en nu?

Bespreek hier de algemene stagezaken die niet in de andere stageboards horen

Moderator: miekiemousie

en nu?

Berichtdoor meesterjordi op 30 jan 2011, 22:34

Hoi allemaal, wie-weet hebben jullie een oud berichtje van mij gelezen (omlaag geduwd worden) en wie-weet heb je er zelf wel een reactie bij geplaatst maar ik wil nu even vertellen hoe het is opgelost:

Op een goede ochtend waarop ik zag dat het nieuwe dictee op het bord geschreven mocht worden vroeg ik 'Zou ik dit mogen doen? Gewoon om te proberen' nou dat was prima, en toen ik dit had gedaan stond ze met een mond vol tanden.
'Wauw, wat kan jij netjes schrijven, zo zou ik het niet kunnen!' (goed voor m'n ego! hihi) 's Middags had ik met haar een gesprekje afgesproken, en toen heb ik aangegeven dat ik steeds aan probeer te geven ook dingen te willen doen, nou dit snapte ze wel en uiteindelijk veel dingen afgesproken.

Ik heb nu een vast rooster en ik ben blij: schoonmaken doen we of samen, of met de kids! zei ze :)

Op maandagochtend doe ik tempolezen met de helft van de groep,
daarna kijk ik het rekenen van de andere helft na. Als ik dit heb gedaan heb ik tijd om een stageopdracht te doen of als dit niet kan mag ik een observatie van de leerlingen / individuele leerling of leerkracht doen.

's Middags lees ik standaard (of t??) voor. Hiervoor maak ik didactische modellen en bespreek deze zorgvuldig.
Na het voorlezen gaan we oefenen met de tafels. Dit doe ik met de volledige groep. De leerkracht heeft nu tijd om achterlopende leerlingen te helpen, te toetsen of voor haarzelf planningen maken. (hierna is er gymnastiek van de vakleerkracht)

Op Dinsdag flits ik met de leerlingen. Hierna doe ik de ''vrije kring'' en daarna ga ik een observatie maken van een leerling met gedrags/leerprobleem.

Tijdens de pauze ben ik die dag buiten te vinden. Na de pauze neem ik een groepje uit een andere groep appart dat wat minder goed kan lezen. Met hen lees ik extra.

Op dinsdagmiddag ben ik inzetbaar in alle groepen. Hier wordt veel gebruik van gemaakt. De leerlingen kennen mij en ik ken de leerlingen.

Op dinsdagmiddag sta ik meestal voor een andere groep die zelfstandig aan het werk is of waar ik een eenvoudige expressieactiviteit mee doe, terwijl de leerkracht zich dan op individuele taken kan richten.

Echt super nu, en hier wil ik niet meer weg!!!!

Jordi
meesterjordi
PABOforum Baby
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: 09 sep 2010, 17:54
Groep: 3
Schooltype: Jenaplan
PABO jaar: 1

Re: en nu?

Berichtdoor bovenbouwjuf op 31 jan 2011, 09:30

Fijn :D
Avatar gebruiker
bovenbouwjuf
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 737
Geregistreerd op: 10 okt 2003, 15:58
Groep: 3
PABO jaar: 0

Re: en nu?

Berichtdoor JufH op 31 jan 2011, 16:35

Bedankt voor de update! Klinkt goed joh.
Dit jaar weer fijn juf van groep 7!
Avatar gebruiker
JufH
Paboforumholist
 
Berichten: 1869
Geregistreerd op: 03 feb 2010, 09:38
Groep: 7
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Juf

Re: en nu?

Berichtdoor Joke op 31 jan 2011, 18:29

Ik ben hartstikke blij voor je. Fijn dat je het niet vroegtijdig hebt opgegeven. Moet je kijken wat een verschil met eerst. Je komt er wel! Succes!
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: en nu?

Berichtdoor Juffr.J op 31 jan 2011, 19:21

Oh super fijn zeg, dat het nu zo kan!!!

Respect trouwens voor je doorzettingsvermogen en je moed om erover te praten en het initiatief te nemen.
Juffr.J
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 471
Geregistreerd op: 06 feb 2010, 08:24
Groep: 3
Functie: Lio stagiaire


Keer terug naar Stage algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron