pedagogisch groepsoverzicht

Bespreek hier de algemene stagezaken die niet in de andere stageboards horen

Moderator: miekiemousie

pedagogisch groepsoverzicht

Berichtdoor Denise op 08 okt 2011, 18:49

Voor mijn studie moet ik van mijn stageklas een groepsplan schrijven op het vakgebied rekenen. Naast een groepsoverzicht rekenen moet ik ook een pedagogisch groepsoverzicht maken. Het is voor het eerst dat ik het moet doen en nu loop ik op dit laatste vast. Ik moet hier instrumenten voor gebruiken, maar ik heb geen idee welke in kan gebruiken, dus verantwoorden kan ik dit al helemaal niet. Ik dacht al aan observatielijsten, maar kan deze nog niet echt goed vinden. Hebben jullie ideeën voor instrumenten (en dus observatielijsten) die ik kan gebruiken om mijn pedagogisch groepsoverzicht in te vullen? Ook andere rips zijn van harte welkom!
Alvast bedankt!

Edit: Voor het groepsoverzicht rekenen heb ik wel alle resultaten bekeken, opvallendheden genoteerd en in overleg gegaan met de leerkracht. Maar als jullie daar misschien nog meer ideeën hebben om gegevens te verzamelen, hoor ik die ook graag!
Laatst bijgewerkt door Denise op 08 okt 2011, 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Denise
PABOforum Baby
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: 09 mei 2010, 17:03
Groep: 5
PABO jaar: 4

Re: pedagogisch groepsoverzicht

Berichtdoor moimoi op 08 okt 2011, 18:55

Als het goed is, maakt jouw school gebruik van een meetinstrument - is althans verplicht (inspectie).
Dus, ff naar vragen.
Vind het persoonlijk een goed idee, zo'n groepsoverzicht
3 dagen ib (en 2 dagen lekker vrij om van mijn zoontje te genieten)
moimoi
Paboforumholist
 
Berichten: 1870
Geregistreerd op: 21 feb 2005, 20:43
Woonplaats: utrecht
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: pedagogisch groepsoverzicht

Berichtdoor Denise op 08 okt 2011, 19:44

Moimoi, je hebt het over een meetinstrument. Is dit een specifiek meetinstrument, of kunnen het verschillende zijn? En ik denk dat ik dit dan het best bij de IB'er kan vragen?! In elk geval bedankt!
Denise
PABOforum Baby
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: 09 mei 2010, 17:03
Groep: 5
PABO jaar: 4

Re: pedagogisch groepsoverzicht

Berichtdoor moimoi op 08 okt 2011, 20:16

Ja, idd, je ib'er weet meer - maar als t goed is de leerkrachten ook. Wij werken bv met scol. Leerkrachten vullen dingen in over de leerlingen (kan goed spelen, kan goed... ) en vanaf groep 6 vullen de lln t zelf ook in. Er komt, net als bij cito, een cijfer uit - A,B,C,D of E
3 dagen ib (en 2 dagen lekker vrij om van mijn zoontje te genieten)
moimoi
Paboforumholist
 
Berichten: 1870
Geregistreerd op: 21 feb 2005, 20:43
Woonplaats: utrecht
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: pedagogisch groepsoverzicht

Berichtdoor Denise op 08 okt 2011, 21:07

Bedankt! Scol klinkt mij inderdaad wel bekend. Ik ga erachter aan!
Denise
PABOforum Baby
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: 09 mei 2010, 17:03
Groep: 5
PABO jaar: 4


Keer terug naar Stage algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast