BOUW

Bespreek hier lessen, ervaringen, situaties, etc., ...

Moderator: miekiemousie

BOUW

Berichtdoor Sylvia op 06 okt 2015, 21:20

Sinds vorig jaar werken we in groep 2 en 3 met een aantal kinderen met het programma BOUW!
Omdat we in groep 3 vooral zingend/zoemend lezen en in Bouw vooral ingezet wordt op letters vroegen we ons af of dit niet botst.
Is er hier iemand die ons hierover wat wijzer kan maken?


Bouw! is een computergestuurd interventieprogramma dat leerlingen extra hulp biedt bij lezen en spellen. Het bestaat uit twee delen:
1. Bouw-Start
Dit deel is gericht op kinderen die moeite hebben met voorbereidend lezen, het aanleren van klank-teken koppelingen en het samenvoegen van de klanken tot een woord. Bouw-Start is bij uitstek geschikt om thuis mee te werken.
2. Bouw-Verder
Dit deel is bedoeld voor kinderen die in groep 3 een vertraagde leesontwikkeling doormaken. Met dit deel werken kinderen vooral op school samen met een tutor en kunnen ze thuis extra oefenen.
Niet krijgen wat je wilt, is soms het beste wat je kan overkomen (Dalai Lama)
Sylvia
Paboforumholist
 
Berichten: 910
Geregistreerd op: 01 aug 2003, 14:33
Groep: 3
Schooltype: openbaar

Re: BOUW

Berichtdoor Anita op 07 okt 2015, 19:51

Ik werk er zelf in groep 6/7 niet mee, maar mijn collega's in de onderbouw wel. Bij ons wordt het zelfs gesubsidieerd vanuit het zorgarrangement lezen, dus zij staan er blijkbaar volledig achter.

Als ik gelijk even een andere vraag mag stellen...werkt het bij jullie altijd? Wij ervaren veel problemen met vastlopen, niet willen openen etc.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: BOUW

Berichtdoor Sylvia op 07 okt 2015, 21:58

Vorig jaar is het voor een aantal kinderen aangeschaft. Het bestuur van de stichting overweegt dit voor alle scholen beschikbaar te gaan stellen. Zij staan er dus ook achter. Ik heb een leerling met een taal-spraak stoornis en vanuit Auris is me aangeraden om op woordniveau met hem te gaan werken en het hakken en plakken los te laten. Vervolgens kwam bij ons de vraag hoe dat dan zit met het zoemend lezen van VLL.

Ik werk er zelf niet mee Anita. We hebben een leerkracht die i.v.m. haar gezondheid niet meer voor de klas staat en zij gaat met de kinderen aan de slag. Ik heb echter nog nooit van haar gehoord dat het niet of slecht werkte.
Niet krijgen wat je wilt, is soms het beste wat je kan overkomen (Dalai Lama)
Sylvia
Paboforumholist
 
Berichten: 910
Geregistreerd op: 01 aug 2003, 14:33
Groep: 3
Schooltype: openbaar


Keer terug naar Van groep 3 t/m 5

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast

cron