[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Algemeen - Vacatures

Algemeen - Vacatures

Bespreek hier zaken die je als afgestudeerd leerkracht tegenkomt: solliciteren, invallen, salaris, functioneringsgesprekken, e.d.

Moderator: miekiemousie

Re: Algemeen - Vacatures

Berichtdoor Linda_M op 21 nov 2010, 17:00

Ik weet niet of Oss bereisbaar voor je zou zijn? Onze school, speciaal onderwijs, heeft 3 zwangere leerkrachten....

Hoi hoi, dat vind ik toch echt te ver voor alleen zwangerschapsverlofs, maar toch een goede suggestie.
Linda_M
PABOforum Peuter
 
Berichten: 242
Geregistreerd op: 02 maart 2008, 13:07
Groep: 1
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0
Functie: Invaller-deels vast

Re: Algemeen - Vacatures

Berichtdoor kikker123 op 26 nov 2010, 14:37

DEZE WEEK NOG REAGEREN !!!! = t/m 28 november

www.dok12.com
adres
Het ICOON, Lovink 6
3825 MP [b]Amersfoort[/b
]033 301 0077
dok12@kpoa.nl


Contactpersoon: Bettine Bakker
Functie: Basisgroepleerkracht bovenbouwunit
Groep : Bovenbouw
Dagen : 5
Omschrijving : Basisgroepleerkracht bovenbouwunit = muzikaal, ICT- & gymvaardig
(vanaf 01-01-2011 fulltime / deeltijd (min. 3 dagen) is bespreekbaar)

Na een goed ontbijt zorg je dat je rond 8.00 uur aanwezig bent om de laatste zaken in je unit te bespreken of voor te bereiden. Om 8.15 uur drinken we gezamenlijk een kop koffie en om 8.25 uur ben je in de groep voor de inloop. De kinderen komen samen met hun ouders de unit binnen, geven je een hand en komen in de kring. Jij bent beschikbaar voor eventuele vragen of voor het maken van een afspraak.

Om 8.35 uur is de inloop afgelopen en ben je met je basisgroepkinderen in de kring waar je verschillende activiteiten doet. Hier wordt bijvoorbeeld gesproken over het lopende thema, de vraag van de dag, cathechese of verkeer. De weektaak wordt besproken en je begeleidt de kinderen bij wat ze gaan kiezen.
Vanuit de kring wordt het werken gestart.

Om 9.00 uur start het eerste werkblok. Een deel van de kinderen zal op het planbord zien dat ze bij je aan de instructietafel verwacht worden voor een instructie. Hierna observeer je kinderen, loop je rondes en begeleid je hen met hun weektaak, de gemaakte keuzes en het eigenaarschap van hun leer- en ontwikkelingsproces.

Om 10.15 uur eindigt het eerste werkblok en halen de kinderen buiten even een frisse neus. Vervolgens eet je fruit en drink je gezamenlijk in de kring. Hierna start voor hen het tweede werkblok waarin wederom aan de weektaak wordt gewerkt of een vrije keuze gemaakt kan worden. Ook tijdens dit tweede werkblok geef je instructies aan kleine groepjes aan de instructietafel.

Rond 11.45 uur sluit je de ochtend af met je basisgroep in een reflectiekring. Het werken van de ochtend wordt hierin besproken. Wat ging er goed, wat vond je moeilijk, waar liep je tegen aan en hoe heb je dat opgelost, zijn belangrijke reflectieve vragen die je stelt tijdens deze kring. Aansluitend wordt er buiten bewogen en gespeeld waarna je gezamenlijk luncht met de kinderen. Vervolgens start het derde werkblok waarin het thematisch werken schoolbreed centraal staat. De dag wordt voor de kinderen om 13.45 uur afgesloten in een presentatiekring waar ze aan elkaar kunnen laten zien wat er die dag gemaakt of geleerd is. Om 14.00 uur gaan de kinderen naar huis of naar de (in school aanwezige) buitenschoolse opvang.

Na een thee-pauze om 14:30 uur werk je vervolgens samen met je collega’s in de unit aan het voorbereiden van de weektaak voor de kinderen. Je bespreekt de instructies met elkaar en plant deze in. Je gebruikt de methodes als een bron en zoekt naar verschillende oplossingen om kinderen te leren leren. Je reflecteert op je eigen handelen en bespreekt de dagobservaties en daaruit voortvloeiende acties die worden opgezet. Je bespreekt met elkaar hoe je activiteiten betekenisvol kunt aanbieden of bereidt met elkaar het nieuwe kernconcept voor. Ook heb je na schooltijd gesprekken met ouders en kinderen over de ontwikkeling van kinderen waarbij het portfolio uitgangspunt is. Jouw unitleider begeleidt je en je collega’s helpen je mee opstarten. Onderzoek doen naar de onderwijskundige uitgangspunten van DOK12 zie je als een uitdaging om de visie nog concreter te maken. Je vindt het een uitdaging om aan de wieg van een nieuwe school te staan en je bent bereid daar energie in te steken.

Praktische informatie
- We zijn op zoek naar iemand met (enige) onderwijs ervaring, die goed om kan gaan met leerlingen die extra begeleiding nodig hebben, coachings kwaliteiten en plannings kwaliteiten heeft. Daarnaast interesse heeft in de vakken taal en lezen, zeer flexibel is en belang hecht aan structuur en rust in de groep.
- Er wordt gewerkt met een continurooster voor de kinderen van 8.30 - 14.00 uur, van maandag tot en met vrijdag. Jouw aanwezigheid is dagelijks van 8.00 - 16.30 uur, dit hoeft niet te zeggen dat je werk dan klaar is.
- De school is onderverdeeld in units. Elke unit zal gaan bestaan uit 3 heterogene groepen (1-2-3) (3-4-5) (6-7-8), waarbinnen er sprake is van gezamenlijke verantwoordelijkheid van een groep volwassenen voor een groep kinderen. Het team in een unit bestaat uit een unitleider, basisgroepleerkrachten, een onderwijsassistent en ‘academische’ pabo-studenten.
- DOK12 is een academische basisschool. Dit betekent dat er op alle lagen in de organisatie onderzoek wordt gedaan en continu wordt geleerd.
- Voor de functie wordt ervaring gevraagd in Dalton, Jenaplan-, Montessori-, Freinet- en vormen van (ver)nieuw(end) onderwijs.
- DOK12 zoekt mensen die kunnen vernieuwen, op termijn hebben we ook plaats voor mensen die willen vernieuwen.
- DOK12 is één van de 17 scholen van de Stichting voor Katholiek Primair Onderwijs Amersfoort e.o. en is tijdelijk gehuisvest in Het ICOON in de wijk Amersfoort-Vathorst.
- Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Bettine Bakker, directeur op telefoonnummer 0627834579.
- Motiveer in je brief wat je kunt (vaardigheden), kent (kennis), hebt (houding) en wilt doen (handelen) om mee te bouwen aan deze uitdaging! Mail deze voor 28 november 2010 o.v.v. sollicitatie DOK12 naar: b.bakker@kpoa.nl
je kan het doen, je kan het laten, je kan het laten doen.
kikker123
Paboforumholist
 
Berichten: 1024
Geregistreerd op: 10 jan 2006, 11:28
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Algemeen - Vacatures

Berichtdoor jufeindhoven op 05 dec 2010, 22:05

Als ik zo vrij mag zijn om te vragen: wat is dan je doel van het invallen?
Is het dan niet een idee om een fulltime baan in een andere sector te zoeken?

Wat mijn doel is? Uhm, mezelf laten zien op de scholen.. bij de stichting waarvoor ik inval.
Zodat ik straks wél een contract krijg...

En ik val gewoon 5 dagen in de week in, het is op oproepbasis maar er is genoeg invalwerk gelukkig.
Sowieso heb ik 3 dagen per week vaste inval tegenwoordig..

Dus nee, op dit moment denk ik er niet aan om in een andere sector te gaan werken.

Heb ik wel gedaan jaar geleden, maar ook in een andere sector kon ik niets vinden omdat ze veelal zoeken naar mensen met de juiste achtergrond en ervaring.
Het is overal beetje crisis, niet alleen in het onderwijs ;)
jufeindhoven
PABOforum Peuter
 
Berichten: 82
Geregistreerd op: 11 nov 2010, 09:02
Woonplaats: Eindhoven
Groep: 1
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0

Re: Algemeen - Vacatures

Berichtdoor JufL. op 07 dec 2010, 15:10

Ik hoop begin juli mijn diploma te behalen.
Wanneer kan ik beginnen met solliciteren? Ik ben net op zoek gegaan naar vacatures maar die zijn er nog niet voor begin volgend schooljaar.
Misschien dat een net startende leraar hier zijn ervaring over kan delen?
JufL.
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 253
Geregistreerd op: 13 dec 2005, 19:13
Woonplaats: Randstad
Groep: 4
Schooltype: Interconfessioneel
Functie: Leerkracht

Re: Algemeen - Vacatures

Berichtdoor juflindajuf op 07 dec 2010, 17:21

Ik hoop begin juli mijn diploma te behalen.
Wanneer kan ik beginnen met solliciteren? Ik ben net op zoek gegaan naar vacatures maar die zijn er nog niet voor begin volgend schooljaar.
Misschien dat een net startende leraar hier zijn ervaring over kan delen?

Dat zou ik ook wel willen weten! :)
Mijn site vol lesideeen:
Al mijn leuke links bij elkaar:
juflindajuf
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 312
Geregistreerd op: 08 sep 2009, 16:11
Groep: 2
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Leerkracht

Re: Algemeen - Vacatures

Berichtdoor JufH op 07 dec 2010, 17:55

Een Lio die bij ons vorig jaar z'n stage liep kreeg in januari een eigen groep terwijl hij nog niet was afgestudeerd, op voorwaarde dat hij 1 april zou afstuderen! Dus kom je iets tegen voor april tm zomer bijvoorbeeld kun je altijd een poging wagen! (Als je dat ziet zitten...)
Dit jaar weer fijn juf van groep 7!
Avatar gebruiker
JufH
Paboforumholist
 
Berichten: 1869
Geregistreerd op: 03 feb 2010, 09:38
Groep: 7
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Juf

Re: Algemeen - Vacatures

Berichtdoor Anita op 07 dec 2010, 19:51

Voor het volgende schooljaar beginnen de scholen zo rond Maart te kijken. Meestal gaan ze dan puzzelen met hoeveel formatie er is, hoe mensen die er al zijn ingezet kunnen worden etc. Zo rond Mei komen er dan meestal de eerste vacatures voor het nieuwe schooljaar naar buiten.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Algemeen - Vacatures

Berichtdoor miekiemousie op 07 dec 2010, 21:57

Of proberen om nog net voor de vakantie een inval te krijgen. Bijvoorbeeld zwangerschapsverlof o.i.d. (ik weet zoiezo dat er bij ons op school al twee aan zitten komen voor net voor de vakantie!)
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0

Re: Algemeen - Vacatures

Berichtdoor MeesterD op 07 dec 2010, 22:13

Begin alvast met solliciteren. Naast je LIO kan je dan al gaan werken voor 2 dagen in de week en op die manier kom je makkelijk een school/stichting in
Avatar gebruiker
MeesterD
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 856
Geregistreerd op: 26 apr 2010, 22:26
Woonplaats: Noord-Holland
Groep: 5
PABO jaar: 0

Re: Algemeen - Vacatures

Berichtdoor jufeindhoven op 07 dec 2010, 22:28

Je woont in de randstad?

Dan moet er geen probleem zijn een baan te vinden.
Ik krijg elke dag vacatures binnen voor (inval)banen in de randstad.

Zelf vond ik het persoonlijk erg fijn om te beginnen als inval zodat je overal beetje rond kunt snuffelen.
Nu ben ik wéér inval en vind ik het minder, maar als start ervaarde ik het als erg prettig!
jufeindhoven
PABOforum Peuter
 
Berichten: 82
Geregistreerd op: 11 nov 2010, 09:02
Woonplaats: Eindhoven
Groep: 1
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0

Re: Algemeen - Vacatures

Berichtdoor juflindajuf op 08 dec 2010, 00:03

Dat wordt dus de vacaturebank in de gaten houden!
Het is voor mij jammer genoeg niet haalbaar om naast mijn LIO nog twee te werken.
Ik moet een aantal donderdagen nog naar school voor supervisie.
Mijn site vol lesideeen:
Al mijn leuke links bij elkaar:
juflindajuf
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 312
Geregistreerd op: 08 sep 2009, 16:11
Groep: 2
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Leerkracht

Re: Algemeen - Vacatures

Berichtdoor MeesterD op 08 dec 2010, 06:43

Dat wordt dus de vacaturebank in de gaten houden!
Het is voor mij jammer genoeg niet haalbaar om naast mijn LIO nog twee te werken.
Ik moet een aantal donderdagen nog naar school voor supervisie.
Geef dan op scholen aan dat je op de vrijdag al beschikbaar bent. Ten eerste is het een leerervaring, ten tweede leer je alvast wat directeuren kennen wat je een voordeel kan geven bij een sollicitatie
Avatar gebruiker
MeesterD
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 856
Geregistreerd op: 26 apr 2010, 22:26
Woonplaats: Noord-Holland
Groep: 5
PABO jaar: 0

Re: Algemeen - Vacatures

Berichtdoor jufeindhoven op 08 dec 2010, 09:24

Wist overigens niet dat je als LIO-er al in mocht vallen?
jufeindhoven
PABOforum Peuter
 
Berichten: 82
Geregistreerd op: 11 nov 2010, 09:02
Woonplaats: Eindhoven
Groep: 1
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0

Re: Algemeen - Vacatures

Berichtdoor Linda_M op 08 dec 2010, 15:23

Als ik zo vrij mag zijn om te vragen: wat is dan je doel van het invallen?
Is het dan niet een idee om een fulltime baan in een andere sector te zoeken?

Heb ik wel gedaan jaar geleden, maar ook in een andere sector kon ik niets vinden omdat ze veelal zoeken naar mensen met de juiste achtergrond en ervaring.
Het is overal beetje crisis, niet alleen in het onderwijs ;)

Precies! Dit had ik ook! En dan bieden ze je een baan aan voor een lachertje aan salaris. 1700 bruto ofzo.
Linda_M
PABOforum Peuter
 
Berichten: 242
Geregistreerd op: 02 maart 2008, 13:07
Groep: 1
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0
Functie: Invaller-deels vast

Re: Algemeen - Vacatures

Berichtdoor Anita op 08 dec 2010, 20:42

Dat wordt dus de vacaturebank in de gaten houden!
Het is voor mij jammer genoeg niet haalbaar om naast mijn LIO nog twee te werken.
Ik moet een aantal donderdagen nog naar school voor supervisie.
Geef dan op scholen aan dat je op de vrijdag al beschikbaar bent. Ten eerste is het een leerervaring, ten tweede leer je alvast wat directeuren kennen wat je een voordeel kan geven bij een sollicitatie

Daar zou ik wel voorzichtig mee zijn. Die dag geeft de Pabo niet voor niets roostervrij, die tijd heb je nodig voor alle taken en voorbereidingen die bij je LIO horen en de andere studiedingen die je nog te doen hebt. Ik zie nu wel aan mijn LIO'er dat zij helemaal afgedraaid is na een week. Het is zonde als je door het invallen je studie minder goed kunt afronden.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

VorigeVolgende

Keer terug naar In het werkveld

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten