groep 3, activiteiten

Bespreek hier lessen, ervaringen, situaties, etc., ...

Moderator: miekiemousie

groep 3, activiteiten

Berichtdoor Mandyme op 07 mei 2013, 21:09

Hoi allemaal,

Ik loop stage in groep 3 en een van mijn opdrachten zijn een aantal activiteiten. Zo moet ik twee samenwerkingsactiviteiten en twee zelfstandige activiteiten geven.
Het hoeft niet een hele les te zijn, het kan bijvoorbeeld ook een 10 minuten spelletje zijn. Maar het liefst wil ik iets dat kan aansluiten bij een reken of taalles.

Wie kan mij daarbij helpen??

Alvast bedankt!
Mandyme
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 24 maart 2013, 17:52
Groep: 3

Re: groep 3, activiteiten

Berichtdoor ik-je op 09 mei 2013, 11:27

Moet het met de hele klas?
Of in een klein groepje?

Rekenspelletjes:
Splits je rot: Hang over het hele schoolplein cijfers 1 t/m 10. Zeg: ik splits 10. In mijn ene hand heb ik 3 snoepjes en in mijn andere hand heb ik.... snoepjes. Kids rennen zo snel mogelijk naar de splitsing toe.
Getallenlijnloop: leg de getallenlijn van 1/tm 20 op een trap (1 cijfer per tree) of in een grote ruimte op volgorde. Leg alleen de briefjes met getallen 1,5,10,15,20 zichtbaar naar boven. (gebruik de getallenlijnkleuren bij briefjes) Laat de leerlingen op een cijfer naar keuze gaan staan. Om de beurt gooien ze met dobbelsteen. Je moet aantal plaatsen vooruit. Op welk cijfer denk je dat je komt te staan. Hierna zoveel stappen nemen en controleren.
ik-je
Paboforumholist
 
Berichten: 1262
Geregistreerd op: 28 maart 2008, 18:01
Groep: 12
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0

Re: groep 3, activiteiten

Berichtdoor Mandyme op 09 mei 2013, 11:47

Het mag allebei, dus in een klein groepje of met de hele klas. Vaak is zo'n opdracht met de hele klas wel leuker.

Dit zijn wel echt leuke spelletjes! En dit zou je ook in tweetallen kunnen doen toch? Want daar gaat het namelijk om, dat ze of samenwerken of individueel bezig zijn.

Bedankt!
Mandyme
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 24 maart 2013, 17:52
Groep: 3

Re: groep 3, activiteiten

Berichtdoor ik-je op 10 mei 2013, 14:50

Splits je rot is eigenlijk ieder voor zich. Bij getallenlijnspel kun je samenwerkingsaspecten toevoegen: 1 leerling gooit en de ander loopt. Leerling voorspelt het antwoord, hierna loopt leerling 2.
ik-je
Paboforumholist
 
Berichten: 1262
Geregistreerd op: 28 maart 2008, 18:01
Groep: 12
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0


Keer terug naar Van groep 3 t/m 5

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten