Je hebt gelijk. Dit onderwerp is al een paar keer door iemand gekozen. Ook regelmatig aan de orde geweest omdat iemand de huishoek mocht moderniseren.
We hebben helaas de pech dat er al een paar maal een wisseling van host (ik weet niet of ik dit goed zeg) is geweest, waardoor er veel links verloren zijn gegaan of niet meer te gebruiken zijn.
Tip: rechtsboven (in het blauw) zit de zoekfunctie. Typ 'huishoek' (ook eens 'poppenhoek') in en je vindt alles wat erover geschreven is hier op het forum. Misschien zit er nog interessante informatie voor je bij.
Doe hetzelfde ook eens op
http://www.forum.teamkamer.nl( --> huishoek)
( --> poppenhoek)
Ik ben er voor om 'speeldozen' samen te stellen waarvan er één zowel door de lln. als door de leerkracht uitgekozen resp. neergezet kan worden. De huishoek kan dan bij een serie vaste thema's snel aangepast worden. Bijvoorbeeld thema's feest (werkkamer sint, kerstman en paashaas), verkeer (politiebureau), drama ((ver)kleedkamer), ziek zijn en beter worden (wachtkamer dierenarts, dokter, ziekenhuis) enz. In elke speeldoos zitten dan de benodigde materialen die zo'n huishoek tot iets speciaals kunnen omtoveren. Het is natuurlijk niet de bedoeling om elke dag van speeldoos te wisselen.
Ook vind ik de huidige materialen van een huishoek nog niet echt modern. Waar is de computer, de draadloze telefoon, de (afwas)machine
, de tv, de waterkoker, het koffiezetapparaat, de muziekinstallatie, de dvd-speler, etc. etc.? Die vind je in de meeste huizen ook, die zouden dus ook
naast de klassiekere voorwerpen (waterketel, koffiepot etc.) aanwezig moeten zijn. Anders weet geen kind straks meer waar al die voorwerpen voor hebben gediend.
Ik denk bv. aan de afwasborstel uit de citotoets, die zou toch in die vorm in een huishoek terug te vinden moeten zijn. Hoe zou een kind dit anders kunnen weten als er thuis al jaren een afwasmachine is?