Heb niet extreem slechte ervaringen. Het vervelends vond ik als er geen planning was waardoor je zelf moest gaan verzinnen wat te doen. Ik kon dat altijd wel ondervangen door zelf materiaal mee te nemen, maar toch jammer.
Verder merkte ik dat men altijd blij was me te zien en ik bij iedereen terecht kon voor vragen. Ook kwam er vaak tussendoor iemand vragen of het lukte. En op de ene school voel je jezelf prettiger dan op de andere school en daar val je dan het liefst in en dat heeft niet altijd te maken met of er een dagplanning ligt of dat mensen wel of niet aardig zijn.
Ik ben zelfs een keer gebeld, maar had die dag geen auto. De directeur heeft me persoonlijk om half tien opgehaald, eerder kon hij niet
. Maar zo blij dat er een invaller was.
Nee hier in de Hoeksche Waard alleen goede ervaringen.
Wij hebben zelf op school in elke klas een klassenmap die allemaal (verplicht) dezelfde indeling hebben.
Ik heb er zelf nog een apart blad inzitten voor invallers waar ik op heb staan wat mijn dagindeling is, waar ze het tussendoortje zetten, de lunch, hoeveel kinderen bij de boekenkast, wanneer niet naar het toilet, waar staan de boeken, regels met inleveren van het werk,... nou ja van alles eigenlijk. Het zijn wel 2 blaadjes vol, maar biedt wel houvast. Ik schrijf er ook altijd bij dat het zo niet perse moet, maar dat het een leidraad is die kinderen ook duidelijkheid geeft. Verder schrijf ik er in het kort ook altijd iets over enkele kinderen bij, niet alleen over die meer of minder of ander werk maken, maar ook over de manier van benaderen bij bijv. een autistisch kind, of een kind met driftbuien.