Leerdoelen

Bespreek hier de algemene stagezaken die niet in de andere stageboards horen

Moderator: miekiemousie

Re: Leerdoelen

Berichtdoor FartherAway op 22 okt 2011, 12:55

Ik herken me dan ook weer in jouw verhaal en tips! Bedankt voor je verhaal.

Bij ons zijn de 'gewone' leerdoelen korte termijndoelen en de leervragen zijn overkoepelend voor een periode.
Je stelt jezelf dus een leervraag en aan de hand daarvan formuleer je steeds leerdoelen, die uiteindelijk antwoord geven op jouw leervraag.

Een rustmoment voor mezelf inplannen is inderdaad een goed idee. Erg lang kan dat niet zijn, want ik heb nu groep 3. Ze leren zoveel nieuwe dingen en hebben dus vaak hulp nodig. Maar even 2 minuutjes rustig de klas rondkijken kan natuurlijk gemakkelijk. Dat ik even tot mezelf kan komen en kan kijken wat ik nog ga doen in de les en dat ik daarna weer verder ga.
Avatar gebruiker
FartherAway
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 288
Geregistreerd op: 14 nov 2008, 20:32

Re: Leerdoelen

Berichtdoor super_juf op 22 okt 2011, 19:11

Groep 3 moet toch ook leren om zelfstandig te werken. Perfect om te time-timer te gebruiken :D
Bijvoorbeeld: 'De komende 5 minuten mogen jullie mij niet storen. Als je een vraag hebt, moet je dit even bewaren en straks mag je je vragen stellen.' Dan heb jij ook een momentje van rust en kun je ook van je klas genieten :D

Oke, ik snap de vergelijking :) Moet aan het eind van je stageperiode jouw mentor niet een eindevaluatie invullen? En je beoordelen op de competenties? Dit hield ik meestal voor ogen. Mocht je weer eens problemen hebben hiermee. Let us know 8)
Docent in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Moslim, christen, atheist. We delen allemaal dezelfde hemel; die ozonlaag met dat gat er in....
Avatar gebruiker
super_juf
Paboforumholist
 
Berichten: 1078
Geregistreerd op: 27 jan 2009, 11:11
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Docent Nederlands

Vorige

Keer terug naar Stage algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 0 gasten