Stage vinden (digipabo verkort)

Bespreek hier de algemene stagezaken die niet in de andere stageboards horen

Moderator: miekiemousie

Stage vinden (digipabo verkort)

Berichtdoor Sanne1903 op 06 okt 2013, 21:12

Hallo allemaal,

Ik ga me inschrijven voor de opleiding digipabo (verkort) die start in februari. Nu vroeg ik me af of anderen die de digipabo (al dan niet verkort) hebben gedaan tips hebben met betrekking tot het zoeken/vinden van een stageplaats? Hebben jullie makkelijk en snel een plek gevonden? Is er veel kritiek/commentaar op het feit dat je de PABO digitaal (en verkort) volgt?

Groetjes,
Sanne
Sanne1903
PABOforum Baby
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 29 sep 2013, 12:56
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Stage vinden (digipabo verkort)

Berichtdoor NafNaf op 08 okt 2013, 20:19

Ik heb de verkorte digipabo gedaan en het vinden van een stage was het makkelijkste stukje! ;-)
Mijn ervaring is dat veel scholen graag een extra volwassene met een reeds afgeronde HBO of WO opleiding in de school hebben rondlopen als stagiaire. In jaar 1 had ik 3 scholen aangeschreven, die alle drie binnen een half uur terug mailden dat ik van harte welkom was om op gesprek te komen. In jaar 2 werd ik gevraagd om 2 dagen voor de klas te staan bij wijze van stage op een andere school. Geen probleem, dus. Gewoon schrijven dat je bereid bent om er 100% voor te gaan en ook beschrijven welke nuttige kennis en ervaringen je al in huis hebt. Succes!
NafNaf
PABOforum Peuter
 
Berichten: 158
Geregistreerd op: 18 jul 2011, 08:28
Groep: 6
Schooltype: Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Stage vinden (digipabo verkort)

Berichtdoor Sanne1903 op 12 okt 2013, 11:23

Dankjewel voor je reactie. Ik begin in februari, zou ik dan nu al scholen gaan benaderen of is dat wat voorbarig (aangezien ik nog niet precies weet wat de bedoeling is mbt start van de stage en welke groep en wat er van me verwacht wordt etc.)?
Sanne1903
PABOforum Baby
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 29 sep 2013, 12:56
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Stage vinden (digipabo verkort)

Berichtdoor miek op 12 okt 2013, 11:36

Kun je de digipabo niet vast benaderen om te vragen wat je voor de eerste stage moet zoeken en wat de eisen zijn? Mij lijkt het namelijk wel slim om na de herfstvakantie vast te gaan zoeken. In januari/februari moet vaak een grote groep stagiaires van groep wisselen en de pabo's zoeken dan flink naar plaatsen. Dit ben je dan misschien nog voor.
soms is het beter iets moois te verliezen,
beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad (rowwen heze)
Avatar gebruiker
miek
Paboforumholist
 
Berichten: 2114
Geregistreerd op: 17 mei 2003, 18:26
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Stage vinden (digipabo verkort)

Berichtdoor miek op 12 okt 2013, 11:36

Kun je de digipabo niet vast benaderen om te vragen wat je voor de eerste stage moet zoeken en wat de eisen zijn? Mij lijkt het namelijk wel slim om na de herfstvakantie vast te gaan zoeken. In januari/februari moet vaak een grote groep stagiaires van groep wisselen en de pabo's zoeken dan flink naar plaatsen. Dit ben je dan misschien nog voor.
soms is het beter iets moois te verliezen,
beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad (rowwen heze)
Avatar gebruiker
miek
Paboforumholist
 
Berichten: 2114
Geregistreerd op: 17 mei 2003, 18:26
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Stage vinden (digipabo verkort)

Berichtdoor Sanne1903 op 12 okt 2013, 12:40

Ja daar was ik ook al aan het denken. Dat is goed om te weten. Dan wil ik het inderdaad na de herfstvakantie nu al gaan regelen! Dankjewel!
Sanne1903
PABOforum Baby
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 29 sep 2013, 12:56
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Stage vinden (digipabo verkort)

Berichtdoor Sanne1903 op 15 okt 2013, 10:45

Heeft iemand tips of voorbeelden over hoe jullie dit zoeken naar een stageplek hebben aangepakt? Ik wil in eerste instantie graag een mailtje sturen (het is hier nu herfstvakantie namelijk).

Groetjes,
Sanne
Sanne1903
PABOforum Baby
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 29 sep 2013, 12:56
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Stage vinden (digipabo verkort)

Berichtdoor JufH op 15 okt 2013, 16:01

Persoonlijke benadering werkt altijd het beste... ga na de vakantie eens langs, of bel!
Dit jaar weer fijn juf van groep 7!
Avatar gebruiker
JufH
Paboforumholist
 
Berichten: 1869
Geregistreerd op: 03 feb 2010, 09:38
Groep: 7
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Juf

Re: Stage vinden (digipabo verkort)

Berichtdoor NafNaf op 20 okt 2013, 21:15

Bij ons werd aangeraden om de eerste stage een bovenbouwstage te laten zijn, maar één iemand had al een onderbouwstage geregeld en toen was dat ook geen probleem. Eigenlijk kwam dat in sommige opzichten nog beter uit. Je moet in het eerste jaar sowieso in de onderbouw én in de bovenbouw stage lopen. Ik heb het een heel jaar lang afwisselend in beide bouwen gedaan. Was nog nooit eerder gedaan, maar ik vond het zelf wel handig. Per opdracht bekeek ik gewoon in welke bouw ik dat het meest uitdagend vond.
Je moet wel een paar kleutergymlessen geven, dus het is misschien wel leuk/handig om te zorgen dat één van je stages een kleuterstage is.

Ik heb trouwens de ervaring dat mailen juist beter werkt dan langs gaan. Degene die je nodig hebt is altijd net in bespreking, staat voor de klas of is toevallig één minuut geleden naar de dependance vertrokken...maar misschien ben ik gewoon een pechvogel! :lol:
NafNaf
PABOforum Peuter
 
Berichten: 158
Geregistreerd op: 18 jul 2011, 08:28
Groep: 6
Schooltype: Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Stage vinden (digipabo verkort)

Berichtdoor Sanne1903 op 22 okt 2013, 14:54

Aangezien het hier de afgelopen week herfstvakantie was heb ik het via de mail gedaan. Ik heb verschillende scholen aangeschreven en inmiddels al van 3 scholen een goedkeuring/stageplek aangeboden gekregen! Ik heb dus zelfs de luxe dat ik kan gaan kiezen! Superfijn en niet verwacht :D
Sanne1903
PABOforum Baby
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 29 sep 2013, 12:56
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar Stage algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast