Sollicitatiegesprek groep 1/2

Bespreek hier zaken die je als afgestudeerd leerkracht tegenkomt: solliciteren, invallen, salaris, functioneringsgesprekken, e.d.

Moderator: miekiemousie

Sollicitatiegesprek groep 1/2

Berichtdoor Tamaravdr op 22 nov 2014, 14:53

Hoi allemaal,

over twee weken heb ik een sollicitatiegesprek voor een nieuw op te starten groep 1/2. Erg zenuwachtig ben ik, omdat ik 'bang' ben dat ik te onervaren ben (1 keer gewoon stage gelopen bij 1/2 en mijn lio stage). Ik wil deze baan erg graag natuurlijk.Ik heb al eerder een sollicitatiegesprek gehad voor een groep 1/2, toen werd ik het helaas net niet.

Ik wil aan jullie vragen of jullie tips hebben voor me of bijv. vragen hebben gehad die je bij een sollicitatiegesprek voor groep 1/2 verwacht.
Ik heb gelezen dat de school werkt met piramide bijvoorbeeld.

Verder ben ik ook benieuwd of jullie vragen stellen aan de school. Bij vorige sollicitaties wel gedaan, maar eigenlijk heb ik meer vragen over de school in het geheel dan bijvoorbeeld de klas.

Bedankt voor het meedenken alvast!
LIO stage bij groep 1/2
Tamaravdr
PABOforum Peuter
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 01 okt 2010, 11:47
Woonplaats: Zuid-Holland
Groep: 3
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 3
Functie: Stagiaire

Re: Sollicitatiegesprek groep 1/2

Berichtdoor miekiemousie op 22 nov 2014, 17:16

Bij groep 1/2 denk ik vooral aan vragen over de organisatie. Hoe organiseer jij de hulp aan de leerlingen? Hoe zorg je voor de onderwijsbehoeften van de leerlingen? Hoe ga je om met leerlingen die meer aankunnen?
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0

Re: Sollicitatiegesprek groep 1/2

Berichtdoor JokeHH op 11 dec 2014, 10:38

Hoe is het gegaan met je gesprek? Volgens mij is het altijd heel belangrijk om vragen te stellen. Daarmee laat je zien dat je geinteresseerd bent. Wat ik zelf doe als ik een sollicitatiegesprek heb (bijvoorbeeld ook voor bijbanen), is echt een rij vragen opstellen. En lees je goed in; bekijk de website enz. Wat ik ook altijd doe, is dat ik mezelf voorbereid op algemene vragen die vaak in een sollicitatiegesprek worden gesteld (zoals: waarom wil je deze baan graag, waarom op deze school/in dit bedrijf, waarom zou jij een geschikte kandidaat zijn, wat zijn je positieve/negatieve eigenschappen (met voorbeelden)). Ik schrijf dan de antwoorden op die vragen op, maar dat is meer om het in mijn hoofd te krijgen. Die aantekeningen houd ik er dan tijdens het gesprek niet bij.
JokeHH
PABOforum Baby
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: 11 dec 2014, 09:19
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Sollicitatiegesprek groep 1/2

Berichtdoor Sjanne op 06 jan 2015, 16:58

Ik lees het nu pas! Ben ook benieuwd hoe het gegaan is.
Zelf zou ik altijd de site van school bekijken, de schoolgids doorlezen en zelf ook met vragen komen.
Sjanne
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 701
Geregistreerd op: 22 jun 2004, 20:47
Woonplaats: Hoorn (Noord-Holland)
Groep: 0
Schooltype: Katholiek Jenaplan
PABO jaar: 0
Functie: stamgroepsleider


Keer terug naar In het werkveld

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast