Bloemenwinkel

Post hier alles dat met hoeken te maken heeft. (onder-, midden- en bovenbouw)

Moderator: miekiemousie

Bloemenwinkel

Berichtdoor Ma.n0n op 24 feb 2010, 16:16

Hallo allemaal,
Voor mijn stage wil ik graag een hoek over de lente maken.
Omdat wij ons richten op bloemen wil ik een bloemenwinkel maken.
Alleen weet ik nog niet zo goed hoe ik het moet gaan aanpakken.
Wie kan mijh op weg helpen?

Het is trouwens voor groep 1/2

Groetjes Manon
Kinderen worden geboren met vleugels en onderwijzers leren ze vliegen..
Ma.n0n
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 363
Geregistreerd op: 20 sep 2009, 15:29
Groep: 8
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 2
Functie: Stagiaire

Re: Bloemenwinkel

Berichtdoor Joke op 24 feb 2010, 18:41

Ga vast kunstbloemen verzamelen en maak een heleboel voorjaarsbloemen /bloembollen in bakjes (zelf maken of door de kinderen laten maken bv.).
Dan kun je mooi laten ordenen.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Bloemenwinkel

Berichtdoor Demy op 24 feb 2010, 19:22

Heb je al eens op deze site gekeken:
http://www.kleutergroep.nl/Lente/Lente.htm
Verre doelen bereik je beter samen.
Demy
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 522
Geregistreerd op: 14 dec 2008, 13:36
Groep: 0
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 3

Re: Bloemenwinkel

Berichtdoor JufH op 24 feb 2010, 19:24

Ga bij een tuincentrum/bloemenzaak in de buurt vragen voor wat attributen! Emmers, prijskaartjes, inpakpapier etc.
Dit jaar weer fijn juf van groep 7!
Avatar gebruiker
JufH
Paboforumholist
 
Berichten: 1869
Geregistreerd op: 03 feb 2010, 09:38
Groep: 7
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Juf

Re: Bloemenwinkel

Berichtdoor jade35 op 24 feb 2010, 21:33

Dat is een leuk thema, zelf ooit ook een keer gedaan in groep 1, ik heb al gekeken of ik mijn themaplanning nog op de harde schijf had staan, maar helaas.. dus even zo van mijn eigen "harde schijf" :
Kringgesprek over de lente, bloemen die gaan groeien, ik geloof dat ik een bakje bolletjes meegenomen had, nu overal te koop narcissen en dergelijke, wat zijn dit etc, bosje tulpen erbij zoiets...
verteld/laten vertellen over wat je kunt zien in een bloemenwinkel, dat in woordweb geschreven met kleine tekeningetjes/plaatjes erbij, toen geopperd om in de themahoek ook een bloemenwinkel te maken, wat hebben we al in de groep, wat hebben we nog nodig, kunnen we dat zelf maken of...
de kinderen gingen enthousiast zoeken naar een kassa, kasten/planken, nepbloemen en 1 kwam op het idee om zelf bloemen te gaan maken, prima wat hebben we daarvoor nodig, gaandeweg ontstond er een leuke winkel, kinderen namen van thuis spullen mee en we zijn zelfs op bezoek geweest in een bloemenwinkel ( buurtwinkelcentrum, van te voren afgesproken of dat kon en hoe laat dat kon).
In de zandtafel had ik aarde gedaan en zakken vogelzaad gehaald bij de dierenwinkel, ook kun je daar zonnebloempitten halen, stukken goedkoper dan die zakjes bij een tuincentrum, bonen en dergelijke, lekker de kinderen de zaadjes in de aarde laten verstoppen, tevoorschijn halen, sorteren, planten in potjes, de hele klas stond vol met planten en bloemen in wording.
er werden folders gemaakt, oude tijdschriften verknipt en de plaatjes opgeplakt op grote vellen, de prijzen werden erbij geschreven, echt heeel leuk.
Veel plezier met dit leuke thema.
jade35
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 504
Geregistreerd op: 14 aug 2002, 19:43
Groep: 8
PABO jaar: 0
Functie: leerkracht en studie RT master

Re: Bloemenwinkel

Berichtdoor ik-je op 24 feb 2010, 23:01

Als ik het zo lees, ben je vooral op zoek naar een inhoud van een bloemenhoek, dus daarom wat ideeen:

- kassa met nepeurogeld.
- tafel met inpakmateriaal
- ruimte waarin bloemen geordend in emmers gezet moeten worden op kleur (of op vorm van bloem?)
- beschrijving lezen: aantal takjes van dit en zoveel van dat... en zo ontstaat er een boeket.

Nou ja... dit even zo wat in me opborrelt...misschien dat anderen er ook nog wat bijk kunnen verzinnen.
ik-je
Paboforumholist
 
Berichten: 1262
Geregistreerd op: 28 maart 2008, 18:01
Groep: 12
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0


Keer terug naar Hoeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron