Op dit moment sta ik inmiddels 3 maanden in gr. 4.
Wat ik bij mij in de klas zie is een 'trekvogel' aan het plafond.
Ontzettend leuk, 1x aan de vogel trekken en als hij stil hangt moet iedereen opgeruimd hebben.
Staat erg leuk in de klas en werkt ook erg effectief
Verder heeft deze leerkracht een eigen 'natuurmuseum' in de klas.
Allemaal 'skeletten' van bijv. ratten enzo.
Ook opgedroogde libelles, de kop van een stier (geraamte) allerlei opgezette dieren.
Ikzelf hou er niet zo van, maar de kinderen vinden het in 1 woord GEWELDIG!
Verder werkt hij met 4 handpoppen. Deze staan op een standaard in de klas.
- Eco Pluim (een handpop van een eekhoorn) Als iemand een pluim heeft verdiend krijgt hij een aai over de bol van Eco Pluim
- Lieve (handpop van een lieveheersbeestje) met deze handpop worden ruzies in de klas opgelost.
- Toehetkan (handpop van een papagaai) Deze is voor extra stimulering, Zet hem op, je kan het best.
- De wijze uil (handpop uil) Als een kind een slimme opmerking maakt word er door de wijze uil iets van gezegd of een aai over de bol mee gegeven.
Verder werken we elke dag met 'natuurstolp'.
Elke week mag 1 kind iets onder de natuurstolp leggen wat uit de natuur komt. Hier word dan even over gesproken.
Dit kan vanalles zijn: een aardappel, ui, bloemen, echt alles.
Ik heb zelfs al een keer een dode vogel in de klas gehad (dat was wat minder) haha.
Ook elke dag een 'kind van de dag'. Dit kind mag elke ochtend de dag openen met een sleutel.
Aan het eind van de dag mag het kind de dag afsluiten door middel van een pijltje gooien op het dartboard dat in de klas hangt.
Zwart is pictonairy, wit is moppen vertellen uit de zelfgemaakte moppentrommel. (de kinderen mogen hier zelf blaadjes met moppen in stoppen)
Dit is dus wat 'aankleding' en ideetjes.
Hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes Wendy