HELP BEOORDELING IN ZICHT!

Bespreek hier de algemene stagezaken die niet in de andere stageboards horen

Moderator: miekiemousie

HELP BEOORDELING IN ZICHT!

Berichtdoor livelovelaugh op 25 nov 2012, 20:11

HELP!

Aanstaande vrijdag heb ik mijn stagebeoordeling, het is de bedoeling dat ik tijdens deze beoordeling een kort lesje van ca. 20min. geef.
Verder moet ik woensdag mijn lesvoorbereidingsformulier opsturen naar de docent die mij gaat beoordelen.

Het liefst geef ik een voorleesles omdat ik hier (als zeg ik het zelf hihi) best goed in ben. En ook omdat het een erg drukke klas is die veél praten!

Nu was mijn vraag of iemand misschien weet wat ik precies rondom het voorlezen kan doen en welk soort boek.
Ik loop stage in de combinatiegroep 5/6

Alvast bedankt!!!!
livelovelaugh
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 25 nov 2012, 20:03
Groep: 5
PABO jaar: 1

Re: HELP BEOORDELING IN ZICHT!

Berichtdoor Erick op 25 nov 2012, 20:25

Je zou ook kunnen kiezen voor een vak dat je leuk vindt om te geven en waarbij je de leerlingen actief bezig laat zijn.

Ik heb voor een beoordelingsles (in stamgroep 3/4) een les rekenen gegeven waarbij Groep 4 zelfstandig werkte aan een bordspel waarbij ze een opdrachtenboekje hadden. Aan groep 3 heb ik instructie gegeven over de stof en daarna ook in groepjes aan het werk gezet. Ik denk dat wanneer je goede afspraken maakt over de manier van werken (overleggen met fluisterstem bijvoorbeeld) en kiest voor een thema/vorm die de leerlingen erg boeit, het ook wel zal lukken. Bovendien denk ik dat je dan meer van je kunnen kunt laten zien dan wanneer je de groep voorleest. De kids zijn dan immers heel passief bezig, toch?

:) Erick
Maar bovenal laat ie ons dromen over een hele mooie toekomst, ja hij laat ons geloven in onszelf.
Avatar gebruiker
Erick
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 833
Geregistreerd op: 18 maart 2011, 09:20
Woonplaats: Noord-Limburg
Groep: 6
Schooltype: etc.
PABO jaar: 0

Re: HELP BEOORDELING IN ZICHT!

Berichtdoor moimoi op 25 nov 2012, 21:50

Sinterklaas verhaal?
3 dagen ib (en 2 dagen lekker vrij om van mijn zoontje te genieten)
moimoi
Paboforumholist
 
Berichten: 1870
Geregistreerd op: 21 feb 2005, 20:43
Woonplaats: utrecht
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: HELP BEOORDELING IN ZICHT!

Berichtdoor Juffr.J op 25 nov 2012, 22:13

Een verhaal uit Lang Geleden, een Hele Kunst o.i.d.... een verhaal waarbij geschiedenis, aardrijkskunde of natuur centraal staat misschien? Dan kan je het verhaal als inleiding gebruiken en daarna een gesprek voeren over het onderwerp..
Juffr.J
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 471
Geregistreerd op: 06 feb 2010, 08:24
Groep: 3
Functie: Lio stagiaire

Re: HELP BEOORDELING IN ZICHT!

Berichtdoor Sjanne op 26 nov 2012, 19:04

Of een verhaal gekoppeld aan drama?
Sjanne
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 701
Geregistreerd op: 22 jun 2004, 20:47
Woonplaats: Hoorn (Noord-Holland)
Groep: 0
Schooltype: Katholiek Jenaplan
PABO jaar: 0
Functie: stamgroepsleider


Keer terug naar Stage algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten