DEZE WEEK NOG REAGEREN !!!! = t/m 28 november
www.dok12.com adres
Het ICOON, Lovink 6
3825 MP [b]Amersfoort[/b
]033 301 0077
dok12@kpoa.nlContactpersoon: Bettine Bakker
Functie: Basisgroepleerkracht bovenbouwunit
Groep : Bovenbouw
Dagen : 5
Omschrijving : Basisgroepleerkracht bovenbouwunit = muzikaal, ICT- & gymvaardig
(vanaf 01-01-2011 fulltime / deeltijd (min. 3 dagen) is bespreekbaar)
Na een goed ontbijt zorg je dat je rond 8.00 uur aanwezig bent om de laatste zaken in je unit te bespreken of voor te bereiden. Om 8.15 uur drinken we gezamenlijk een kop koffie en om 8.25 uur ben je in de groep voor de inloop. De kinderen komen samen met hun ouders de unit binnen, geven je een hand en komen in de kring. Jij bent beschikbaar voor eventuele vragen of voor het maken van een afspraak.
Om 8.35 uur is de inloop afgelopen en ben je met je basisgroepkinderen in de kring waar je verschillende activiteiten doet. Hier wordt bijvoorbeeld gesproken over het lopende thema, de vraag van de dag, cathechese of verkeer. De weektaak wordt besproken en je begeleidt de kinderen bij wat ze gaan kiezen.
Vanuit de kring wordt het werken gestart.
Om 9.00 uur start het eerste werkblok. Een deel van de kinderen zal op het planbord zien dat ze bij je aan de instructietafel verwacht worden voor een instructie. Hierna observeer je kinderen, loop je rondes en begeleid je hen met hun weektaak, de gemaakte keuzes en het eigenaarschap van hun leer- en ontwikkelingsproces.
Om 10.15 uur eindigt het eerste werkblok en halen de kinderen buiten even een frisse neus. Vervolgens eet je fruit en drink je gezamenlijk in de kring. Hierna start voor hen het tweede werkblok waarin wederom aan de weektaak wordt gewerkt of een vrije keuze gemaakt kan worden. Ook tijdens dit tweede werkblok geef je instructies aan kleine groepjes aan de instructietafel.
Rond 11.45 uur sluit je de ochtend af met je basisgroep in een reflectiekring. Het werken van de ochtend wordt hierin besproken. Wat ging er goed, wat vond je moeilijk, waar liep je tegen aan en hoe heb je dat opgelost, zijn belangrijke reflectieve vragen die je stelt tijdens deze kring. Aansluitend wordt er buiten bewogen en gespeeld waarna je gezamenlijk luncht met de kinderen. Vervolgens start het derde werkblok waarin het thematisch werken schoolbreed centraal staat. De dag wordt voor de kinderen om 13.45 uur afgesloten in een presentatiekring waar ze aan elkaar kunnen laten zien wat er die dag gemaakt of geleerd is. Om 14.00 uur gaan de kinderen naar huis of naar de (in school aanwezige) buitenschoolse opvang.
Na een thee-pauze om 14:30 uur werk je vervolgens samen met je collega’s in de unit aan het voorbereiden van de weektaak voor de kinderen. Je bespreekt de instructies met elkaar en plant deze in. Je gebruikt de methodes als een bron en zoekt naar verschillende oplossingen om kinderen te leren leren. Je reflecteert op je eigen handelen en bespreekt de dagobservaties en daaruit voortvloeiende acties die worden opgezet. Je bespreekt met elkaar hoe je activiteiten betekenisvol kunt aanbieden of bereidt met elkaar het nieuwe kernconcept voor. Ook heb je na schooltijd gesprekken met ouders en kinderen over de ontwikkeling van kinderen waarbij het portfolio uitgangspunt is. Jouw unitleider begeleidt je en je collega’s helpen je mee opstarten. Onderzoek doen naar de onderwijskundige uitgangspunten van DOK12 zie je als een uitdaging om de visie nog concreter te maken. Je vindt het een uitdaging om aan de wieg van een nieuwe school te staan en je bent bereid daar energie in te steken.
Praktische informatie
- We zijn op zoek naar iemand met (enige) onderwijs ervaring, die goed om kan gaan met leerlingen die extra begeleiding nodig hebben, coachings kwaliteiten en plannings kwaliteiten heeft. Daarnaast interesse heeft in de vakken taal en lezen, zeer flexibel is en belang hecht aan structuur en rust in de groep.
- Er wordt gewerkt met een continurooster voor de kinderen van 8.30 - 14.00 uur, van maandag tot en met vrijdag. Jouw aanwezigheid is dagelijks van 8.00 - 16.30 uur, dit hoeft niet te zeggen dat je werk dan klaar is.
- De school is onderverdeeld in units. Elke unit zal gaan bestaan uit 3 heterogene groepen (1-2-3) (3-4-5) (6-7-8), waarbinnen er sprake is van gezamenlijke verantwoordelijkheid van een groep volwassenen voor een groep kinderen. Het team in een unit bestaat uit een unitleider, basisgroepleerkrachten, een onderwijsassistent en ‘academische’ pabo-studenten.
- DOK12 is een academische basisschool. Dit betekent dat er op alle lagen in de organisatie onderzoek wordt gedaan en continu wordt geleerd.
- Voor de functie wordt ervaring gevraagd in Dalton, Jenaplan-, Montessori-, Freinet- en vormen van (ver)nieuw(end) onderwijs.
- DOK12 zoekt mensen die kunnen vernieuwen, op termijn hebben we ook plaats voor mensen die willen vernieuwen.
- DOK12 is één van de 17 scholen van de Stichting voor Katholiek Primair Onderwijs Amersfoort e.o. en is tijdelijk gehuisvest in Het ICOON in de wijk Amersfoort-Vathorst.
- Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Bettine Bakker, directeur op telefoonnummer 0627834579.
- Motiveer in je brief wat je kunt (vaardigheden), kent (kennis), hebt (houding) en wilt doen (handelen) om mee te bouwen aan deze uitdaging! Mail deze voor 28 november 2010 o.v.v. sollicitatie DOK12 naar:
b.bakker@kpoa.nl
je kan het doen, je kan het laten, je kan het laten doen.