Laatste maakte ik een onderwerp over mijn leerdoelen. Ik heb nu voor de komende tijd een leervraag geformuleerd.
Dat is: 'Wat kan ik doen om de vormgeving en invulling van mijn lessen aan te laten sluiten op de leefwereld en behoeften van de leerlingen?'
Dus, wat kan ik doen om meer te variƫren in werkvormen en op een andere manier leerlingen aan de lesstof te helpen.
Ik ben nu bezig met deze leervraag opsplitsen in leerdoelen. Ik heb ze nog niet concreet, maar heb al een aantal dingen in mijn hoofd die ik wil doen of onderzoeken:
Op wat voor manieren denken kinderen?
Wat past er in de belevingswereld van groep 3?
Wat werkt voor de kinderen, hoe krijgen zij informatie het beste binnen?
Welke werkvormen zijn er?
Wat zie ik in mijn stageschool?
Werkvorm uitproberen, wat werkt voor mij?
Een methodeles naar mijn hand zetten.
Bovenstaand zijn enkel ruwe ideeƫn. Ik ben heel benieuwd of jullie nog meer ideeƫn hebben die mij kunnen helpen bij het beantwoorden van mijn leervraag. Moet ik nog meer onderzoeken en wat zou ik in de praktijk kunnen doen om hieraan te werken?
p.s. Ik had het vorige keer natuurlijk over ontspannen zijn voor de groep. Wonder boven wonder gaat dit de laatste tijd erg goed! Vorige week stageweek en het ging echt super, ik sta nu echt ontspannen voor de groep.