Even klagen..

Bespreek hier zaken die je als afgestudeerd leerkracht tegenkomt: solliciteren, invallen, salaris, functioneringsgesprekken, e.d.

Moderator: miekiemousie

Even klagen..

Berichtdoor toefjeslagroom op 06 okt 2014, 11:38

Mag ik even klagen hier?

Ik heb momenteel tot januari invalwerk op de woe tot vrijdag. Groep 3/4. Dit is mijn eerste 'eigen' klas, in juni afgestudeerd.

Dit doe ik met mijn duo-collega. Zij heeft meer ervaring met groep 3/4.

Nu merk ik dat de ouders van de kinderen alleen gesprekken willen mijn duo-er. Mailtjes gaan compleet langs me heen en ik ben dus nergens van op de hoogte. Dit vind ik heel irritant, want bij de deur bijvoorbeeld wordt er weleens gevraagd naar de situatie, ja ik heb geen idee, want ik weet nergens van.

Misschien vat ik het veel te persoonlijk op, maar leuk vind ik het niet. Ik heb niet zoveel ervaring misschien, maar ik ben voor nu gewoon de leerkracht.
Hebben anderen hier ook ervaring mee?

Groet,

toefjeslagroom
toefjeslagroom
PABOforum Peuter
 
Berichten: 75
Geregistreerd op: 18 apr 2014, 15:21
Groep: 1
PABO jaar: 4

Re: Even klagen..

Berichtdoor Joke op 06 okt 2014, 12:18

Gewoon even kortsluiten met je duopartner.
Laat haar weten dat jij erg veel waarde hecht aan haar ervaring, maar dat je graag op de hoogte blijft van alle wel's en wee's, omdat je daar erg veel van kan leren en haar ook daardoor kan ontlasten omdat je nu de ouders vaak door moet sturen naar haar.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Even klagen..

Berichtdoor JufH op 06 okt 2014, 16:09

Zeker overleggen met je collega! En als ouders tegen jou over een situatie beginnen kun je hen gelijk vragen of ze jou ook in de mailgesprekken willen betrekken!
Dit jaar weer fijn juf van groep 7!
Avatar gebruiker
JufH
Paboforumholist
 
Berichten: 1869
Geregistreerd op: 03 feb 2010, 09:38
Groep: 7
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Juf

Re: Even klagen..

Berichtdoor Anita op 06 okt 2014, 16:58

Ik zit andersom in deze situatie. Ik heb altijd alleen of met een ander die er een dag was een groep gedraaid en heb nu voor het eerst in jaren een echte duo. Ook wij merken dat ouders makkelijker naar mij toekomen omdat ze denken dat ik alles weet.
Wij hebben aan het begin van het jaar heel duidelijk naar ouders gecommuniceerd dat ze voor praktische dingen bij de persoon van die dag moeten zijn (bijvoorbeeld mailtje over later zijn door doktersbezoek), verder willen we graag dat de mail naar allebei gaat. Degene die het antwoord weet of die het eerst is reageert dan.

Dit lijkt me voor jullie ook een heel logische afspraak, jij bent er zelfs vaker dan je duo.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Even klagen..

Berichtdoor toefjeslagroom op 06 okt 2014, 18:10

Ja is ook zo, ik zie de kinderen meer. Er zijn zelfs ouders die mij straal voorbij lopen en naar de ervaren leerkracht gaan (zij is regelmatig als de school uitgaat in de klas).

Ik baal daarvan, want ik voel me dan echt nog een stagiaire.
toefjeslagroom
PABOforum Peuter
 
Berichten: 75
Geregistreerd op: 18 apr 2014, 15:21
Groep: 1
PABO jaar: 4


Keer terug naar In het werkveld

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten