groep 3, maak een boek hoek

Post hier alles dat met hoeken te maken heeft. (onder-, midden- en bovenbouw)

Moderator: miekiemousie

groep 3, maak een boek hoek

Berichtdoor Sylvia op 20 nov 2004, 14:22

Ik loop nu stage in groep 3 en moet voor nederlands een taalhoek maken. Dit moet in ieder geval op papier staan, maar je hoeft hem niet speciaal uit te voeren. Dat vind ik op zich al niks dus ik wil hem wel uitvoeren. Op mijn stageschool werken ze al heel gevarieerd en alle ideeën die ik zelf verzinnen kan of vinden op internet worden al bijna dagelijks aangeboden. Ik wil dus echt een aantal dingen verzinnen die ze niet (zo vaak) doen. De volgende ideeën heb ik al.
- Een stripverhaal maken, door te stempelen met je vingers en tekst in tekstballonnetjes te schrijven
- Een werkblad met tekeningen van woordjes die ze dit jaar al geleerd hebben, ze moeten dan het woord erbij stempelen
- met een pimpampet spel een letter draaien, deze letter tekenen en versieren en er zoveel mogelijk woorden bijschrijven die je weet

Verder wil ik nog wel iets met de computer doen en ik heb even gedacht aan een elfje, maar kan dat met kinderen die net een half jaar leesonderwijs hebben? Ik wil het in januari gaan uitvoeren dus ik kan ook geen kerst/sint activiteiten inplannen. Bovendien wil ik van elke activiteit een blad hebben zodat we daar een boekje van kunnen maken. Ze kunnen er dan nog een omslag en een titel voor verzinnen.

Mijn vraag is dus eigenlijk; kan een elfje, en heeft iemand nog een idee voor een 4e activiteit.
alvast bedankt voor het meedenken
Niet krijgen wat je wilt, is soms het beste wat je kan overkomen (Dalai Lama)
Sylvia
Paboforumholist
 
Berichten: 910
Geregistreerd op: 01 aug 2003, 14:33
Groep: 3
Schooltype: openbaar

Keer terug naar Hoeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron