Hallo,
Ik loop stage in groep 3 en wil graag maandag het prentenboek 'Ga je mee?' van Charlotte Dematons aanbieden. Prachtige prenten, waar vanalles op te zien is.
In het kort het verhaal:
Het verhaal gaat over een jongetje dat van zijn moeder om appels moet bij de groenteman. Hij hoeft hiervoor enkel door zijn tuin te lopen en de straat over te steken. Hij 'weet' echter een 'geheime' weg door de tuin. In de bladzijdes die volgen maakt hij vanalles mee. Hij loopt zogenaamd door een bos met een draak, hij moet langs een reus, langs een hol van een gevaarlijke beer, vaart met een bootje over diepste zee van de wereld (de vijver in de tuin), komt een piratenschip tegen en moet langs een rovershol. Dan komt hij aan bij de groenteman. Een van de laatste zinnen is dan: 'Zie zo, we kunnen naar huis. Als jij het te gevaarlijk vindt om dezelfde weg terug te nemen...dan gaan we toch gewoon over de stoep. Dat is nog korter ook.'
Graag zou ik wat ideëen krijgen voor een boeiende inleiding en afsluiting. Ik loop nl. een beetje vast .
Alvast bedankt!
Groeten, Lot