[quote author=DIO link=board=9;threadid=1981;start=0#17175 date=1050437719]
Stel, je zegt tegen een bovenbouw groep: 'als jullie vandaag goed jullie best doen, dan gaan we misschien aan het einde van de middag even naar buiten.'
Op zich niks mis mee, maar eigenlijk is het een vorm van chantage, want je verlangt wel een wederdienst van de kids!
[/quote]
Het is maar net hoe je het brengt, denk ik.
Zelf zeg ik meestal: jongens, dit is het programma voor vandaag, deze sommen, deze taaloefeningen,deze les aardrijkskunde en deze natuuronderwijsles. Hebben we dit af, houden we tijd over en kunnen we iets anders gaan doen. Bijvoorbeeld naar buiten!
En zeker weten geslaagd. Het is geen chantage, het is duidelijk maken wat ik van ze verwacht, wat gepland is (ik zou ook alles af kunnen werken en vervolgens de stof van morgen vast doen, maar ja, dan begint de zomervakantie al zo vroeg
)
En verder: buiten eten
, aardrijkskundeles over dijken en rivieren helemaal geslaagd in de zandbak, paaseieren zoeken, tekenen, luisteren naar geluiden, dramatische vorming en verder natuurlijk bevorderen van het spel en de samenwerking
Een goede sfeer is belangrijk! Daar wil ik best een taallesje voor opgeven (die taal leren ze buiten toch ook?).
En zelf houd ik het ook niet vol hoor, zo lang studeren met dit weer, als ik het al niet kan, waarom moeten de kids het dan wel????
Gewoon genieten dus!
'Laat de wind in je gezicht waaien en adem diep in. De wind streelt je en geeft je nieuwe energie'
(Uit 'Spelen blijft heerlijk' van Michael Joseph)