Projectweek

Bespreek hier de algemene stagezaken die niet in de andere stageboards horen

Moderator: miekiemousie

Projectweek

Berichtdoor Dymfna op 03 jun 2010, 14:14

Als afsluiting van mijn derdejaars stage moet ik voor de minor Cultuureducatie een projectweek vormgeven.
Dit gaat goed alleen kan ik maar geen leuke opening verzinnen. Wie kan mij helpen?

De projectweek heet: De grote TekenTentoonstelling en sluit aan bij de Kinderboekenweek van 2010. Dan willen ze hem ook gaan gebruiken.
Als afsluiting houden we zelf een echte TekenTentoonstelling voor ouders en bekenden. Zij mogen dan op school komen kijken naar al het werk dat de leerlingen voor deze projectweek verzet hebben.
Enkele lessen: We gaan onder andere andere kaften maken bij bestaande boeken, vertellen over de mooiste plaatjes uit boeken en groep 7/8 gaat zelf een digitaal prentenboek maken en presenteren bij de kleuters...

Wie kan me helpen want ik kom echt niet uit die opening?! :(

Groetjes!
Dymfna
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 03 jun 2010, 14:08
Groep: 4
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 4
Functie: LIO vanaf februaru 2011

Re: Projectweek

Berichtdoor Anita op 03 jun 2010, 17:23

Een deftige maar wanhopige museumdirecteur die beloofd heeft om tekententoonstelling te organiseren. Hij krijgt het alleen niet voor elkaar, want de kunstenaars zijn ziek - zijn hond heeft werk opgegeten etc. Allemaal ellende. Gelukkig komen de kinderen (of een leerkracht) op het idee dat zij misschien kunnen helpen. Ze gaan de hele week hard aan de gang en aan het einde kan de museumdirecteur van alles showen.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Projectweek

Berichtdoor Joke op 03 jun 2010, 23:47

:lol:
Leuk, laat allemaal een schilderijlijst maken, dan kunnen ze de 'gestolen' schilderijen van een museum vervangen. ;)
Anders gaan ze de bibliotheek opknappen en hebben geen geld meer voor posters. Of de kinder4en die willen maken.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Projectweek

Berichtdoor Dymfna op 04 jun 2010, 09:12

@Anita: Wat een superleuk idee. Daar kan ik mijn directeur wel voor vragen, die wil dat vast wel!
Dan laat ik hem binnenkomen met een telefoo aan zijn oor, al helemaal in paniek over die kunstenaars die allemaal ziek zijn. Geweldig! :lol:

Dankjewel!
Dymfna
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 03 jun 2010, 14:08
Groep: 4
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 4
Functie: LIO vanaf februaru 2011


Keer terug naar Stage algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron