het geval was bij een van mijn leerlingen. De ouders hadden wel gezegd dat er 'misschien iets zou gaan veranderen rond zijn medicatie. Alleen niet concreet gezegd wanneer dit zou zijn en wat de verandering precies zou zijn en wat dit voor gevolg kan hebben voor het gedrag van het kind...
Docent in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Moslim, christen, atheist. We delen allemaal dezelfde hemel; die ozonlaag met dat gat er in....
Avatar gebruiker
super_juf
Paboforumholist
 
Berichten: 1078
Geregistreerd op: 27 jan 2009, 11:11
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Docent Nederlands

Re: Klas loopt niet lekker.... Help!

Berichtdoor Ananas op 27 jan 2014, 19:39

Hoe ging het vandaag?
Ananas
PABOforum Baby
 
Berichten: 32
Geregistreerd op: 15 nov 2006, 09:21
Groep: 4
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht


Keer terug naar In het werkveld

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron