[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Algemeen - 1 april grap

Algemeen - 1 april grap

Bespreek hier de algemene stagezaken die niet in de andere stageboards horen

Moderator: miekiemousie

Re:Groep 6 - 1 april grap

Berichtdoor gearz op 02 apr 2004, 17:28

's ochtends kwamen er wel enkele kinderen de juffen (geen meesters daar :)) toe om te melden dat het wel een grap moest zijn.

Heel veel andere kinderen vertelden dat ze hun naam al bijna kenden en dat ze goed geoefend hadden.

Toen we ze het uiteindelijk vertelden waren de reacties natuurlijk:
Aaahhh wisten we allang; zie je, zei het toch; ik ben er heus niet ingetrapt; enz enz... je kent het wel...

Nou ze waren er wel mooi ingetrapt want ze hadden allemaal zitten oefenen donderdag op school en veel ook thuis. Er waren zelfs ouders die opbelden om te vragen of het echt zo was :D:D:D

Kortom het was weer erg geslaagd
Inmiddels pabo twee || http://www.pabotwee.tk ||
Avatar gebruiker
gearz
PABOforum Baby
 
Berichten: 42
Geregistreerd op: 25 feb 2004, 13:51
Woonplaats: Den Haag (ypenburg)

Re:Groep 6 - 1 april grap

Berichtdoor nou moe op 03 apr 2004, 12:29

ik hoorde dat een school bij ons in de buurt ook een leuke had.
er was namelijk een luizenplaag uitgebroken op school en alle kinderen moesten dus met een badmuts naar school komen om ervoor te zorgen dat de plaag zich niet snel zou verspreiden. ;D
sinaasappelnetjes konden ook gebruikt worden. alles in strijd tegen de luis.
haha ik had wel willen zien hoeveel er met badmuts naar school zijn gekomen. ;)
'juf wat wil jij later worden?'
Avatar gebruiker
nou moe
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 539
Geregistreerd op: 14 jan 2003, 20:29
Woonplaats: brabant

Re:Groep 6 - 1 april grap

Berichtdoor April op 03 apr 2004, 12:58

dit is echt leuk om te onthouden!!!!

op mijn stage vertelden ze dat een andere school enkele jaren geleden een brief aan de kinderen had meegegeven waarin vermeld stond dat op woensdag mensen aan het werk zouden gaan met de riolering en dat er die dag geen water gepakt kon worden. de vraag was of de ouders de kinderen emmers, cericans (?), flessen etc. met water wilden meegeven voor het handen wassen, wc doorspoelen, koffie en thee zetten.
bijna iedereen had wel een emmer meegenomen en toen was het 1 april!!!!!!

een van de leerkrachten had dit jaar de kinderen gevraagd of ze allemaal hun tandenborstel en tandpasta mee wilden nemen omdat de volgende dag een medewerker van de ggd zou komen met voorlichting over 'goed poetsen', maar het geval was dat die vrouw die dag niet het grote gebit en tandenborstel mee kon nemen om het goed te laten zien en nu moesten de kinderen dus zelf de spullen meenemen. er was zelfs een moeder geweest die 's nachts om drie uur wakker geworden was en die toen nog het bed was uitgegaan om de spullen klaar te leggen omdat ze bang was dat het vergeten zou worden.... toen iedereen in de klas zat zou de leerkracht de vrouw omhalen en kwam daarop zelf verkleed terug met de uitleg dat het om een 1 april grap ging!

groeten g!
Laatst bijgewerkt door April op 17 mei 2005, 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Komend schooljaar voor het eerst een vaste groep (3) voor de ma di en wo!!!
Avatar gebruiker
April
PABOforum Peuter
 
Berichten: 189
Geregistreerd op: 28 dec 2003, 17:59
Woonplaats: grens gelderland/overijssel

Berichtdoor juf_miriam op 20 maart 2005, 20:36

Wie heeft er nog een leuk idee?? Voor de hele school??

Komend schooljaar groep 2!
9 juni 2008 mama geworden van Isis.
Avatar gebruiker
juf_miriam
PABOForum team
 
Berichten: 2485
Geregistreerd op: 26 jun 2002, 15:22
Woonplaats: Limburg, omgeving Weert
Groep: 2
Schooltype: Onderwijs Kansen
Functie: Groepsleerkracht en IB-er

Berichtdoor juf an1ta op 21 maart 2005, 10:13

Bij ons is er nogal een issue over gezond eten en gezonde traktaties in de ouderraad. Dus daar haken wij op in. Er gaat vandaag een brief mee dat er vanaf deze week op vrijdagen ook kroketten en frikadellen besteld kunnen worden voor bij de lunch (net als schoolmelk). BEn benieuwd naar de reacties van ouders (kinderen vinden het natuurlijk geweldig :) )

En dan delen we a.s. vrijdag natuurlijk wel een bitterbal en knakworstje ofzo uit voor de kinderen.
juf an1ta
PABOforum Peuter
 
Berichten: 194
Geregistreerd op: 11 sep 2004, 18:37
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Groep: 1
Schooltype: Montessori
PABO jaar: 0

Berichtdoor KT Belle op 21 maart 2005, 11:17

huh? maar dan is het toch geen 1 aprilgrap meer? Als je hem nu al doet?
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt.

Ik zoek werk als juf op een vernieuwende school!
Avatar gebruiker
KT Belle
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 271
Geregistreerd op: 02 aug 2004, 09:56
Woonplaats: Utrecht
PABO jaar: 0
Functie: werkzoekende

Berichtdoor juf an1ta op 21 maart 2005, 11:29

Ja, je hebt gelijk.... Ik vergis me al de hele tijd dat ik denk dat het aankomende vrijdag al is... Ik bedoel dus dat de brief na de pasen mee gaat.
juf an1ta
PABOforum Peuter
 
Berichten: 194
Geregistreerd op: 11 sep 2004, 18:37
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Groep: 1
Schooltype: Montessori
PABO jaar: 0

Berichtdoor KT Belle op 21 maart 2005, 12:05

Oke dan...

;)
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt.

Ik zoek werk als juf op een vernieuwende school!
Avatar gebruiker
KT Belle
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 271
Geregistreerd op: 02 aug 2004, 09:56
Woonplaats: Utrecht
PABO jaar: 0
Functie: werkzoekende

Re:Groep 6 - 1 april grap

Berichtdoor Gjyla op 30 maart 2005, 17:05

Ik ga het maken met Macromedia Flash. En als het werkt, zet ik het dit weekend wel op m'n website... kan iedereen ervan genieten. ;)

Staat het al op je website Geoffrey? Morgen moet ik ook een ICT- les geven en dan zou het wel leuk zijn als ik dat kan gebruiken. :D
Avatar gebruiker
Gjyla
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 278
Geregistreerd op: 05 jun 2004, 15:32
Groep: 5
PABO jaar: 0

Berichtdoor Bibiene op 30 maart 2005, 17:22

Haha, als ik het nu vertel vind ik het nog steeds een goede grap.
Toen ik zelf op de basisschool zat hadden we met de groep besloten niet om half 9 in de klas te verschijnen, maar op een afgesproken plek. Wel op een plek zodat we het schoolplein in de gaten konden houden. En ja hoor daar stond de meester op het schoolplein. Nadat hij weer naar binnen was gegaan zijn wij ook naar school gegaan. Toen we allemaal binnen waren riepen we dus 1 APRIL !!!!!!!!!
Op dat moment (dachten wij) dat hij het niet zo leuk vond. Hij schreeuwde van het een en het ander. Er had wel wat kunnen gebeuren, wat moeten jullie ouders hier wel niet van denken. Hij klonk echt serieus. Hij zei dat we voor straf iets moesten overschrijven en daar hadden we 5 minuten voor. We kregen het blad voor ons en natuurlijk stond daar heel wat tekst op, wat we niet in 5 minuten konden overschrijven.
Iedereen begon druk te pennen. De 5 minuten waren om en natuurlijk niemand was klaar.
Wat stond er bovenaan?

SCHRIJF JE NAAM OP HET BLAADJE EN WACHT TOT DE 5 MINUTEN OM ZIJN.

Er waren maar twee leerlingen van de 36 die het hadden gelezen.

Dat vond ik nou nog eens een goeie grap.
Avatar gebruiker
Bibiene
PABOforum Peuter
 
Berichten: 208
Geregistreerd op: 18 sep 2004, 22:57
Woonplaats: Zaanstad
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 3

Berichtdoor Aankomend-juffie op 31 maart 2005, 18:30

Haha, als ik het nu vertel vind ik het nog steeds een goede grap.
Toen ik zelf op de basisschool zat hadden we met de groep besloten niet om half 9 in de klas te verschijnen, maar op een afgesproken plek. Wel op een plek zodat we het schoolplein in de gaten konden houden. En ja hoor daar stond de meester op het schoolplein. Nadat hij weer naar binnen was gegaan zijn wij ook naar school gegaan. Toen we allemaal binnen waren riepen we dus 1 APRIL !!!!!!!!!
Op dat moment (dachten wij) dat hij het niet zo leuk vond. Hij schreeuwde van het een en het ander. Er had wel wat kunnen gebeuren, wat moeten jullie ouders hier wel niet van denken. Hij klonk echt serieus. Hij zei dat we voor straf iets moesten overschrijven en daar hadden we 5 minuten voor. We kregen het blad voor ons en natuurlijk stond daar heel wat tekst op, wat we niet in 5 minuten konden overschrijven.
Iedereen begon druk te pennen. De 5 minuten waren om en natuurlijk niemand was klaar.
Wat stond er bovenaan?

SCHRIJF JE NAAM OP HET BLAADJE EN WACHT TOT DE 5 MINUTEN OM ZIJN.

Er waren maar twee leerlingen van de 36 die het hadden gelezen.

Dat vond ik nou nog eens een goeie grap.

Zoiets heb ik ook een keer gehad, we hadden afgesproken met de hele klas achter een rijtje huizen. Er waren twee jongens die hadden lege flesjes bier meegenomen. We kwamen een kwartier te laat met zijn allen de klas inlopen net alsof we dronken waren. Helaas waren er een paar die niet meededen. De leraar kon er helaas niet zo erg om lachen. Dit was in groep 7.

In groep 8 hebben we op 1 april ook een keer een blad gehad met 20 vragen erop. Bovenaan stond ook dat we er 5 minuten de tijd voor hadden. Vraag 1: Lees eerst alle vragen goed door. Vraag 20: Schrijf je naam op en wacht tot de 5 minuten om zijn. Iedereen was druk aan het rekenen en gekke dingen doen. We moesten tafels op schrijven, 10 keer met je pen tikken dat soort dingen. Na afloop hebben er er vreselijk om gelachen.
Aankomend-juffie
PABOforum Baby
 
Berichten: 20
Geregistreerd op: 15 okt 2004, 17:57

Berichtdoor Lindirk op 01 apr 2005, 17:13

Die van ons heeft de hele dag geduurd, helemaal top.
Ze zijn bij ons al anderehalve week bezig om het alarmsysteem te veranderen. Elke klas en gang etc heeft nu een sensor kastje gekregen, en vandaag trad het in werken ( ECHT).

De adjunct is bij iedereen in de klas gekomen, om te vertellen dat ze een probleem hadden. Hij heeft tegen de kinderen gezegd dat er in dat kastje ook een camera zat waar hij en de directeur naar de kinderen konden kijken of hij wel hard genoeg werkte. Maar de klas stond nu zo opgesteld, dat hij niet de hele klas kon zien. We moesten dus de hele klas verbouwen (echt helemaaaaal!) ( bord zou van het weekend voor het raam gehangen worden enzo.... )
OPEN OGEN..
alles veranderd, hij hielp even mee. Daarna vertelde hij dat er ook een carmera bij de toiletten hingen. Voordat ze die ruimte in moesten, moesten ze eerst hun naam zeggen, anders zou het water het niet doen ( reageerdde ook op het alarm). Hij heeft het even voor gedaan, en idd.

Ik had vandaag groep 3, nou echt MET OPEN OGEN. hun naam zeggen voordat ze naar binnen gingen, terwijl we aan het werk waren, stiekem aan aantal keer naar de camera zwaaien... Als ik even weg liep, waren ze hard aan het werk... want jha.. de meesters konden je zien..
De adjunct kwam soms eff langs met wat info die wij m gegeven hadden, ( die klets veel, die zwaait regelmatig etc)

Echt helemaal gewldig, aan het begin van de middag snapte ze wel dat die wc een grapje waren.. maar die camera absoluut niet... ook ouders totaal niet.. die kwamen allemaal vragen hoe het nou precies zat en of zij ook ergens op moesten letten enzo!
Toppertje... kwam gewoon omdat die mannen dr al anderhalve week mee bezig zijn, dan wordt het allemaal een stuk geloofwaardiger!
lindirk, onderwijsassistente en deeltijd Pabo Haarlem, verkorte versie.. 3/4
Avatar gebruiker
Lindirk
PABOforum Peuter
 
Berichten: 193
Geregistreerd op: 12 nov 2002, 11:32
Woonplaats: Haarlem

Berichtdoor Fruts32 op 01 apr 2005, 17:28

Grappig als iedereen er dan zo intrapt!

Ik moet bekennen dat ik ook te pakken ben genomen... een collega had verteld over zijn nieuwe aankoop, een appartement in de Ardennen.
Hij had gisteren een mailtje rondgestuurd met beschrijvingen van de omgeving e.d. en de mededeling dat collega's en vrienden er wat hem betrof heeeel goedkoop konden logeren. Ik zag mezelf er al een heerlijk weekendje vertoeven en was blij... ik wist dat die collega er al een tijdje mee in z'n hoofd liep...

Tot vandaag de foto kwam... verdorie! :oops:

Afbeelding
Fruts32
PABOforum Peuter
 
Berichten: 75
Geregistreerd op: 14 jan 2005, 16:22

Berichtdoor Priscilla op 01 apr 2005, 17:37

Ja dan hebben ze je goed te pakken. Heerlijk. Al moet ik zeggen dat het bij mij in de klas vandaag 100% is meegevallen. Op een paar kikkers en spinnen na is het opvallend rustig gebleven! :D
Avatar gebruiker
Priscilla
PABOForum team
 
Berichten: 1995
Geregistreerd op: 28 nov 2001, 05:55
Woonplaats: Noord-Brabant
Groep: 12
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0

Berichtdoor Patrick op 01 apr 2005, 18:35

Bij mij is het wel een ander verhaal geweest. In 4 groepen 7 hebben eenzelfde grap uitgehaald en ik zelf nog eens in mijn eigen groep.

1. Gym
Alle groepen 7 hebben op de vrijdag gym. De vakleerkracht zat ook in het complot. Aan het begin van de les werd de kinderen verteld dat zij een "trappen-test" zouden krijgen, waaruit duidelijk naar voren komt hoe je conditie is.
De kinderen hebben zich echt helemaal gegeven. Want er is ook verteld dat er 1 maart (vlak voor ons kamp) een brief mee is gegaan naar huis. Hierin stond vermeld dat vanaf volgend jaar in alle groepen 8 de kinderen gezonder moeten gaan leven. De kinderen met een slechtere conditie zouden dan elke vrijdagmiddag extra les krijgen, na schooltijd.
Een kwartier voor dat de kids naar huis zouden gaan, werden alle kinderen de gang op geroepen en in groepen verdeeld. (A-B-C-D) De groepen A en B zouden dus die extra middag moeten gymen.

Bij het indelen en bekendmaken zag je die gezichten al staan, fantastisch. Want de meeste kids sporten veel en vonden dat zij onterecht in deze groepen werden gedeeld.
Tot er werd verteld dat zij zwaar in de maling waren genomen....

2. CITO
De CITO is pas voorbij voor het LVS. De kinderen vinden dit niet fijn. Ik heb een brief opgesteld namens de CITO met daarin het bericht dat er in het registratieproces wat mis is gegaan. Er is een virus uitgebroken en alle recente gegevens van de laatste toetsen zijn hierdoor aangetast en helaas niet meer gered.
Ik heb de tafels uit elkaar laten schuiven en de kinderen de boekjes voor hun neus laten delen. Tot ik tot de ontdekking kwam dat er geen antwoordbladen meer op voorraad waren..... Maar ze trapten er allen 1 voor 1 in... GEWELDIG!
Heel de dag zijn zij op hun teentjes getrapt geweest... Ze konden het niet uitstaan! Prachtig!
Groep 7 met 30 leerlingen
Afbeelding Afbeelding

Avatar gebruiker
Patrick
PABOForum team
 
Berichten: 1060
Geregistreerd op: 07 okt 2001, 13:49
Woonplaats: Rotterdam
Groep: 7
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: allround...

VorigeVolgende

Keer terug naar Stage algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron