Chaotische eerste indruk op stageschool

Bespreek hier de algemene stagezaken die niet in de andere stageboards horen

Moderator: miekiemousie

Chaotische eerste indruk op stageschool

Berichtdoor Juf Jetteke op 18 mei 2011, 17:51

Volgend jaar ga ik beginnen met de verkorte versie van de digipabo. Omdat ik hoorde dat het moeilijk was om een stageplek te vinden, ben ik op tijd begonnen met zoeken. Eén school reageerde meteen en daar ben ik op gesprek geweest. Ik had me voorbereid op een soort sollicitatiegesprek maar het was een kort, rommelig gesprek. De directrice wilde weten welke opleiding ik precies ging doen, vond dat ik duidelijk communiceerde en ik kon dus komen. Als ik haar wat info stuurde, zou zij contact met me opnemen als duidelijk was in welke klassen ik stage kon lopen.

Nou werd ik vorige week gebeld door een andere mevrouw dat ze goed nieuws had: ik mocht stage komen lopen! Eh...dat wist ik al, maar desalniettemin: leuk! Vervolgafspraak gemaakt en dat was dus nog veel rommeliger en chaotischer dan de vorige keer. Geen van beiden wist wie ik was, welke opleiding ik ging doen (pabo of spw), de aantekeningen van vorige keer waren weg, iets wat de directrice vorige keer zelf had voorgesteld qua stagedagen was nu niet mogelijk, ze beëindigde het gesprek steeds en als ik mijn kladblok dan dichtklapte begon ze toch weer over iets nieuws maar omdat ze het gesprek steeds beëindigde was het voor mij moeilijk om vragen te stellen.

Maar mijn vraag is nou...is dit veel voorkomend of moet ik supersnel één van de scholen waar ik wellicht ook terecht kon gaan mailen of dit alsnog kan? Ik snap dat scholen het druk hebben en dat ik alleen extra werk ben, maar ik wil wel mijn opleiding in twee jaar afronden en niet hierop stuk gaan lopen. Ik volg natuurlijk niet het reguliere traject en ik hoop wel dat ze daar doorheen kunnen kijken ondanks de drukte. En ik wil graag een extra helpend paar handen zijn, maar dan heb ik natuurlijk wel een beetje begeleiding nodig. Wat is wijsheid?
Juf Jetteke
PABOforum Baby
 
Berichten: 11
Geregistreerd op: 13 apr 2011, 19:17
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Chaotische eerste indruk op stageschool

Berichtdoor Joke op 19 mei 2011, 08:03

Volgens mij is het wijsheid als je een school kiest die bij je past. Je lijkt me een heel geordend persoon met veel structuur en je hebt dus een grote kans dat je je op zo'n school niet thuis voelt. Ik zou zeker ook een afspraak met die andere school maken om te kijken of het daar beter klikt. In noodgevallen kun je dan altijd nog op deze school terugvallen (als je het snel doet).
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Chaotische eerste indruk op stageschool

Berichtdoor JufH op 19 mei 2011, 15:34

Ik sluit me aan bij Joke, je moet iets kiezen dat bij je past! Het komt op mij ook niet echt prettig over...
Dit jaar weer fijn juf van groep 7!
Avatar gebruiker
JufH
Paboforumholist
 
Berichten: 1869
Geregistreerd op: 03 feb 2010, 09:38
Groep: 7
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Juf

Re: Chaotische eerste indruk op stageschool

Berichtdoor super_juf op 20 mei 2011, 15:51

Als ik jouw verhaal zo lees, gaan bij mij de nekharen al overeind staan!
Zo chaos, daar kan ik niet tegen.
In jouw geval zou ik vriendelijk bedanken en toch nog even verder zoeken naar een andere school.
Tenzij jij het niet zo erg vind :D Maar mijn ervaring is dat als dit jouw eerste indruk is (en tweede!) dan zou mij dat geen prettig gevoel geven.

Succes
Docent in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Moslim, christen, atheist. We delen allemaal dezelfde hemel; die ozonlaag met dat gat er in....
Avatar gebruiker
super_juf
Paboforumholist
 
Berichten: 1078
Geregistreerd op: 27 jan 2009, 11:11
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Docent Nederlands

Re: Chaotische eerste indruk op stageschool

Berichtdoor Gabrielle73 op 18 aug 2011, 11:45

Ik was eigenlijk heel erg benieuwd of het nog gelukt is met je stageplaats!

Zeker met de digivariant ben je erg op jezelf aangewezen dus het is heel belangrijk om je gelijk al een soort van 'thuis' te voelen (voor iedere praktijkplaats belangrijk trouwens!). Hopelijk is het nog gelukt....

Groetjes Gabriëlle
2e jaars digipabo - groep 8
Avatar gebruiker
Gabrielle73
PABOforum Baby
 
Berichten: 45
Geregistreerd op: 26 dec 2009, 12:33
Groep: 8
Schooltype: Openbare basisschool
PABO jaar: 2


Keer terug naar Stage algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron