[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Algemeen - Verwachtingen van en over een stagiaire?

Algemeen - Verwachtingen van en over een stagiaire?

Bespreek hier de algemene stagezaken die niet in de andere stageboards horen

Moderator: miekiemousie

Algemeen - Verwachtingen van en over een stagiaire?

Berichtdoor Lindirk op 23 aug 2003, 11:31

Ik ben heel benieuwd wat jullie van een stagiaire verwachten ( als leerkracht) of wat je als stagiaire als prettig en onprettig hebt ervaren ten opzichte van je mentor.

Ik weet dat ik persoonlijk het heel irritant vind als een stagiaire die er dan al een hele tijd is (natuurlijk niet de eerste weken) dr mond gewoon nooi opentrek in de personeels kamer e.d.
Zo viel ik laatst ook in in een klas, dat meisje was er net 2 weken, en zei ook tegen de kinderen als ze het in de klas te druk vond e.d. wat ik persoonlijk als heel positief ervaren heb e.d.

ben benieuwd hoe jullie over dit soort dingen denken, en misschien hebben we dr wat aan.
lindirk, onderwijsassistente en deeltijd Pabo Haarlem, verkorte versie.. 3/4
Avatar gebruiker
Lindirk
PABOforum Peuter
 
Berichten: 193
Geregistreerd op: 12 nov 2002, 11:32
Woonplaats: Haarlem

Re:Verwachtingen van en over een stagiaire?

Berichtdoor Lespakket op 23 aug 2003, 11:39

Heel belangrijk vind ik het als ze het werk zien. Dus als ik met een kind bezig ben, en ander kind heeft een vraag, dat een stagiaire er dan even naar toe loopt. En zeggen dat het rumoerig is, of kinderen tot de orde roepen, dat is alleen maar heel prettig, vind ik! Dat laat zien dat je durft, en dat je ziet dat dat onprettig is.
Ook heel belangrijk: als je een dag(deel) hebt lesgegeven, dat je dan ook zelf het gemaakte werk nakijkt. Al moet je snel naar huis, dan mag je het van mij meenemen naar huis. Of doe het tussen de middag. Ik heb een stagiaire gehad die aan me vroeg of ik het na wilde kijken, want zij had daar geen tijd voor. Ik heb het we gedaan, maar haar wel laten weten dat dat niet zo hoort. En het terug laten komen op de beoordeling.
..::Bianca::..

leerkracht groep 1/2 - specialist hoogbegaafdheid - educatief auteur - workshopleider
Avatar gebruiker
Lespakket
Paboforumholist
 
Berichten: 1628
Geregistreerd op: 21 sep 2002, 12:16
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re:Verwachtingen van en over een stagiaire?

Berichtdoor Anne op 23 aug 2003, 11:44

[quote author=Lindirk link=board=9;threadid=2758;start=0#msg22999 date=1061634712]
Ik weet dat ik persoonlijk het heel irritant vind als een stagiaire die er dan al een hele tijd is (natuurlijk niet de eerste weken) dr mond gewoon nooi opentrek in de personeels kamer e.d.
[/quote]

Ik wil hier even op reageren....ik ben het op zich met je eens, maar vorig jaar in mijn stage was ik net zo. Dit kwam echter doordat het in de teamkamer alleen maar over hele serieuze dingen ging, toetsresultaten werden besproken bijvoorbeeld, of er werd gepland wanneer wat voor activiteit was. Lol maken gebeurde daar niet....
Dan kan je als stagiaire nog zoveel willen, maar meepraten is haast niet te doen.
Ik weet gelukkig dat het ook anders kan, dit jaar konden mijn duo en ik volop meepraten (er werd eigenlijk maar zelden iets serieus besproken....) en dat is een heel stuk leuker!

Ik verwacht van een mentor dat ik de ruimte krijg om mijn verplichte lessen te geven. Ook vind ik het erg fijn als ze laten merken dat ze je vertrouwen door bijvoorbeeld af en toe de klas uit te lopen. In mijn eerste jaar had ik een mentor die er constant de hele les bij bleef zitten en ik vind dat toch minder prettig les geven. (Was bij de kleuters, dus ze zat vaak nog naast me ook)Dan blijf ik mezelf heel erg stagiaire voelen i.p.v. collega. Ook vind ik het prettig als ik betrokken wordt bij wat er in de klas gebeurd; dat je bijvoorbeeld uitgenodigd wordt voor een sportdag o.i.d., dat je de planning mag zien dus.

Enne, werk van eigen lessen nakijken vind ik alleen maar logisch! Jij geeft die les toch, dan kijk je het maar na ook....
Met veel plezier twee dagen in de week juf van een groep 1/2!
Avatar gebruiker
Anne
PABOForum team
 
Berichten: 1278
Geregistreerd op: 20 jan 2002, 06:46
Woonplaats: Den Hoorn
Groep: 1
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0

Re:Verwachtingen van en over een stagiaire?

Berichtdoor Lindirk (andere comp) op 23 aug 2003, 11:51

Ja nee anne, je heb gelijk, bedoelde het eigenlijk in ruimere zin van het woord.
Ook als wij van de bouw, of afzonderlijk gewoon een gezellig praatje met haar anknoopte, kwam er geen reactie, op soms ja en nee terug.
En nee, idd, ik en niemand verwcaht denk ik, dat als je binnekomt je de grootste verhalen e.d. hebt 9 want ook dan ben je vaak niet erg geliefd) maar persoonlijk zou ik het fijn vinden, als iemand ook wat terug te melden heeft, in welke situatie dan ook.
Lindirk (andere comp)
 

Re:Verwachtingen van en over een stagiaire?

Berichtdoor Anne op 23 aug 2003, 14:17

Ben het helemaal met je eens! Als je zelf tegen haar begint te praten, zou ik ook wel antwoord terug verwachten. Bij ons was het probleem echter ook nog dat ze dat ook niet deden....we zaten er wel, maar hadden net zo goed weg kunnen gaan....
Met veel plezier twee dagen in de week juf van een groep 1/2!
Avatar gebruiker
Anne
PABOForum team
 
Berichten: 1278
Geregistreerd op: 20 jan 2002, 06:46
Woonplaats: Den Hoorn
Groep: 1
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0

Re:Verwachtingen van en over een stagiaire?

Berichtdoor brigitte op 23 aug 2003, 15:59

Ik verwacht van een stagiaire inzet, voorbereiding en betrokkenheid. Ik nodig stagiaires altijd uit voor speciale dingen die op andere dagen vallen en waardeer het zeer als hij/zij ook komt als dat mogelijk is.
Avatar gebruiker
brigitte
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 529
Geregistreerd op: 26 aug 2002, 21:46
Woonplaats: Vlaardingen

Re:Verwachtingen van en over een stagiaire?

Berichtdoor jufelly op 23 aug 2003, 16:51

Ik vind initiatief nemen heel belangrijk. Zoals Biebels al zei: werk zien, niet afwachten tot je een opdracht krijgt.
En een schooldag is niet gedaan als de schoolbel gaat... Ik had 2 jaar geleden een stagiaire die wanneer de bel ging meteen naar huis ging. Als ik haar er op aansprak, had ze altijd wel een excuus...
Belgische juf in Nederland
jufelly
PABOforum Peuter
 
Berichten: 56
Geregistreerd op: 14 aug 2003, 07:29
Woonplaats: Limburg

Re:Verwachtingen van en over een stagiaire?

Berichtdoor juf_miriam op 23 aug 2003, 18:07

Anne zei het ook al; merken dat ze vertrouwen in je hebben!!
Het is nl. erg vervelend dat, als je bijv. een hele ochtend lesgeeft, je mentor de hele tijd zit te kijken. Van mij mocht hij wel eens uit de klas gaan. Dan voel je dat je hij/zij het vertrouwen in je heeft...en helemaal alleen in een klas zijn de lln. toch anders dan met de 'enige echte' leraar erbij!!
Je leert er dus ook nog eens heel veel van.

Komend schooljaar groep 2!
9 juni 2008 mama geworden van Isis.
Avatar gebruiker
juf_miriam
PABOForum team
 
Berichten: 2485
Geregistreerd op: 26 jun 2002, 15:22
Woonplaats: Limburg, omgeving Weert
Groep: 2
Schooltype: Onderwijs Kansen
Functie: Groepsleerkracht en IB-er

Re:Verwachtingen van en over een stagiaire?

Berichtdoor Yosz op 25 aug 2003, 22:21

dingen voor de mentor:
stel je stagiaire aan iedereen voor loop met hem rond het gebouw en laat hem een beetje de belangrijkste dingen zien.
Als stagiair vind ik de 1e dag eigenlijk nooit leuk.
Laat je stagiair gewoon rustig observeren de 1e dag en laat hem/haar zelf de keus maken wanneer die wil beginnen met lesgeven. Dan komt het initiatief vanzelf.
Probeer als mentor het positieve te benadrukken.
Als stagiair vind ik het fijn als een leerkracht er niet altijd is..geeft me zelfvertrouwen dat ze mijn manier van lesgeven wel OK vind.

Wat ik heb meegemaakt:'
'gadverdamme ik wil geen stagiaire' *zei een leerkracht tegen de directeur terwijl het meisje er verstijfd van angst naastzat*
*zo vertel mij eens de bekendste leertheorien*: zei de directeur toen ik net 3 weken op de pabo zat.
En het ergste wat ik heb meegemaakt. Een lerares die over alles loog. 3 weken lang mijn lessen met ruim voldoende beoordeelde om vervolgens een onvoldoende te geven!

Ik ga dit jaar mijn LIO in op een stageschool waar ik regelmatig poppenkast heb gespeeld. Het komt er vrij ontspannen over. Serieus maar wel met een lach. Je moet met je collega's over van alles kunnen praten.
Als je als mentor je openstelt naar een stagiair door wat over jezelf te vertellen komt de stagiair ook losser.
Ik had een mentrix die echt ALLES vertelde over haar verliefdheid op de fotograaf die tegenover haar woonde..en mijn vriendje woonde aan de andere kant. Erg veel gelachen met haar.

1 keer hadden we allebei zo'n honger en de tijd ging voorbij. Hopelijk komt er een kind uit de andere klassen met een traktatie..koekjes ofzo..en daar knalde de deur open..een kind kwam binnen..met koekjes...we smulden en kwijlden. toen kregen we een bordje met de koekjes erop..wij trekken eraan..was het vastgelijmd. We hebben de hele week nonstop dubbelgelegen.
Yosz
 

Re:Verwachtingen van en over een stagiaire?

Berichtdoor Hermione op 26 aug 2003, 10:23

Er is al veel genoemd, maar overige verwachtingen van deze stagiaire:
- door teamleden direct aangesproken worden op je functioneren en niet aan het einde van je stage, via je mentor en bij de beoordeling. Dan is het te laat om nog zaken bij te kunnen stellen. Ik vond het bijv. erg vervelend dat bepaalde aspecten van mijn gedrag (waarvan ik dacht dat het gewoon was) bij een aantal mensen verkeerd vielen én dat die mensen mij daar niet op aanspraken, zodat ik door bleef gaan;
- eventuele handleidingen en protocollen voor gedrag binnen het team, met ouders en naar leerlingen toe krijgen (al gaat het maar om dingen zoals: 'als je als enige met een leerling in het lokaal bent, blijft de deur altijd open');
- beoordeeld worden op zowel inhoudelijke als gedragsaspecten vind ik op zich prima. Ik weet van een stagiaire die (als hij er eenmaal was) prima lessen kon draaien, maar zich constant en ook na erop aangesproken te zijn niet aan de duidelijke regels hield (zonder bericht afwezig zijn, te laat komen, roken op school, kleding/uiterlijke verzorging, zeer slordig omspringen met schoolmateriaal, ouders uit de hoogte aanspreken, zich te proberen onttrekken aan alle niet-lestaken etc.) dat hij vriendelijk verzocht werd de stageschool te verlaten en dus geen beoordeling kreeg - naar mijn mening terecht.
- belangrijke dingen over de leerlingen van je stageklas verteld krijgen (ik had ernaar gevraagd, maar kreeg bijv. niet te horen dat de moeder van een meisje overleden was en heb toen wat ontactische dingen gedaan);
- duidelijkheid over wat wel/niet gewaardeerd wordt. Dit klinkt misschien vaag, maar als stagiaire had ik vaak het gevoel me te veel te bemoeien met de lessen van mijn mentor en dan vond hij me weer te passief. Anderzijds ruimde ik wel eens zijn puinhoop op en dan was ik weer te actief. Het is misschien mijn fout dat ik niet goed kan aftasten wat wel of niet wenselijk is, maar het verschilt ook per mentor en groep;
- toegang tot materialen, faciliteiten en informatie waartoe het team ook toegang heeft, in die mate die nodig en nuttig is voor je stage. Klinkt simpel, maar als je bijv. niet eens op school een handleiding mag kopiëren waar je een les uit gaat geven en die handleiding ook niet mee naar huis mag nemen, is dat vervelend. Als je niet de verslagen mag zien van een oudergesprek waar je niet bij mocht zijn, terwijl daarin is aangesproken dat een bepaalde leerling op een bepaalde manier aangepakt zal worden, en dat wordt je evenmin verteld, is dat niet juist.
- voldoende ruimte krijgen om opdrachten van de Pabo uit te voeren en, als dit niet mag/kan ('verhalend ontwerp? Nee, dat kan bij ons echt niet.') steun richting opleiding en bij vervangende opdracht;
- op stagedagen een veilige, afsluitbare plaats krijgen voor je persoonlijke eigendommen zoals laptop en portemonnee;
- verteld worden over praktische zaken (bijv. niet alleen 'hier staat de koffie, neem zoveel als je wil', maar ook het bijbehorende 'hou zelf bij wat je ongeveer gebruikt en gooi per bakje x eurocent in de pot, dat doen we meestal eens per week'); en
- ik hoop dat een mentor beseft dat zaken die voor hem of haar vanzelfsprekend zijn, dat voor mij niet hoeven te zijn. Het kan gaan om niet allerlei soorten afspraken op school, maar ook om kleine weet-dingen. Vanwege de vanzelfsprekendheid kan de mentor natuurlijk ook niet alles overbrieven, maar dan verwacht ik wel begrip als ik bepaalde dingen niet weet of anders doe. Bijv.: als iedereen binnen het team weet (maar deze stagiaire niet) dat de conciërge graag wil dat gebruikte koffiekopjes op aanrecht X worden geplaatst , dan moet de mentor mij niet al te boos aankijken wanneer hij een vuurspuwende conciërge langs heeft gehad omdat ik ze in de vaatwasmachine heb gezet, want inruimen is een Taak van de Conciërge);
- duidelijk maken of, wanneer en op welke wijze een stagiaire contact met de mentor op kan nemen. Soms is het handig of noodzakelijk om buiten de stageuren om even iets te bespreken, maar of dit mogelijk is moet de mentor bepalen.

Wat nog meer? Ik denk dat als basis een open gesprekshouding erg belangrijk is, en de tijdige kans om 'fouten' te verbeteren. Een stagiaire moet ook fouten mogen maken, vind ik. Als je al zo perfect was, was de Pabo overbodig.

Yosz, wat ik me afvraag: ging de beoordeling van je lessen en van (kennelijk) je stage als geheel op dezelfde punten? Hoe is dat dan door de opleiding opgepakt? Die moeten toch ook opkomen voor hun stagiaires als er iets niet pluis is?
Hermione
PABOforum Baby
 
Berichten: 19
Geregistreerd op: 11 jul 2003, 12:15

Re:Verwachtingen van en over een stagiaire?

Berichtdoor floor op 26 aug 2003, 10:43

goh bedankt voor deze goede tips.
Dit waren tips zoals ik ze ook bedoelde in de topic stage-begeleiding.
Avatar gebruiker
floor
PABOforum Baby
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: 21 aug 2002, 15:07

Re:Verwachtingen van en over een stagiaire?

Berichtdoor Lindirk op 26 aug 2003, 16:26

Zo, volgens mij ben je een aardig tijdje met schrijven bezig geweest zeg, maar idd we hebben er wel veel aan.
Hoewel ik bv weet dat niet alles bij ons op school mogelijk is, afgesloten ruimte voor je persoonlijke spullen, nee hebben we niet, maar ook de leerkrachten niet.

en wat ik eigenlijkpersoonlijk het aller belangrijkste vind. DURVEN VRAGEN STELLEN.. voor de stagiaire dan, Ik merk, hoelag je werkt, hoe meer dingen automatisch gaan en dan wil je nog wel eens vergeten dat dat voor iemand niet zo van zelf sprekend is, en dat is geen onwil, of iets, maar let maar op dat gebeurd gewoon.
Daarom denk ik dat het heel belangrijk is, om als stagiaire niet bang te zijjn ok vragen te stellen.
lindirk, onderwijsassistente en deeltijd Pabo Haarlem, verkorte versie.. 3/4
Avatar gebruiker
Lindirk
PABOforum Peuter
 
Berichten: 193
Geregistreerd op: 12 nov 2002, 11:32
Woonplaats: Haarlem

Re:Verwachtingen van en over een stagiaire?

Berichtdoor yoszillian op 26 aug 2003, 20:00

Die rampstage:
Nou in het 3de jaar moet je een week lesgeven aan aan die eis had ik omdat ik in mijn 3de week zat nog niet voldaan. En aangezien dit toch wel een belangrijk deel is heb ik het toen ingehaald op mijn oude stageschool. Ik heb toen 2 dagen proef gelopen op de basisscool waar ik het jaar ervoor had gezeten. Dit ging goed en ik ging toen gelijk de week erop mijn themaweek draaien.

Wat ik op de 1e stageschool in het 3de jaar heb meegemaakt is ronduit walgelijk en bedondering van de inspectie door misbruik te maken van het geld van onderwijskansen enzo. Een project waarbij je extra geld en ondersteuning krijgt. De school moet dan wel aan een aantal eisen voldoen. Basisontwikkeling invoeren enzo..maar waar het op uit draaide was dat ik de lerares advies gaf over basisontwikkeling. Vervolgens ging ze in de pauze voor de inspectie kwam heel het lokaal overhoop gooien en de instructie uit het boek achter elkaar opdreunen. De kinderen waren gewaarschuwd en het enfant terrible drukte ze meteen op haar schoot nadat hij 1 keer bewoog. Mij was verzocht de 2 kinderen die naast mij zaten hard aan te pakken.
Ik heb me daar gebruikt gevoeld maar ben wel erg blij met mijn stagecoordinator. Kijk ik moest nog een paar dagen nadat er diverse dingen waren gebeurt. Het hele weekend heb ik me klote gevoeld en belabberd. Ik wilde me ziek melden. Ik kon de kinderen niet aan (33 kinderen waarvan er 3 nederlands beheersen, 5 kinderen die eigenlijk naar speciaal onderwijs moesten). De mentrix was slechts. En ondanks alles had ik ze redelijk onder controle en waren mijn lessen ok. Ze kon zelf geen orde houden en dit was ook algemeen bekend bij haar andere collega's. De 1e week ging nog..aan het eind van de 2de week dacht ik al als dit maar snel over is ..nog even vol houden. 3de week. het contact met mijn mentrix liep voor geen meter. We hadden niks gemeen. Ik was heel open naar haar vroeg haar naar het weekend wat ze allemaal gedaan had. Ik ruimde haar klas op deed alles voor haar.
het meest typerende voorbeeld was tijdens een studiedag toen ze aan mij vroeg wat het allemaal inhield (fasen aanleren van woorden).
Ik heb bij de stagecoordinator van die school de laatste week maar mijn mond gehouden. Ze vroeg hoe het ging. Ik zei dat het wel OK ging maar dat kleuters niets voor mij was. Ik kon niet die hele leerkracht afkraken om vervolgens mijn stage in groep 6 waar ik echt naar uitkeek te volbrengen. Die vrouw die daar lesgaf was zo tof en open klikte vanaf minuut 1.
Mijn mentrix toonde nooit interesse in mij. Mijn beoordelingen waren altijd in orde.
Wat mij irriteerde was een situatie zoals deze:
Als er geslagen was in de klasdoor probleemleerling A. moest hij naar de lerarenkamer. Dit deed ze regelmatig. Hij moest daar afkoelen en kreeg strafpuzzels ofzo van de directrice.
Vervolgens geef ik een speelwerkles. Hij slaat alles aan puin. Ik zet hem in de lerarenkamer met een puzzel. Het is 1400. Telkens loop ik langs om te kijken hoe het gaat. Vervolgens smijt hij de puzzel op de grond. De directrice zegt dat hij pas weg mag als hij de puzzel netjes afheeft en excuses aan mij maakt. Afijn uiteindelijk deed hij dat 14.45 zat hij weer in de klas. Mijn mentrix vond het onverantwoord..want stel dat de ouders zagen dat hij strafwerk had gehad. Terwijl zij dat vrijwel iedere dag met hem deed.
Het is ook de zwaarste klas geweest waar ik ooit aan les heb gegeven. Het was op een zwarte school. Iets waar ik erg naartoe heb uitgekeken. Het was 1 grote nachtmerrie. Kleuters die spulletjes jatten....en dan glashard ontkennen als je ze betrapt. Alles was een ramp op die school.
Het afgelopen jaar heb ik ingeschreven gestaan op de PABO. Maar feitelijk geen enkele les gevolgd. Ik heb wel tentamens gedaan. Ik wilde ertussen uit..ik had het gehad. Deze week lever ik mijn opdrachten en beoordelingen pas in. Een jaar nadat ik de stage heb afgerond lever ik mijn stage dus in. En dan heb ik genoeg punten voor het laatste jaar. Ik ben weer gemotiveerd. Maar ik denk dat als ik weer op zo'n verschrikkelijke school terecht kom dat ik dan definitief stop met de pabo. Ik word er down van als ik er al over tik. Gelukkig loopt een vriendin van mij op de LIO school waar ik stage ga lopen en ze heeft me verzekerd dat mijn groep een normale groep is met een leuke lerares die staat te springen om een LIO-student. Dit stelt me enorm gerust. Ik ben vorig jaar een paar keer op die school geweest voor poppenkast en het is zo totaal anders..zo'n leuke sfeer..dat ik ervoor wil gaan.

Maar goed eigenlijk zou er een zwarte lijst moeten worden opgesteld voor scholen die waardeloos omgaan met hun stagiaires.
yoszillian
 

Re:Verwachtingen van en over een stagiaire?

Berichtdoor Lespakket op 26 aug 2003, 20:56

Met die laatste zin ben ik het eens!!! Je moet natuurlijk wel iets kunnen leren op je stageschool.
Maar ik denk ook dat je van zo'n flutstage kunt leren. Ik heb ook een rotstage gehad, maar gelukkig lang niet zo erg als die van jou. Ik had schatten van kinderen, en had alles goed onder controle (schouderklopje voor mezelf ;D) maar ik had ontzettend slechte begeleiding. Van deze stage ben ik heel zelfstandig geworden, want ik moest mezelf evalueren. Mijn mentrix zei alleen maar dat het niet goed ging, en dat de kinderen teveel kletsten en zo. Geen opbouwende kritiek, geen reflectiepunten... Van zulke stages leer je hoe het niet moet ::)
Ik ben blij dat je de draad weer een beetje opgepakt hebt, en ik hoop dat je ook stages zult hebben/ gehad hebt, die je motiveren voor het vak. Want dat is toch geweldig!?
..::Bianca::..

leerkracht groep 1/2 - specialist hoogbegaafdheid - educatief auteur - workshopleider
Avatar gebruiker
Lespakket
Paboforumholist
 
Berichten: 1628
Geregistreerd op: 21 sep 2002, 12:16
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re:Verwachtingen van en over een stagiaire?

Berichtdoor Lindirk op 26 aug 2003, 21:48

succes yoszillian
kan meheel goed voorstellen dat je het eff heleaal gehad heb..maar ja, voor je volgende stage hoe meer je er tegen op ziet, hoe mer het mee vallen zal toch?
lindirk, onderwijsassistente en deeltijd Pabo Haarlem, verkorte versie.. 3/4
Avatar gebruiker
Lindirk
PABOforum Peuter
 
Berichten: 193
Geregistreerd op: 12 nov 2002, 11:32
Woonplaats: Haarlem

Volgende

Keer terug naar Stage algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten