Spellingsregels

Bespreek hier zaken die je als afgestudeerd leerkracht tegenkomt: solliciteren, invallen, salaris, functioneringsgesprekken, e.d.

Moderator: miekiemousie

Spellingsregels

Berichtdoor Nienke1990 op 08 jan 2015, 15:20

Hallo allemaal,

Misschien een beetje een stomme vraag, maar ik vroeg mij af of elke school eigenlijk dezelfde 'maniertjes' gebruikt bij taal en spelling.
Bijvoorbeeld het werken met de kabouternamen Abe en Abbe om te leren of de middenstukjes van woorden met enkele of dubbele medeklinker worden geschreven. Is dit een manier die elke school gebruikt of zijn er meerdere manieren en kiest elke school / leerkracht zelf welke strategie wordt gebruikt?
Nienke1990
PABOforum Baby
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 08 nov 2014, 11:49
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Spellingsregels

Berichtdoor Erick op 08 jan 2015, 17:10

Ik denk dat dit een beetje per school zal verschillen, hoewel er zeker ook overeenkomsten zullen zijn. Die overeenkomsten zullen met name bepaald worden door de wijze waarop in de methode bepaalde regels worden aangeboden.
Maar bovenal laat ie ons dromen over een hele mooie toekomst, ja hij laat ons geloven in onszelf.
Avatar gebruiker
Erick
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 833
Geregistreerd op: 18 maart 2011, 09:20
Woonplaats: Noord-Limburg
Groep: 6
Schooltype: etc.
PABO jaar: 0

Re: Spellingsregels

Berichtdoor Sjanne op 17 jan 2015, 22:26

Ik denk ook dat het heel verschillend is!! Hoezo wil je dat eigenlijk weten? (even nieuwsgierig)
Sjanne
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 701
Geregistreerd op: 22 jun 2004, 20:47
Woonplaats: Hoorn (Noord-Holland)
Groep: 0
Schooltype: Katholiek Jenaplan
PABO jaar: 0
Functie: stamgroepsleider

Re: Spellingsregels

Berichtdoor Irissss op 19 jan 2015, 17:30

Dat verschilt heel erg. Zo heb ik nog nooit van Abe en Abbe gehoord bijvoorbeeld :)
Irissss
PABOforum Baby
 
Berichten: 29
Geregistreerd op: 12 mei 2014, 19:47
Groep: 0
PABO jaar: 4


Keer terug naar In het werkveld

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron