Hoi allemaal, wie-weet hebben jullie een oud berichtje van mij gelezen (omlaag geduwd worden) en wie-weet heb je er zelf wel een reactie bij geplaatst maar ik wil nu even vertellen hoe het is opgelost:
Op een goede ochtend waarop ik zag dat het nieuwe dictee op het bord geschreven mocht worden vroeg ik 'Zou ik dit mogen doen? Gewoon om te proberen' nou dat was prima, en toen ik dit had gedaan stond ze met een mond vol tanden.
'Wauw, wat kan jij netjes schrijven, zo zou ik het niet kunnen!' (goed voor m'n ego! hihi) 's Middags had ik met haar een gesprekje afgesproken, en toen heb ik aangegeven dat ik steeds aan probeer te geven ook dingen te willen doen, nou dit snapte ze wel en uiteindelijk veel dingen afgesproken.
Ik heb nu een vast rooster en ik ben blij: schoonmaken doen we of samen, of met de kids! zei ze
Op maandagochtend doe ik tempolezen met de helft van de groep,
daarna kijk ik het rekenen van de andere helft na. Als ik dit heb gedaan heb ik tijd om een stageopdracht te doen of als dit niet kan mag ik een observatie van de leerlingen / individuele leerling of leerkracht doen.
's Middags lees ik standaard (of t??) voor. Hiervoor maak ik didactische modellen en bespreek deze zorgvuldig.
Na het voorlezen gaan we oefenen met de tafels. Dit doe ik met de volledige groep. De leerkracht heeft nu tijd om achterlopende leerlingen te helpen, te toetsen of voor haarzelf planningen maken. (hierna is er gymnastiek van de vakleerkracht)
Op Dinsdag flits ik met de leerlingen. Hierna doe ik de ''vrije kring'' en daarna ga ik een observatie maken van een leerling met gedrags/leerprobleem.
Tijdens de pauze ben ik die dag buiten te vinden. Na de pauze neem ik een groepje uit een andere groep appart dat wat minder goed kan lezen. Met hen lees ik extra.
Op dinsdagmiddag ben ik inzetbaar in alle groepen. Hier wordt veel gebruik van gemaakt. De leerlingen kennen mij en ik ken de leerlingen.
Op dinsdagmiddag sta ik meestal voor een andere groep die zelfstandig aan het werk is of waar ik een eenvoudige expressieactiviteit mee doe, terwijl de leerkracht zich dan op individuele taken kan richten.
Echt super nu, en hier wil ik niet meer weg!!!!
Jordi