POP instructiebehoeftes

Bespreek hier de algemene stagezaken die niet in de andere stageboards horen

Moderator: miekiemousie

POP instructiebehoeftes

Berichtdoor Ma.n0n op 01 maart 2013, 12:30

Beste allemaal,

Ik ben een 1e jaars PABO student die een jaar langer over het 1e jaar moest doen vanwege het niet behalen van de rekentoets.
Nog steeds ben ik positief en krijg ik goede begeleiding om in juni de rekentoets te halen.

Maargoed, dat is niet mijn vraag aan jullie.
Op school verveel ik me behoorlijk. Veel stof is herhaling en toetsen haal ik makkelijk met een 6 zonder te leren. Als ik zou leren zou ik een 9 halen.
Verder krijg ik weinig uitdaging. Nu wil ik dus zelf die uitdaging opzoeken in de stage.

Voor het 2e semester moeten we een nieuwe POP maken. In mijn stage merk ik dat ik nog vooral met de hele groep bezig ben en het individuele kind vergeet. Mijn mentor raadde mij aan om niet me te richten op het kind in zijn geheel, omdat dit teveel is. Sorry voor mijn ''vage'' uitleg.

Nu wil ik me dus gaan richten op de instructiebehoeftes van de leerlingen, maar hoe ga ik dit verwoorden in een leerdoel en nog belangrijker: Hoe pak ik dit aan?

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat jullie nu alles voor mij invullen, maar ik zou het fijn vinden om wat handvatten te krijgen, zelf kom ik er niet helemaal uit.


Alvast bedankt!
Kinderen worden geboren met vleugels en onderwijzers leren ze vliegen..
Ma.n0n
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 363
Geregistreerd op: 20 sep 2009, 15:29
Groep: 8
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 2
Functie: Stagiaire

Re: POP instructiebehoeftes

Berichtdoor super_juf op 05 maart 2013, 19:07

Je richten op het kind in het algemeen is inderdaad heel breed. Je hebt natuurlijk met pedagogiek, didactiek etc. te maken en dit zijn ook weer zeer breed.