Idee voor een evaluatie van je les van de kinderen

Bespreek hier de algemene stagezaken die niet in de andere stageboards horen

Moderator: miekiemousie

Idee voor een evaluatie van je les van de kinderen

Berichtdoor jufbelster op 18 jan 2012, 16:30

Lesactiviteit 5 ‘Het mooiste visje van de zee’

Als inleiding heeft de leerkracht een zak dropjes o.i.d. meegenomen. Deze zet ze voor zich neer op tafel en gaat demonstratief ervan zitten eten. Daarbij worden dingen gezegd als ‘goh, wat een lekkere snoepjes zeg!’ ‘Een hele zak voor mij alleen, mmm’. Vervolgens vraag je aan de kinderen wat ze ervan vinden en wat ze voelen. Is dit helemaal eerlijk of niet? Waarom wel/niet? enz. Je vertelt dat je een boek hebt meegenomen. Deze ga je voorlezen.
Na het voorlezen van het boek, vraag je de kinderen wat er in het boek gebeurde en laat ze vergelijken met de dropjes-situatie.
Je praat met de kinderen over samen delen. Vervolgens vraag je wat de jij, als leerkracht, nu met de zak dropjes zou moeten doen.

Kennisdoel: De kinderen weten waarom het goed is om samen te delen.
Vaardigheidsdoel: De kinderen kunnen het boek aan de dropjes-situatie koppelen.
Gedragsdoel: De kinderen gedragen zich in de praktijk eerlijk naar elkaar toe.

Deze les wil ik gaan doen met de kinderen. Ik ben nou bezig met mijn lesvoorbereiding. Wie weet er nog een leuke manier om erachter te komen wat de kidneren van deze les heben geleerd? (Groep 2)
jufbelster
PABOforum Baby
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: 05 nov 2010, 13:44
Groep: 2
PABO jaar: 0

Re: Idee voor een evaluatie van je les van de kinderen

Berichtdoor Joke op 19 jan 2012, 11:37

Moeilijk zeg. Misschien een nieuwe situatie beschrijven die erop lijkt en kijken hoe ze nu reageren?
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar Stage algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron