Moeite in de stageklas

Bespreek hier de algemene stagezaken die niet in de andere stageboards horen

Moderator: miekiemousie

Moeite in de stageklas

Berichtdoor Irmgard94 op 08 jan 2017, 23:59

Beste allen,

Ik loop in mijn stage tegen een aantal dingen aan en wellicht dat jullie mij kunnen helpen.
Ik ben een 3e jaars pabo voltijd student.
In deze stage merk ik dat ik vooral moeite heb met met de les binnen de gegeven tijd houden. Ik heb al geprobeerd met een timer te werken. Dit werkt wel iets maar niet genoeg. Dat heeft te maken met de organisatie binnen de klas. Ik merk dat ik dat nog erg lastig blijf vinden. Binnen de belevingswereld blijven is ook niet echt mijn sterkste kant. Als mijn mentrix dan feedback geeft komt het ook niet echt als een verassing maar meer als een oja natuurlijk momentje.

Waar ik ook erg tegenaan loop is orde. Dit gaat mij niet zo makkelijk af. Ik merk dat ik het lastig vindt om mijn eigen grenzen aan te geven enz.

Hebben jullie hier wat tips voor ?

Alvast bedankt.

Groetjes Irmgard
Irmgard94
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 08 jan 2017, 23:51
Groep: 0
PABO jaar: 3

Re: Moeite in de stageklas

Berichtdoor Erick op 09 jan 2017, 12:51

Hoi Irmgard,

Vervelend dat je hier tijdens je stage tegenaan loopt. Maar beter nu, want dan kun je nieuwe oplossingen leren en wij kunnen met je meedenken. Uit je berichtje haal ik een aantal pijnpunten:
a - Moeite om binnen de tijd de les te geven als gevolg van de organisatie in de klas
b - Aansluiten op de belevingswereld
c - Orde, eigen grenzen aangeven is moeilijk

a > Ik maak op dat de organisatie veel tijd vraagt. Heeft dit te maken met de orde? Wat gebeurt er in de groep en wat moet jij doen wat betreft de organisatie om goed aan de les te kunnen starten? En is het iets wat terugkomt bij alle vakken of vakken in het bijzonder?
c > Misschien kun je aan het begin van de les een paar grenzen aangeven. "Ik verwacht dit .... van jullie, en als dat goed gaat dan hebben we straks tijd om..."
b > Misschien kun je kijken naar wat de kinderen bezig houdt. Je weet bijvoorbeeld dat Guus op voetbal zit. Maak daar een voorbeeld zin me tijdens de uitleg, of, maak een werkblad met zinnen/sommen over de kinderen waarmee ze iets moeten doen (ontleden, werkwoorden onderstrepen, som uitrekenen)

In welke groep loop je stage?

Erick :) ;)
Maar bovenal laat ie ons dromen over een hele mooie toekomst, ja hij laat ons geloven in onszelf.
Avatar gebruiker
Erick
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 833
Geregistreerd op: 18 maart 2011, 09:20
Woonplaats: Noord-Limburg
Groep: 6
Schooltype: etc.
PABO jaar: 0


Keer terug naar Stage algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron