[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Algemeen - Afscheid van stage klas

Algemeen - Afscheid van stage klas

Bespreek hier de algemene stagezaken die niet in de andere stageboards horen

Moderator: miekiemousie

Berichtdoor Geranium op 14 jun 2005, 17:56

Jammer, ik vond het een erg leuk idee, ook om als mentor te krijgen. Ik hoop dat anderen betere ideeën hebben. Succes.Wat een leuk idee!
Geranium
PABOforum Peuter
 
Berichten: 178
Geregistreerd op: 04 feb 2004, 13:34

Berichtdoor miekiemousie op 14 jun 2005, 20:18

Ik ben nu bijna aan het einde van mijn tweede stage, dit keer was het in de middenbouw met de groepen 3, 4 en 5. En ook dit keer heb ik nog niet echt een idee wat ik wil doen. Ik heb van bijna allemaal wel een foto, en ik zat eraan te denken om iedereen een foto van zichzelf te geven en daarop iets persoonlijks te zetten, maar dat is best veel werk.
Heeft iemand misschien een ander leuk ideetje.

En ook voor die dag in het geheel wil ik iets leuks, ik wil de gymles doen met een leuke activiteit en verder in de dag zelf iets leuks. Heeft iemand daar ook misschien een idee voor.

Hoe deden jullie dat vroeger of hoe doen ze dat tegenwoordig als ze bij jullie stagelopen.

Ik heb maar 18 kinderen.

Ik weet niet of ze nu in een thema bezig zijn. Ik heb bij mijn kleuterstage op die school in het thema de noordpool een tractatie gemaakt. Heb namelijk een afbeelding van het ijsbeertje gepakt, een fruitkistje versierd en op een ijsschots stokjes met van alles en nog wat. Vonden ze erg leuk en viel ook in goede aarde bij de leerkrachten. Ze vonden het erg leuk dat het eens gezond was. (Tip dus :D ) Misschien kan je ook iets in deze geest doen. Als je verteld of er nog een thema is, zullen we je wel aan ideeen kunnen helpen.
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0

Berichtdoor ikke1984 op 16 jun 2005, 18:21

ik heb nou ook met hetzelfde te maken. mijn laatste stagedag is 8 juli. ik vind het erg jammer omdat ik er een heel jaar ben geweest. als tractatie heb ik een zakje zoute rijen(van die poppetjes die met zijn 5en aan elkaar zitten) die knip je zodat je 2 poppetjes over houd. daardoor een parasolletje(van die kleine papieren) met als ondergrond een doosje rozijntjes in groen crepepapier. aan het parasolletje hang ik een kaartje met de tekst aju paraplu. ik had het idee op internet gevonden en vond het erg leuk.
ikke1984
PABOforum Baby
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 12 maart 2005, 21:15
Woonplaats: beilen

Berichtdoor jufmarijke op 16 jun 2005, 18:50

Ja, ik heb daarvan een boekje over ballonbeesten! Erg leuk, ik maak nu voor elke kinderverjaardag een ballonbeest (van die langwerpige ballonnen, weet je wel?).

jaaahhh dat is echt gaaf! mijn vriend heeft daar wat boeken van gekocht en super (!) veel ballonnen. we hebben echt al de meest gave dingen gemaakt!! is zo leuk en de kinderen vinden het helemaal geweldig!!

Afbeelding

het lijkt moeilijk, maar is echt niet moeilijk..alleen ff oefenen!

Ook leuk wat ik vaker heb gedaan, is een hand uitknippen en daar wat snoep aanhangen ofzo. (weet niet of je iets wilt trakteren)
Voor mijn mentor heb ik weleens een boek gekocht, maar ook weleens een theepakketje met eigen theeglas en lepeltje enzo (voor op school)

succes,

groetjes Marijke
Avatar gebruiker
jufmarijke
PABOforum Peuter
 
Berichten: 69
Geregistreerd op: 28 apr 2005, 08:48

Berichtdoor *Tamara* op 20 jun 2005, 19:48

Dit topic blijf ik even volgen, ik zit nl. met hetzelfde probleem...

Traktatie heb ik al bedacht, dat doe ik net als bij de kleuters: plastic handschoen van bv. de Gamma vullen met popcorn en daar een kaartje aan. Succes verzekerd!

Ik heb alleen nog een beetje het probleem: wat koop ik voor mijn mentor? Ze heeft pas geleden haar verjaardag gevierd in de klas dus komt om in waxinelichtjes, plantjes en spul voor onder de douche. En ze houdt niet van chocola. Maar wil wel graag wat leuks voor haar kopen omdat ze echt een geweldige mentor voor me is geweest!

Kalender heb ik aan mijn vorige mentor gegeven, erg leuk. Maar heb nu helaas geen fotos van de klas dus dat gaat niet.. Ga denk ook op zoek naar van die boekjes idd en wie weet wat leuks bij de Intertoys vandaan maar ben nog een beetje inspiloos... Dus als er nog mensen zijn met ideeen....
It is not only about how long the road may be,
but also how well it is travelled...
Avatar gebruiker
*Tamara*
PABOforum Peuter
 
Berichten: 72
Geregistreerd op: 25 jan 2005, 13:58
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Groep: 3
Schooltype: Openbaar
Functie: Leerkracht + rekencoordinator

Berichtdoor miekiemousie op 20 jun 2005, 19:52

Je kan ook eens bij de boekenvoordeel o.i.d. gaan kijken. Je hebt hier heel veel leuke dingen. Daarnaast heb je ook wel eens leuke dingen bij de V&D. Wat ook leuk is om te geven, in de serie van de balonnen heb je ook iets met klei en boerderijdieren. Deze liggen bij de meeste winkels van boekenvoordeel wel, maar volgens mij nu ook bij de bruna. Dat weet ik alleen niet zeker. Ik zal zo eens kijken of ik een voorbeeld kan vinden op internet. --> kan het nu niet vinden, misschien weten anderen hoe het precies heet??

Wendje, hoe is het eigenlijk gegaan?
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0

Berichtdoor Wendje op 21 jun 2005, 20:53

Ik heb in de loop van mijn stage van iedereen een foto's gemaakt en iedereen uit de klas stond er wel een keer op. Ik heb toen met een fotoprogramma iets moois ervan gemaakt, daarbij een persoonlijk berichtje. Dit vond mijn mentor heeft origineel en de kinderen vonden het ook erg leuk. De ouders die ik aan het einde van de dag nog heb gezien en die de foto al gezien hadden vonden het ook erg leuk.
Avatar gebruiker
Wendje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 405
Geregistreerd op: 04 nov 2004, 18:29
Woonplaats: Bodegraven
Groep: 1
Schooltype: katholiek
PABO jaar: 0
Functie: Kleuterjuf

Berichtdoor miekiemousie op 22 jun 2005, 20:11

Uit ervaring, het zijn ook hele lieve kindjes :oops: Ik ken er erg veel van...
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0

Berichtdoor Micky op 30 jun 2005, 19:08

Ik heb vandaag afscheid genomen van mijn klasje, en heb voor alle meisjes een luchtbed en voor alle jongens een opblaasbare autoband gekocht. Een kaartje erbiij met een foto en een verhaaltje en ze vonden het erg leuk!
Full-time groep 3! Maar wat wordt het volgend jaar???
Avatar gebruiker
Micky
PABOforum Peuter
 
Berichten: 103
Geregistreerd op: 19 jan 2005, 17:19
Woonplaats: Rockanje

Berichtdoor juffiewannabe op 06 dec 2005, 17:07

Hmmz, ik heb vorige week al cadeautjes gekocht voor de kinderen in mijn stageklas (groep 8) en ik vond het toen uiteraard leuke cadeautjes, maar ik ben er nu opeens niet meer zo zeker van. Ik heb namelijk voor iedereen een busje kleurpotloodjes gekocht waarvan de dop van het busje en puntenslijper is. Ik kocht het omdat ik vind dat ze daar altijd wat aan hebben, maar ik las net de tip van de kaarsen en dat vind ik eigenlijk nog leuker. Wat vinden jullie, dit gewoon geven met daaraan een kaartje of dit 'bewaren' en toch die kaarsen??
juffiewannabe
PABOforum Baby
 
Berichten: 39
Geregistreerd op: 18 jul 2005, 12:28

Berichtdoor Anita op 06 dec 2005, 18:19

Het kan natuurlijk allebei. Kaarsen is zo vlak voor Kerst natuurlijk erg toepasselijk, je andere cadeautje klinkt ook leuk. Je zult hierin toch zelf moeten kiezen denk ik!
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Berichtdoor juffiewannabe op 06 dec 2005, 18:19

O'ik heb net bedacht dat ik de kleurpotloden tòch ga geven, met een kaartje erbij: fijne kerstdagen en een kleurrijk (!) 2006.
Hè, ik ben blij dat ik op dit idee gekomen ben...
Ik heb nu voor mijn ene mentrix: een kaarsenschaal met een vrolijk gekleurde rand met daarbij drie kaarsen in verschillende groottes, allen in een mooi rode kleur.
Voor mijn andere mentrix twee mooie voorraadpotten; één voor pasta en één voor spaghetti. Zij gaat namelijk volgend jaar antipasti-kookcursussen geven in haar vrije tijd.
Vor de kinderen dus die kleurpotloden.
Is leuk toch??
juffiewannabe
PABOforum Baby
 
Berichten: 39
Geregistreerd op: 18 jul 2005, 12:28

Berichtdoor miranda84 op 14 dec 2005, 12:05

ja leuk die kleurpotloden!!!
miranda84
PABOforum Peuter
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 06 jul 2002, 18:44
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor JufL. op 14 dec 2005, 22:23

Ik vind dit ook super moeilijk.
Ik neem nog geen afscheid dat is pas ergens in juni.
MAAR.. nu komt het.. ik loop stage in 2 groepen, (allebei groep 3) van dezelfde school. Het zijn samen 50 kinderen en 2 begeleiders.
Heeft iemand een ideeetje?
JufL.
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 253
Geregistreerd op: 13 dec 2005, 19:13
Woonplaats: Randstad
Groep: 4
Schooltype: Interconfessioneel
Functie: Leerkracht

Berichtdoor pabomiep op 16 dec 2005, 17:54

ik heb vandaag afscheid genomen van m'n stageklas..
't was maar voor 2 wkn, dus 'k heb weinig gedaan..
'k had voor allemaal een kerstkaart met een berichtje erop en een lolly :)
ze vonden 't leuk dus... :D
pabomiep
PABOforum Baby
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 07 dec 2005, 14:23

VorigeVolgende

Keer terug naar Stage algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten