[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Invalwerk, wel of geen werk, salaris, weinig aanbod...

Invalwerk, wel of geen werk, salaris, weinig aanbod...

Bespreek hier zaken die je als afgestudeerd leerkracht tegenkomt: solliciteren, invallen, salaris, functioneringsgesprekken, e.d.

Moderator: miekiemousie

Invalwerk, wel of geen werk, salaris, weinig aanbod...

Berichtdoor Tamaravdr op 23 okt 2014, 17:25

Ha collega's!

In juli afgestudeerd aan de pabo mét bevoegdheid gym erbij. Ik heb het geluk dat ik van sept tot dec. drie dagen in de week voor de klas mag staan, af en toe een aantal dagen meer op die school. Echt super naar mijn zin! Maarja, er komt een dag dat dit stopt (nog even niet aandenken), ik lijk wel geobsedeerd door diverse stichtingen. Nog net niet iedere dag kijk ik voor nieuwe vacatures.
Het is namelijk van groot belang dat ik zorg voor geld, mijn vriend studeert nog en ik heb geen bijbaan ernaast meer.

Ik heb een aantal vragen en wie weet kunnen jullie mij helpen:
- Vanaf wanneer komen de vervangingen een beetje op gang zeg maar? (Misschien dat jullie een piek of juist een daling zien in bepaalde periodes)
- Werken jullie er nog naast?
- Ik heb de pabo gedaan op een katholieke pabo, ik vind het persoonlijk dan gek om op een openbare of zelfs christelijke basisschool te solliciteren. Hebben jullie daar ervaring mee?

Alvast bedankt! :D
LIO stage bij groep 1/2
Tamaravdr
PABOforum Peuter
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 01 okt 2010, 11:47
Woonplaats: Zuid-Holland
Groep: 3
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 3
Functie: Stagiaire

Re: Invalwerk, wel of geen werk, salaris, weinig aanbod...

Berichtdoor Jufske op 23 okt 2014, 18:19

Wat betreft jouw laatste vraag, waarom is dat gek? Je bent toch leerkracht? Ik heb zelf ook gestudeerd aan een katholieke pabo (echter niet veel van gemerkt) en ik werk nu op en protestantse basisschool. Kan prima hoor.
Jufske
PABOforum Peuter
 
Berichten: 68
Geregistreerd op: 02 feb 2013, 20:42
Groep: 3
PABO jaar: 0
Functie: Leerkracht

Re: Invalwerk, wel of geen werk, salaris, weinig aanbod...

Berichtdoor Anita op 23 okt 2014, 18:41

Dat laatste kan inderdaad prima. Nominatie van de Pabo zegt eigenlijk niet zo heel veel meer. Zeker niet wanneer je op een openbare school solliciteert. Ik denk dat de enige Pabo waarbij we er vragen over zouden stellen bij ons de Pabo uit Ede is omdat daar uit onze buurt vandaan alleen gereformeerden heen gaan, maar die mensen zouden waarschijnlijk ook niet bij ons solliciteren.

Mijn persoonlijke ervaring is dat er altijd wel invalwerk is, dat het vooral het vinden van een vaste baan is wat problemen oplevert. Ons bestuur begon dit jaar ook weer met drie mensen die nog 'over' waren, maar al na een paar weken werden er toch weer invallers van buitenaf gevraagd omdat deze mensen al vaste invalplaatsen hadden.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Invalwerk, wel of geen werk, salaris, weinig aanbod...

Berichtdoor miekiemousie op 25 okt 2014, 10:54

Hier ook hetzelfde. Het invalwerk is geen probleem. Wij hebben een invalpoule met mensen met een vaste stamschool. Degene die ons als stamschool heeft, is nog geen enkele keer bij ons op school geweest. Dit betekent dat ze tot nu toe elke werkdag invalwerk heeft.
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0

Re: Invalwerk, wel of geen werk, salaris, weinig aanbod...

Berichtdoor NafNaf op 26 okt 2014, 18:53

Ik vind het invalwerk persoonlijk wel tegenvallen... De afgelopen jaren had ik het geluk dat ik onverwacht het hele jaar op dezelfde school kon blijven omdat ziektevervanging en zwangerschapsvervanging langer duurden dan verwacht. Maar ondertussen stond ik ook bij verschillende scholen op de lijst als invaller en door die scholen ben ik in twee jaar tijd op precies te zijn 1x gebeld... Ik merk dat ze vooral veel schuiven met mensen intern (adjunct een dagje extra voor de klas, ict-er met lesbevoegdheid dagje voor de klas, klas opsplitsen) en dat er veel lio-ers gebruikt worden om de gaten op te vullen, omdat dat eenvoudigweg goedkoper is. Met als gevolg dat er weinig gebeld wordt.
NafNaf
PABOforum Peuter
 
Berichten: 158
Geregistreerd op: 18 jul 2011, 08:28
Groep: 6
Schooltype: Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Invalwerk, wel of geen werk, salaris, weinig aanbod...

Berichtdoor miek op 26 okt 2014, 21:56

Hier is de ervaring dat er na de herfstvakantie veel meer invallers nodig zijn. Er worden over het algemeen geen mensen met andere taken voor de groep gezet. Alleen als noodoplossing als er geen invallers te krijgen zijn.
soms is het beter iets moois te verliezen,
beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad (rowwen heze)
Avatar gebruiker
miek
Paboforumholist
 
Berichten: 2114
Geregistreerd op: 17 mei 2003, 18:26
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Invalwerk, wel of geen werk, salaris, weinig aanbod...

Berichtdoor jufHetty op 27 okt 2014, 10:51

- Vanaf wanneer komen de vervangingen een beetje op gang zeg maar? (Misschien dat jullie een piek of juist een daling zien in bepaalde periodes)
Het is elk schooljaar weer anders. Vaak zijn november en februari drukke invalmaanden. En bij vervanging die nodig is voor verlof voor ziekte, calamiteiten, zwangerschap, vakbondswerk, enz. kun je er uiteraard geen peil op trekken.
- Werken jullie er nog naast? Ja, ik heb vaste dagen op één school, invalwerk op andere scholen en een eigen bedrijf. Ik hoor ook om mij heen dat mensen er naast werken in de horeca, schoonmaakwerk doen, enz.
- Ik heb de pabo gedaan op een katholieke pabo, ik vind het persoonlijk dan gek om op een openbare of zelfs christelijke basisschool te solliciteren. Hebben jullie daar ervaring mee? Ik heb de katholieke pabo gedaan en wordt al bijna 25 jaar moeiteloos ingezet op protestants christelijke en openbare scholen. In de praktijk van andere invallers hoor ik daar ook geen problemen over.

Heel veel succes!
Auteur Handboek Invallers Basisonderwijs
Lees mee op mijn weblog
Twitter: @Invaltips
Nieuwsbrief met Invaltips via invaltips@gmail.com.
jufHetty
Paboforumholist
 
Berichten: 1337
Geregistreerd op: 18 dec 2006, 19:17
Groep: 0
Schooltype: Vrije School
PABO jaar: 0
Functie: Directeur en vakleerkracht

Re: Invalwerk, wel of geen werk, salaris, weinig aanbod...

Berichtdoor Carolijntje op 04 nov 2014, 15:12

Ikzelf vroeg me dit ook af. Ik ben voor de zomervakantie afgestudeerd en heb gelukkig nog mijn vorige baan met vast contract. Ik zit iedere dag te kijken op vacaturesites om te speuren naar nieuwe invalwerkzaamheden. Ik sta bij meerdere invalpouls ingeschreven. Ook ik word eigenlijk nooit gebeld. Ik heb nu drie keer een dag ingevallen vanaf de zomervakantie.

Wat ik mezelf afvraag is: hoe komt het toch dat het lijkt alsof iedereen om mij heen wel iets kan vinden en ik tegen een muur aanloop? Ik heb een prachtige brief, studie versneld in drie jaar gedaan vanwege mijn cijfers en nog lukt helemaal niets.
Klopt het inderdaad ook dat veel dingen niet eens lopen via de invalpool? Maar gewoon via via? Want Pietje kent die en die kent weer die en dan hoef je de invalpool niet eens in te schakelen.

Ik heb deze week ook echt zo'n week gehad van: ik geef het even op. Ik leg me er bij neer. Ik ben er zo op gefocust iets te vinden door steeds te googlen. Is dit herkenbaar?
Carolijntje
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 14 apr 2014, 20:15
Groep: 0

Re: Invalwerk, wel of geen werk, salaris, weinig aanbod...

Berichtdoor Anita op 04 nov 2014, 21:29

Bij ons moet invalwerk via de pool als er niet één van de vaste medewerkers van de school in kan vallen. Sterker nog, als je dan geen invaller van de pool neemt 'kan' er niet worden uitbetaald. Vacatures kunnen alleen maar intern in ons bestuur, er is een vacaturestop. Wanneer er wel doorstroom is en er uren over zijn worden deze op tijdelijke basis aan de vaste invallers gegeven. Maar ze doen alles om te voorkomen dat ze verplichtingen aan mensen krijgen.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Invalwerk, wel of geen werk, salaris, weinig aanbod...

Berichtdoor toefjeslagroom op 20 nov 2014, 22:14

Ikzelf vroeg me dit ook af. Ik ben voor de zomervakantie afgestudeerd en heb gelukkig nog mijn vorige baan met vast contract. Ik zit iedere dag te kijken op vacaturesites om te speuren naar nieuwe invalwerkzaamheden. Ik sta bij meerdere invalpouls ingeschreven. Ook ik word eigenlijk nooit gebeld. Ik heb nu drie keer een dag ingevallen vanaf de zomervakantie.

Wat ik mezelf afvraag is: hoe komt het toch dat het lijkt alsof iedereen om mij heen wel iets kan vinden en ik tegen een muur aanloop? Ik heb een prachtige brief, studie versneld in drie jaar gedaan vanwege mijn cijfers en nog lukt helemaal niets.
Klopt het inderdaad ook dat veel dingen niet eens lopen via de invalpool? Maar gewoon via via? Want Pietje kent die en die kent weer die en dan hoef je de invalpool niet eens in te schakelen.

Ik heb deze week ook echt zo'n week gehad van: ik geef het even op. Ik leg me er bij neer. Ik ben er zo op gefocust iets te vinden door steeds te googlen. Is dit herkenbaar?

Ik herken het wel.
Ik heb tot de kerstvakantie werk voor de klas, daarna houdt het op.
Meerdere keren gesolliciteerd, maar iedere keer 'te weinig ervaring.' Dat ik denk van 'hallo, zo doe ik toch ook geen ervaring op als ik nooit word gebeld voor invalwerk?' Best frustrerend is het wel.
toefjeslagroom
PABOforum Peuter
 
Berichten: 75
Geregistreerd op: 18 apr 2014, 15:21
Groep: 1
PABO jaar: 4

Re: Invalwerk, wel of geen werk, salaris, weinig aanbod...

Berichtdoor NafNaf op 21 nov 2014, 11:59

Jep, heel herkenbaar. Ook in twee jaar afgestudeerd met goede cijfers, heel goede stages, goede referenties en toch...noppes. Nou heb ik wel het probleem dat ik niet 's ochtends gebeld kan worden voor dezelfde dag nog, want dan heb ik geen kinderopvang (kan ze niet sowieso wegbrengen, want als je dan niet werkt ga je er juist financieel op achteruit). Maar ook toen dat wel kon werd ik niet gebeld, dus ik denk niet dat dat het grootste struikelblok is.
Ik denk soms ook dat ik beter iets anders kan gaan doen. Maar ja, dít is waar mijn hart ligt. Eigenlijk wil ik niets anders. Maar ik heb soms wel de angst dat straks als er ooit weer werk is, ik al te oud ben met te weinig ervaring en dat de lichting leerkrachten die dán afstudeert vooral profiteert van de banen die vrij komen. Ik zou ook liever een twintiger met weinig ervaring aannemen dan iemand halverwege de dertig met een gezin en weinig ervaring...
NafNaf
PABOforum Peuter
 
Berichten: 158
Geregistreerd op: 18 jul 2011, 08:28
Groep: 6
Schooltype: Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Invalwerk, wel of geen werk, salaris, weinig aanbod...

Berichtdoor toefjeslagroom op 21 nov 2014, 13:27

Jep, heel herkenbaar. Ook in twee jaar afgestudeerd met goede cijfers, heel goede stages, goede referenties en toch...noppes. Nou heb ik wel het probleem dat ik niet 's ochtends gebeld kan worden voor dezelfde dag nog, want dan heb ik geen kinderopvang (kan ze niet sowieso wegbrengen, want als je dan niet werkt ga je er juist financieel op achteruit). Maar ook toen dat wel kon werd ik niet gebeld, dus ik denk niet dat dat het grootste struikelblok is.
Ik denk soms ook dat ik beter iets anders kan gaan doen. Maar ja, dít is waar mijn hart ligt. Eigenlijk wil ik niets anders. Maar ik heb soms wel de angst dat straks als er ooit weer werk is, ik al te oud ben met te weinig ervaring en dat de lichting leerkrachten die dán afstudeert vooral profiteert van de banen die vrij komen. Ik zou ook liever een twintiger met weinig ervaring aannemen dan iemand halverwege de dertig met een gezin en weinig ervaring...

Ik krijg ALTIJD te horen dat scholen liever iemand hebben in de dertig, veertig dan ik met mijn midden twintig.
Want ik ben nog jong en onervaren (denken scholen snel ). Dat heb ik nu al zo vaak gehoord.. :?
toefjeslagroom
PABOforum Peuter
 
Berichten: 75
Geregistreerd op: 18 apr 2014, 15:21
Groep: 1
PABO jaar: 4

Re: Invalwerk, wel of geen werk, salaris, weinig aanbod...

Berichtdoor drgini op 21 nov 2014, 14:18

hoi!

Ook ik ben invaller! en ik heb het geluk dat ik toch bijna elke week voor de klas sta. Op een school!

Een tip: Ga de scholen waarvoor je bent ingeschreven langs. Maak een praatje met de directeur en/ of degene die het invallen regelt. Laat je gezicht zien en laat een goede indruk achter. Namen met een gezicht erbij worden naar mijn idee eerder gebeld dan alleen maar een naam op het lijstje van de invalpool!
Ik merk wel (toen ik nog wel op meerdere scholen inviel) dat ze mij veel eerder opbelden als ik al een keertje op die school voor de klas had gestaan!

En nu op deze ene school ook: ze bellen eerst degene die wel in de invalpool staan, maar die ze ook kennen van eerdere invalbeurten! En zo kom ik toch elke week aan de bak!
Avatar gebruiker
drgini
PABOforum Baby
 
Berichten: 31
Geregistreerd op: 12 feb 2007, 21:25
Groep: 0
Schooltype: sbo

Re: Invalwerk, wel of geen werk, salaris, weinig aanbod...

Berichtdoor toefjeslagroom op 22 nov 2014, 11:04

Nou ik kreeg gisteren een telefoontje of ik op een sollicitatiegesprek wil komen dinsdag, voor een nieuw op te starten kleutergroep. :D
toefjeslagroom
PABOforum Peuter
 
Berichten: 75
Geregistreerd op: 18 apr 2014, 15:21
Groep: 1
PABO jaar: 4

Re: Invalwerk, wel of geen werk, salaris, weinig aanbod...

Berichtdoor super_juf op 30 nov 2014, 15:10

Spannend! Succes!
Docent in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Moslim, christen, atheist. We delen allemaal dezelfde hemel; die ozonlaag met dat gat er in....
Avatar gebruiker
super_juf
Paboforumholist
 
Berichten: 1078
Geregistreerd op: 27 jan 2009, 11:11
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Docent Nederlands

Volgende

Keer terug naar In het werkveld

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron